Hopelijk kom ik hier de tip tegen die mij kan helpen.. En mijn hondjes natuurlijk Sinds een paar dagen hebben wij een nieuw hondje erbij. Het klikt goed tussen haar en ons andere hondje. Erg leuk en gezellig ! Nu hebben we 1 ''probleem'' .. Ons nieuwe hondje is gewend om 2 x per dag voer te krijgen. Ons eerste hondje is gewend om de hele dag voer te kunnen pakken.. Nu als ik een bakje neerzet eet ons nieuwe hondje hem helemaal op. Maar als ik een nieuw bakje vul zodat ons eerste hondje ook wat kan eten, is het bakje in een mum van tijd weer leeg.. Probleem.. Ons eerste hondje krijgt de kans niet om te eten. Want t bakje is altijd leeg.. Nu moet ik erbij zeggen dat hij zoiezo op de dag niet veel eet, maar wil wel dat hij gewoon kan pakken als hij dat wilt. In de avond krijgen ze beide een ''prakkie'' ! Hoe kan ik dit het beste aanpakken.........
Dat ga je niet oplossen, je nieuwe zal blijven eten. Sommige honden kunnen eten laten staan en pakken wanneer ze zin hebben en dus op gewicht blijven. De meeste niet. Waarom wil je dat je eerste hond altijd kan eten? Wat vind je daar het voordeel van? Het is echt niet zielig als dat niet kan hoor.
Misschien allebei even op verschillende plekken eten geven. En als hondje 1 even voldoende heeft gegeten, het bakje hoog zetten. Als je denkt dat die weer even wil eten, de hond even apart nemen. Succes.
Mij is juist verteld dat je ze beter niet de hele dag voer kunt laten pakken.... gewoon eten neer zetten, na een kwartiertje haal je het weg.... en bied je het 's avonds wel aan, wrs heeft je hond wel honger en eet dan wel..... heeft ook te maken met rangorde/dominantie.... jij bepaald wanneer de honden eten, en niet de honden... zou ze wel even in een aparte ruimte doen dan.....
Hond nummer 1 ook twee keer per dag eten gaan geven. Dit los je echt niet op wij hebben ook 1 vreetzak en 1 die alleen eet als ze honger heeft. Maar ze krijgen beiden 2 x per dag eten aangeboden eten ze het nietop dan gaan de bakken na 10min weg. De kieskeurige eter weet goed dat ze moet eten anders kan ze waxhten tot het volgende eet moment. Ik zorg wel dat onze vreetzak niet de andere bak ook nog leeg eet dus ze krijgen gescheiden eten de ene in de bijkeuken de andere in de gang.
Dat probleem hadden wij ook! Maar wij doen het nu zo wij voeren Im de ochtend dan gaat de held bak leeg, en ze krijgen rond 5/6 uur weer, en tussendoor natuurlijk weleens een koekje! Water krijgen ze hier wel onbeperkt! Ik zou dan ook voor beide vaste voedertijden aan houden!
Bij ons krijgen ze maar 1x per dag eten (en soms 2x als ik wat kip/gehakt van het avondeten over heb). De spijsvertering van een hond is vanuit de natuur gewend om in 1 (of2) keer een hele berg op te eten en niet de hele dag door.
je 1e hondje ook maar 2x per dag eten geven. dit ga je echt niet op een andere manier oplossen. dus helaas, jammer de bammer voor je 1e hondje. gewoon eten neer zetten en na een kwartier gewoon weghalen. 's avonds hetzelfde. ze leren echt op een gegeven moment wel dat ze beter kunnen eten omdat ze anders gewoon pech hebben. op die 2 etenstijden kan je de beide honden even apart zetten zodat de nieuwe niet het eten van de andere op eet.
Super bedankt voor alle snelle antwoorden! Had al gedacht en verwacht dat dit de beste oplossing zou zijn. We gaan het morgen proberen en de tijd zal het leren!
Denk ook dat dat de makkelijkste oplossing is. Onze hond kreeg altijd al 2x per dag eten en onze nieuwe hond was gewend de hele dag door brokken te eten, was zo gewend aan het 2x vlees...wel ieder een eigen bakje.
Ik zou gewoon overgaan naar 2 x per dag eten geven voor beide honden. Doen wij hier ook. De een krijgt naast mijn bureau te eten want die eet heeeeeeel langzaam. De ander schrokt meer dus die eet in de gang en de kleinste krijgt het in zijn bench. Werkt prima en is denk ik ook wel beter voor honden.
Vanmorgen geprobeerd. Ons eerste hondje begon tot mijn verbazing te eten! Niet alles. Maar zeker meer als de helft. En ons nieuwe hondje liet hem rustig eten! Dus ben trots op de beestjes..