Jeetje wat triest dat de huisarts je niet helpt! Ik lees nu meerdere keren dat groeipijnen vooral 's nachts voorkomt. Zo herken ik het ook. Ik had juist pijn als ik in bed lag. Tja, je hebt al een hele hoop goeie tips gehad, dus daar kan ik je verder niet meer in helpen, maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen. Ps: een huisarts wordt in de gaten gehouden door de verzekering hoeveel verwijsbrieven er per jaar uit gaan. Daar worden ze op afgerekend. Dat moet echter geen reden zijn om jouw dochter niet te helpen uiteraard, maar dan weet je misschien waarom ze moeilijk doen.
ja zoals velen al zeggen, een second opinion aanvragen via je ziekenfonds! zij kunnen je helpen bemiddelen namelijk! ik heb het ooit zelf eens moeten doen voor een van mijn dochters... het gaf een hoop gedoe maar ik heb mn poot stijf gehouden... wel kwam ik erachter hoe corrupt alles is tussen verschillende praktijken!! gelukkig was er 1 vrouwelijke huisarts die daar niet aan mee deed en bij haar kon ik een second opinion krijgen! niet met je laten sollen en eerst even je huisarts inlichten dat je dat op deze manier gaat doen, daarna contact opnemen met je ziekenfond en zij bemiddelen dan voor je bij een andere huisarts....
ik moest voor een second opinion toestemming hebben vam mn eigen huisarts, maar je hebt recht op een verwijzing dus die MOET hij gewoon geven.. Altijd zo vervelend dat het zo moet gaan, ze heeft duidelijk indicaties (eerdere val, scheefstand e.d.) dat zou standaard al gecontroleerd moeten worden. En osteopaat pas pver 4 maanden als je belt kan je gewoon dezelfde week vaak terrecht hoor dus zou daar even voor verder kijken maar EIGENLIJK vind ik dat een echte dokter er naar hoort te kijken want je kan heel wat verzieken als je niet precies weet wat je doet (zeker beknelde dingen e.d.) Maarja huisartsen en verwijzingen blijft vaak een probleem...
heb niet alles gelezen. Ik ging in 2001 met pijnklachten(rug) naar mn HA. Was toen net begonnen met mn kappersopleiding en hij gooide het dus daar op. Nou prima ja zou kunnen want het is een hele zware opleiding (hele dag staan) Tijdens en na mn opleiding was het alleen maar erger geworden en ben toen weer terug gegaan. Werd weer gegooid op de opleiding die ik heb gehad... Hij wilde me niet doorverwijzen. Gingen wat jaartjes voorbij. 3jaar geleden was ik het spuug zat. De pijn was zó erg dat ik bijna geen adem meer kon halen en letterlijk zat te happen naar lucht. Leek wel of er een kerel van 200kilo op mn borstkas zat. De pijn begon 10jaar terug in mn bekken en onderrug en dit nu door mn hele rug en vooral bij de bh rand zeg maar. de pijn trekt dan naar voren naar mn borstkas. Kon bijna niks meer en kreeg steeds zwaardere pijnstillers. mijn zoon is in juli 2009 geboren en daarna was het eerst herstellen van de ks en wennen aan het nieuwe leven. Ik kreeg tehoren dat ik NU voor kids moest gaan, of dat het waarschijnlijk einde verhaal zou zijn omdat ik de bevalling niet aan zou kunnen. Vorig jaar was de pijn zo erg dat ik 24/7 aan zware medicijnen zat en is mn vader voor mij opzoek gegaan naar een oplossing. Ben toen 8weken in rotterdam geweest (2x per week training) hele intensieve training voor nek rug en bekken. Daar werd wel degelijk geconstateerd dat er iets goed mis was met mijn bekken die scheef staan en mn spieren die hun eigen weg gaan en dus niet werken zoals het zou moeten. Kreeg daar opmerking 'jeetje dat je zo lang hiermee heb rond gelopen!' Deze training was vorig jaar en het is een wereld van verschil!! Waren 8weken van hell en veel leren maar de beste 8weken die ik ooit heb gehad. Van zware medicijnen ben ik nu helemaal vrij van medicijnen. Tuurlijk hier en daar nog wat pijn in mn rug (tja nu zwanger dus das wel logisch) maar ik kan weer normaal leven. sry voor uber lang verhaal maar wat ik wil zeggen is dat je echt voet bij stuk moet houden en zelf opzoek moet gaan naar oplossingen. helaas doen huisartsen dat dus niet voor je en moet je zelfs met dingen komen. Ik heb hier 10jaar voor gevochten. Ik wens je kleine meid heel veel sterkte en jou ook. Weet hoe frustrerend is dat de ha je niet verder helpt als je zelf goed weet dat er echt wat aan de hand is.
@TS: een pijnpoli is bij mijn weten toch vooral voor chronische of onverklaarde pijnklachten? Daar zou ik nu nog niet naar toe willen met je dochtertje en wat dat betreft qua verwijzing eerder inzetten op verwijzing naar een kinderarts... Wat betreft een osteopaat: dat moet toch heus wel eerder kunnen? Kijk eens hier: www.osteopathie.nl voor erkende osteopaten, daar kun je over het algemeen snel terecht. Je kunt eens navragen bij een osteopaat welke opleidingen ze verder hebben. De mijne is bijvoorbeeld ook verpleegkundige en fysiotherapeut en is van daaruit door gaan studeren voor osteopaat. Is daarmee dus medisch ook ontzettend goed onderlegd en dat scheelt een eind. Succes!
tjee roozje... wat erg.... ik zou woest zijn..... pfff.... heb je een klacht ingedient tegen je ha... zodat ze er misschien wat van leren?
nee geen klacht ingedient. nooit aan gedacht eigelijk. maar ben al blij dat ik nu goed geholpen ben al heeft mn ha er niks aan gedaan behalve pijnstillers voorschrijven. ben paar jaar terug ook uit ww gezet omdat ze geen tastbaar bewijs hadden dat mij iets mankeerde. ene kant wil ik daar wel verhaal op terug halen en met bewijzen komen dat ik wel degelijk pijn had en niks kon maarja... wat schiet ik ermee op na zoveel jaar
Met alleen pijn kunnen ze je helaas ook niet in de ww houden, dat heb ik ook wel gemerkt met mijn fibromyalgie. Waar ik overigens 6 jaar mee liep voor mijn (nieuwe!) huisarts me doorverwees naar een reumatoloog. Mijn vorige huisarts gooide mijn chronische pijnklachten op stress. TS, ik hoop dat je vandaag wat wijzer kan worden voor je dochter!!
een huisarts is verplicht een verwijsbrief te schrijven. hier wou de huisarts ook geen verwijsbrief schrijven en toen het ziekenhuis gebeld. die vertelde ons dat de huisarts het verplicht was om een verwijsbrief te schrijven. met veel moeite wou hij het dan doen en toen zaten we een dag later al bij de kinderarts.
Dat klopt niet. Een HA is niet verplicht een verwijsbrief te schrijven. Een HA bepaalt vanuit zijn of haar expertise of een verwijzing nodig is. Als je het daar niet mee eens bent en er niet met je HA uitkomt kun je ofwel een second opinion aanvragen ofwel een andere HA zoeken. Maar een HA heeft geen enkele verplichting om je door te verwijzen. Zou ook fraai zijn zeg, dan kan elke administratief medewerker wel HA worden.
Helemaal mee eens. Een pijnpoli lijkt me helemaal niet de juiste plek voor je dochter, ik snap wel dat je huisarts je daar niet naartoe laat gaan. Ik zou ook met spoed een ostheopaat zoeken, of een manueel therapeut. Als dat niet helpt zou ik terug gaan naar de huisarts en een doorverwijzing vragen naar de kinderarts. Succes ermee!
Zou ook gewoon overleggen met verzekering hoe nu verder. Het zou toch te gek wezen als jou huisarts nee zegt jij maar door moet blijven sukkelen. En mischien eens goed met je HA praten en goed aangeven van joh ik voel me zus en zo over deze situatie gewoon een goed gesprek. Misschien is ie dan bereid om een verwijsbrief te schrijven. groetjes kim
Na een reeks van telefoontjes naar verzekeraar en verschillende ziekenhuizen heb ik as MAANDAG om kwart over 8 al!! een afspraak in Den Haag! Deze assistente van de orthopeed nam mij zeer serieus en vond dat mijn dochter per direkt gezien moest worden. Kon zowat wel een traantje laten dat iemand ons eindelijk serieus nam.... Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Bedankt dames, voor het meedenken. Ik houd jullie op de hoogte.
Wat goed dat je in de telefoon bent geklommen! En wat fijn dat jullie zo snel al op afspraak kunnen komen. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Je zou er haast wel op hopen om alleen al even die rare huisarts van je mee om de oren te 'meppen'
Dreigen dat je naar een andere ha gaat als hij je geen verwijzing geeft. Of zou idd denk ik gewoon naar de hap of EHBO gaan. Wat een *piep* dokter zeg. Zou ook naar een andere ha gaan, deze neemt je niet echt serieus.