Huisarts vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik heb gister een afspraak gehad bij de HA omdat ik steeds giga krampen heb aan de rechterkant van me onderbuik.. hij dacht aan of bbz of dikke darm ontsteking ofzo,(Ongi is ook niet bepaald wat het hoort te zijn namelijk )dus voor de zekerheid bloed prikken en urine inleveren

Moest ik vandaag bellen voor de uitslag en volgende week maandag echo van de onderbuik... bel ik..
    doet die assistente heel vreemd, beetje nerveus kwam ze over.. zegt ze uh wanneer heb je geprikt? ik zeg gister morgen in het ziekenhuis, zegt ze dan zet ik je even in de wacht.. komt ze daarna weer aan de tel zegt ze: uhh jaa uhh ik zie het hier idd staan jaa uhhh, maarre, uhhh (echt heel heel heel nerveus zeg maar), ik mag dat niet door de telefoon vertellen wat de uitslag was, de HA belt je tegen 4 uur zelf wel even terug.. belt net de assistente weer, of ik anders nu niet even langs kan komen.. uhh nee ben op me werk!! dus ik zeg maar wat is er dan? waarom kan je me dat niet door de telefoon vertellen? zegt ze jaa uhhh dat moeten we eerst even met de HA overleggen we bellen wel weer even tegen kwart voor 5 terug dan.

IK HEB NOG NOOIT GEHAD DAT DE ASSISTENTE IETS NIET MOCHT VERTELLEN, BRR ZIT HIER NU HELEMAAL IN DE STRESS.

Is dit herkenbaar? dat de assistente dingen niet mag zeggen?? :(

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zou niet weten wat het kan zijn.
    Heel veel succes met wachten, zp is wel een goeie afleiding.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb het ook weleens gehad dat ze het niet mocht zeggen en ik kon pas 2 dagen later bij de ha terecht, ik helemaal in de stress! volgende dag nog gebeld dat ik helemaal in de stress zat erdoor maar ze mocht het niet zeggen. gelukkig bleek alles gewoon goed te zijn maar ik snap niet waarom ze je zo in de stress laten zitten.

ik hoop voor je dat de ha zo belt!

4. Only me

Only me Niet meer actief

Pfff, zou ook helemaal gek worden ja!

Maar het komt me wel bekend voor. Mijn moeder moest laatst een uitstrijkje laten maken en toen zei de assistente precies hetzelfde. Wat bleek nu, het was niet goed gegaan. Ze moest het overnieuw doen en dat durfde de assistente niet goed te zeggen!

Ik zal voor je duimen meisje dat het niets is!!!!! Ga daar ook vanuit ok!

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja maar het vreemde is, gister zegt de HA nog tegen me dat ik vandaag dus even moest bellen en dat ik het dan wel hoorde van de assistente en dat ik dan maandag voor een echo naar het ziekenhuis moest en dat hij me daarna wel zou bellen om te kijken hoe en wat.

6. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Hoop dat het allemaal mee valt.
    Zal voor je duimen en succes.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja hier weleens gehad.

Toen wilde de HA alleen maar wat toelichten. Dat kon de assistente niet of mocht ze niet. Geen idee.

Ik zat ook in de stress toen. Ik ben al een hypochonder.

Ben benieuwd. Sterkte nog even met wachten.

8. MissT

MissT Niet meer actief

Ja de assistente mag niet alles vertellen, denk dat de HA het je persoonlijk wilt vertellen.
    Probeer je geen zorgen te maken hoor.... eventjes nog afwachten meis...
    Laat je het ons weten?

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Misschien is het een assistente net van de opleiding?

Maar wel spannend dat wachten. Succes en ik duim voor je dat het niks is!

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    mmeke, nee hoor, deze loopt er al minimaal 10 jaar ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik ben zelf assistente en sommige dingen zijn gewoon te moeilijk, sommige uitslagen. Soms krijg je een uitslag en staat zo'n moeilijk verhaal in dat je het beter aan de ha kunt overlaten.

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    maar waarom zeggen ze dat dan niet? daar heb ik (als patient) toch begrip voor.. waarom zo zenuwachtig maken?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Weet ik ook niet precies, soms heb je weer mensen die helemaal zenuwachtig raken omdat je zegt dat je niet precies weet wat er staat en dan denken ze dat het vast iets heel ernstigs zal zijn.

Maar goed, elke assistente is weer anders.. hoop dat het niets ernstigs is.

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Maar ik mag er dus wel van uit gaan dat er IETS gevonden is toch? want anders zouden ze het wel zeggen toch?

15. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik heb het ook wel eens gehad met klachten maar toen vond de assistent juist omdat er niets gevonden:D was de dokter maar even met mij moest overleggen. Ik helemaal in de stress tot half zeven 's avonds want er kwam nog even een spoedje tussendoor

succes groetjes kim

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier doen de assistenten nooit uitspraken over uitslagen. Dus dat is op zich niet zo heel ongewoon. Kan best zijn dat ze iets gevonden hebben,maar dat hoeft niet perse iets slechts te wezen. Hoop dat ze snel bellen en je uit je onzekerheid bent

17. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    en...weet je het al?

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ow ik zou ook helemaal in de stress zitten..
    Weet je al meer?

19. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Weet je al wat?

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hmmm...beetje vaag maar misschien is het niets! Weet je al wat??

Deel Deze Pagina