Inderdaad... hopelijk zijn er geen gekke dingen uitgekomen! Hoop dat jezelf inmiddels wel al wat meer weet!
Schildklier waarde was veel te hoog (heeft me moeder ook) Blaasontsteking, en hb veel te laag, 4.2 Dus we zijn er nog niet klaar mee
staaltabletten mee gekregen, kuur voor de blaasontsteking gekregen en een afspraak moet ik maken bij de internist.. voor de schildklier.
Jeetje, wat een gedoe allemaal. Hopelijk knap je snel op. En hopelijk kan de internist wat voor je betekenen.
Beterschap! En succes bij de internist, Loop er zelf ook al een hele tijd, ook ivm een laag hb elke keer rond de 4 nu eindelijk na bijna 3 jaar zit hij rond de 7 maar krijg wel elke keer nog venofer infusen in het ziekenhuis voor mn HB. Een internist kan echt veel voor je betekenen! Hopenlijk mag je snel terrecht!
Zoooow dan! Die Hb is echt heel laag... Zo was die van mij ook na de bevalling toen ik bijna 2 liter bloed had verloren! Heb je al Floradix in huis? Zou ik als ik jou was ff halen (drankje werkt betern dan de pillen). Kan in ieder geval geen kwaad en werkt als een trein (ik zat in 6 weken weer op 6,8 met alleen maar Floradix, veel volkoren brood, groene groenten, appelstroop en heeeeeel veel vlees). Ik kan nl niet tegen die tabletten die de HA geeft, krijg ik heel harde pijnlijke ontlasting van. Goed, misschien tips waar je niet op zit te wachten, maar goed bedoeld En je schildklier? Wat voor gevolgen heeft dat dan verder? Is daar al iets over te zeggen...? Heel veel beterschap / sterkte in ieder geval!
Ik heb ook zo'n lage HB gehad (3, nog wat) maar bij mij kwam dat door een te lage B12 vitamine waarde... dan helpen staaltabletten ook niet dus mocht je waarde laag blijven van je HB ondanks je staaltabletten en floradix (je mag ook gecombineerd gebruiken) dan zou ik daar eens naar vragen evt bij je internist.. is namelijk makkelijk te verhelpen met spuiten B12 laten zetten.. succes met alles!!
mijn hb is nog veel lager geweest hoor, na de bevalling en 4 liter bloed kwijt.. toen was die nog maar 2
als je 4 liter bloed hebt verloren ben je hartstikke dood. Mijn Hb was 4,5 en na 7 weken Floradix 8,9
Ik ben zelf assistente en ik mag de uitslagen ook niet doorgeven als er wat mee is. Ik laat de patienten altijd in het telefonisch spreekuur bellen. Maar als leek kun je wel zien of er iets afwijkends is (tenminste bij "ons" lab), dan staan er sterretjes voor de waarde. En als er niks bijzonders is mag ik het wel zeggen.
Zelfs als er bij ons niets aan de hand is wil de dokter dat zoiezo zelf zeggen hier vind ik ook wel normaal eigenlijk..
Meestal gaan de patienten daarna ook nog in gesprek met de huisarts, want dan moet er meestal wel verder gekeken worden waar de klachten vandaan komen.
Dan heeft ze tegelijkertijd een bloedtransfusie gehad aangezien je 5,5 liter bloed hebt ben je na verlies van 4 liter bloed anders hartstikke dood, na 2 liter bloedverlies is het al vaak fataal.
Kan wel hoor wat je zegt, ik ben ook heeel veel bloed verloren en volgens de gyn was ik echt bijna dood, tis dat ze de bloedzakken al klaar hadden liggen op de o.k. Die gingen er ook met een rotvaart in hoor anders had ik hier niet meer gezeten. Duurde maanden voordat ik weer wat energie enzo had.