Werken als woonconsulente?

Discussie in 'De lounge' gestart door stefanygreat, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Hallo,
    Op de site 9tot3.nl zag ik vacatures staan voor woonconsulente, het leek me erg leuk. Ook heb ik al mailcontact gehad met het bedrijf Huysraet en ze hebben me een brochure gemaild... Veel informatie enzo, maar niet over ervaringen van andere woonconsulentes. Wie heeft er hier wel ervaring met deze functie/dit soort werk en hoe bevalt/beviel het? Ik moet er mijn huidige onderwijsbaan voor opzeggen dus ik wil er eerst meer over weten.. Hopelijk komen er reacties!

Groetjes, Stephanie

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Geen ervaring met het beroep, maar als ik het lees denk ik dat het een pittige baan is.

Je werkt zelfstandig en moet zelf klanten werven. Je krijgt daarvoor wel tools, alleen zul je wel zelf moeten "verkopen"

Acquisitie, leuren en hard werken. De verdiensten zijn dus niet elke maand hetzelfde, tenzij je elke maand hetzelfde aantal klanten hebt.

16 uur vanuit huis klinkt erg leuk, maar ik heb wel ervaring met verkopen ( zowel binnendienst als buitendienst) en dat is vrij pittig werk.

En op dit moment is de huizenmarkt nu niet echt dynamisch te noemen.

Ik zou er mijn baan in "loondienst" er zeker niet voor opgeven. Tenzij je prima met flexibele inkomsten kunt leven.

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    het lijkt me redelijk zwaar werk meid.
    Weet van makelaar frieling dat hij echt moeite had zich in te houden met mensen waar hij mee te maken kreeg.
    Dan liet hij een huis zien, voldeed aan al hun eisen en nog keuren ze er rustig een aantallen af, omdat er ergens een likje verf over heen moet.

Misschien kun je met iemand er over praten die een makelaar is, en of een woonconsulente, die kan je de voor en nadelen noemen van dit werk.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb even gezocht naar dat bedrijf en ik zou persoonlijk nooit met ze in zee gaan, als jij zonder ervaring een soort van makelaar kan worden, waarom doen echte makelaars dan een hbo opleiding van 4 jaar?

5. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Ja ok, in jullie antwoorden zit wel wat waar ik wat aan heb... Vooral ook dat je het zomaar kan worden ja... ik zoek denk ik toch nog even verder want het leek mij ook al wel zwaar en onregelmatig.
    Bedankt!
    PS: iemand nog andere leuke-baan tips? (24 uur of minder)

Groetjes!

Deel Deze Pagina