Hallo allemaal, Ik ben bijna 36 weken zwanger en gisteren heb ik op aanbevelen van de verloskundige wat urine naar de huisarts gebracht, ter uitsluiting van een blaasontsteking. Na een half uur werd ik al gebeld dat ze wel wat positieve cellen hebben gevonden, maar dat ze ivm mijn zwangerschap het toch nog extra wilde controleren. Tevens moest ik ook maar even urine naar het ziekenhuis brengen, want daar kunnen ze het langduriger op kweek zetten. Prima natuurlijk, ben helemaal voor zekerheid. Vandaag moest ik de huisarts bellen, voor de uitslag van hun 24-uurs kweek en daar was niet veel meer duidelijkheid uitgekomen. De vraag was of ik nog steeds klachten had (veel kleine plasjes en veel harde buiken) en die heb ik nog steeds. In dat geval lag er een kuurtje voor me klaar. Dit kuurtje heb ik opgehaald, maar twijfel of ik eraan moet beginnen, omdat ik dinsdag pas uitslag van de kweek bij het ziekenhuis krijg. Wat denken jullie? Gewoon beginnen aan de kuur ook al is er geen overtuigend bewijs voor een blaasontsteking, of wachten op het ziekenhuis?
Hoi hier hetzelfde kleine plasjes en druk/ pijn. Ik ben heel veel cranberry sap gaan drinken en nu is het weg. Misschien kun je dat proberen tot dinsdag. En tijdens het plassen je bekken naar voren kantelen zodat je goed uitplast. Ook in een keer uitplassen niet stippeltjes plassen zoals ze dat noemen. Bij mij helpt het.
Ik zou tot de uitslag nog even wachten met medicatie. Wat Liesbeth zegt, cranberry sap drinken en genoeg water. Niet continu toegeven aan de behoefte om te plassen, maar wel regelmatig. Je bent natuurlijk ook al ver zwanger dus het kan ook zijn dat je gewoon een grote druk op je blaas ervaart toch?
Ookal was ik gedurende mijn laatste blaasontsteking niet zwanger, toch even mijn ervaring qua huisarts/ziekenhuis kweek. Mijn huisarts kon geen blaasontsteking geven en 'twijfelde' aan mijn verhaal totdat ik bij het ziekenhuis aanklopte omdat ik inmiddels niet meer kon lopen. Hier kwam inderdaad niet voren dat ik een blaasontsteking had. De kweek bij de huisarts geeft niet hetzelfde resultaat als het ziekenhuis. Wat je thuis kan doen is ruim 2,5 liter water drinken. Ook heeft Solidago Complex van A. Vogel bij mij geholpen. Succes!
Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad nog maar even niet begonnen aan de AB kuur. Maar deze praktisch continu harde buiken en bij elke stap het gevoel dat ik moet plassen zijn wel enorm irritant. Bij mijn eerste had ik dit niet, maar ben er nu wel echt klaar mee. Ik hoop daarom aan de ene kant dat het een blaasontsteking is, want dan valt er wellicht wat aan te doen.... Drinken doe ik veel, voornamelijk erg veel kamille thee en daarnaast nog veel sap/water. Nog een paar dagen wachten tot de uitslag vh ziekenuis!
Uitslag van het ziekenhuis ontvangen en het blijkt geen blaasontsteking te zijn. Test van de huisarts leek wel positief voor blaasontsteking, maar is het dus niet. Blij dat ik gewacht heb met de AB kuur. Harde buiken nemen ook wat af nu ik meer rust kan nemen, opgelucht!