Boerenijs

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Stier11, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb al veel gezocht, maar ik kan het niet vinden...:
    Mijn beste vriendin is nu 36 wk zwanger. Afgelopen vrijdag zijn we naar een ijsboerderij geweest en hebben hier een ijsje gegeten.
    Toen ik weer thuis was bedacht ik mij dat er waarschijnlijk rauwe melk en rauwe eieren in zitten.
    De boer gebruikt namelijk melk direct van zijn eigen koeien, lijkt mij dat dit dus niet gepasteuriseerd wordt.
    Ik vroeg mij af of dit in dit stadium van de zwangerschap nog kwaad kan... Ik voel me er vreselijk naar over, en hoop maar dat het niet erg is....

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben laatst ook naar een ijsboerderij geweest en heb gevraagd of het van rauwe melk was gemaakt. bij mijn ijsboerderij was het niet zo iig, dus ik kon het gewoon eten.
    misschien morgen even daarheen bellen?

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou even bellen voor de zekerheid. Denk eerlijk gezegd dat je tot op de laatste dag van je zwangerschap een listeria besmetting kan overgeven aan je kind.
    Heeft je vriendin last gehad van het ijs? Of dat niet? De kans dat je het krijgt is klein dus het kan ook zijn dat ze niks heeft opgelopen.

4. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op vakantie in mijn vorige zwangerschap een keer per ongeluk rauwmelkse kaas gegeten. Ik was daar ook van geschrokken maar mijn verloskundige zei dat als ik er niet ziek van was geworden er niets aan de hand is. Dus als je vriendin niet ziek is geworden moeten jullie je er vooral niet druk om maken!

Deel Deze Pagina