Baby past amper in kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zindy, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Mijn kleine mannetje is nu ca. 2,5 maand oud.
    Hij woog 4590 gram bij de geboorte en weegt inmiddels 7 kg (misschien al iets meer). Hij was de laatste keer bij het meten 63 cm lang (waarschijnlijk ook wel iets langer inmiddels).

Nu past hij nog maar net in de kinderwagen... zijn voeten raken de onderkant aan en zijn hoofdje bijna de bovenkant.

Het is een stevig kereltje; hij kan zitten als we hem vasthouden, zijn hoofdje/nekje hoeft al een tijdje niet meer ondersteund te worden etc.

Maar hij is natuurlijk nog te jong voor de zitstand van de kinderwagen. Maar als hij zo doorgroeit past het echt niet meer!
    Wat moeten we dan doen? Mag hij dan toch eerder in de zitstand? Heeft het met leeftijd te maken of gewicht/stevigheid...?

2. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Sorry... eerste reactie is "zo dat is groot"

Kan het zitgedeelte van je wandelwagen ook platgelegd worden? Dan heb je de oplossing. Ik had een ouderwetse kinderwagen, daar kon ze tot 3 maanden terug ongeveer nog in liggen (wilde ze alleen niet meer).
    En met de huidige versies weet ik het dus echt niet wat de standaard is, hoor meestal van 5 maanden in de wandel.

3. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ja, het is een flink kereltje, haha :D

Ik zal eens kijken of ie plat kan!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoon was met 3 maanden even groot en zwaar, en das idd vrij groot! :D
    Hij ligt ook vrij klem in de reiswieg, wij hebben een bugaboo en die is groter. Ik ga nog niet voor de wandelwagen hoor, veel te vroeg vind ik dat voor het ruggetje. En daarbij is de reiswieg ook warmer, ligt beschermder voor de wind, dus hij redt zich maar even ;)

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mijn zoon was 4440gram bij de geboorte. Hij pastte na 3 maanden ook bijna niet meer in de kinderwagen. Hij wou het ook niet meer omdat hij dan niks kon zien. Gelukkig had ik een draagdoek. Hier heb ik hem veel in rondgedragen. En als ik even naar de winkel moest dan deed ik hem ook nog wel eens in de maxi-cosi. Die kon ik zo op het onderstel klikken.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde probleem, onze dochter is drie maanden (66 cm).. Ze past er nog net in maar ze vind er niks aan en huilt bijna continue en sinds begin van de week trekt ze aan het dekje..
    Ik heb me voorgenomen het tot de vier maanden vol te houden en dan de buggyinzet te gaan gebruiken, dat duurt nog ongeveer vier weken.. Ik wandel een stuk minder de laatste weken, mensen in de winkel kijken me echt geirriteerd aan..

7. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Onze kleine vindt het dus ook niks. Hij wil dingen zien.

8. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik zat vroeger ook met 3 maanden in de gewone zitting... ookal was ik klein. ik zat ook stevig rechtop, en wilde kijken..

Andy is net als ik, dus gaat hij ook gewoon zodra hij eraan toe is in de zitting. Nou is de zitting van de Stokke wel geschikt vanaf geboorte.. en kan helemaal plat...

Ik zou gewoon doen wat je zelf het prettigst lijkt. en anders eens met een korte wandeling uitproberen?

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zo een reiswieg is 74cm lang, ze passen waarschijnlijk nog wel, maar willen er niet meer in. dat is wat anders, mijn zoontje vond het ook niks, van begin af aan..maxi cosi werkte wel, maar je kunt daarin niet lang laten zitten natuurlijk.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou toch echt zolang mogelijk de reiswieg gebruiken. Het is niet alleen dat ze nog niet goed kunnen zitten. Denk ook aan de bewegingsvrijheid, en ze liggen veel beter beschut in de reiswieg etc.
    Als je kindje graag rond wil kijken, kun je er ook aan denken om wat onder het matrasje te leggen zodat deze bij t hoofd wat omhoog komt.
    Kwa lengte past het echt nog wel, of je hebt echt een mini reiswieg. (ik had een quinny, en daarvan is de reiswieg al erg klein)

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    En hebben jullie al wat leuks om te spelen aan de kap hangen trouwens? Dat scheelde hier heel veel. Mijn dochter heeft er nooit problemen mee gehad om in de reiswieg te liggen. Met lekker weer de kap naar beneden zodat ze lekker kon kijken en op t eind lag ze er zelfs regelmatig op haar buik in rond te kijken.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat speeltje helpt hier in ieder geval niet.. Vanmiddag tijdens het wandelen naar de winkel de kap naar beneden gedaan en dat hielp weer wel dus denk dat we het voorlopig maar even zo doen..

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Een lastig probleem, maar: voor je kindje is het echt het beste om nog een tijdje in de reiswieg te blijven liggen. Je schrijft dat het een stevig kereltje is, natuurlijk, dat moet ook wel met zo'n lengte en gewicht, maar een kindje van 2,5 maand is echt te jong om continu in (half)zitstand vervoerd te worden hoor. Je hoeft zijn hoofdje niet meer te ondersteunen schrijf je, maar het is wel verstandig om dat nog eventjes wel te doen hoor! Het is een kleine moeite, en je kindje kan nog niet zo lang zelf zijn hoofdje rechtop houden, en als het gaat zwiepen is dat onprettig voor hem.
    Enfin, wat hiervoor ook al stond, er zijn wagens waarvan de wandelwageninzet helemaal plat kan. Dus dat de billen niet in een kuil liggen zeg maar. Mijn vriendin had een Koelstra, daar was dat zo. Onze Quinny kan wel in volledige ligstand, maar de wandelwageninzet is wel vast van vorm, dus dan ligt je kindje toch met de billen in een kuil en de voetjes omhoog.

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier hetzelfde probleem! hij kan ook zitten, met onze ondersteuning dan. hij probeert zichzelf steeds op te trekken..
    maar hij is ook zo groot, eigenlijk nog zwaarder ook. op 1-12 was hij 62 cm lang en hij woog vorige week al 9 kilo! hebbie geen problemen met de maxi cosi? zo zwaar! en die is tot 9 kilo toch?? dus die van mij mag er eigenlijk dus niet meer in en is pas 2,5 maand

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij zijn de maxicosi's tot 13 kg hoor! Vanaf 9 kg of 9 maanden mogen ze in een nr 1 stoeltje. Al zit ze hier nog in de maxicosi, in elk geval tot een jaar. Ze is nu iets van 8,8 kg.
    Maxicosi tillen doe ik nog weinig, meestal blijft ie hier in de auto staan.

Hier heeft ze t/m 6 maanden in de wandelwagenbak gelegen. 't Zou nog eventjes gepast hebben maar mevrouw ging zich omdraaien en optrekken dus ik vond het niet veilig meer.
    Ik zou ook proberen 'm zo lang mogelijk in de wandelwagenbak te houden.

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook al zo'n flink kereltje, hij is ook 7 kilo en rond de 66 cm.
    Wij hebben geen reisweig gekocht bij onze wagen, we gebruiken de maxi cosi.. en dat is maar goed ook want het was best zonde van het geld geweest.. hij groeit zo enorm hard.
    Nu moet ik zeggen dat ik ook geen uren wandel hoor met hem, dus voor ons is dit prima te doen.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Silly, de maxicosi is niet tót 9 kilo hoor. Als ik het goed heb tot 13 kilo.
    En de volgende autostoel is vánaf 9 kilo.
    Maar overgaan op een vervolgstoel voordat ze zelf kunnen zitten is erg onverstandig lijkt me.

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Sorry dames, maar als jullie schrijven dat je kindje 'kan zitten' en dan 'met ondersteuning' dan kan je kindje dus níet zitten. Een kindje kan pas zitten als het zelf kan gáán zitten, zo zien artsen en het CB dat althans. En het zou goed zijn als ouders er ook zo over zouden denken, het is echt beter je kindje niet (veel/vaak) te laten zitten als het nog niet zelf kan gaan zitten..

19. Storm

Storm Niet meer actief

Wat anderen ook zeggen, als de wandelwageninzet helemaal plat kan, kan hij daar in. Mijn zoontje was ook zo groot. Die heb ik tot vijf maanden in de kinderwagenbak kunnen houden (en die was vrij groot vergeleken bij vele andere bakken), toen lag hij er bijna dubbel in. Heel jammer, want wij moesten die mooie sneeuwwinter door en ik moest alles lopend doen omdat ik geen auto tot mijn beschikking had als mijn man aan het werk was. De kinderwagenbak is wat warmer dan de wandelwageninzet, maar als het niet meer past, dan past het niet meer.

En de maxi-cosi groep 0. Mijn zoontje was met 7 maanden te lang en te breed en moest dus in een vervolgstoel. Soms heb je de keus niet om je kind langer in de groep 0 stoel te houden. Mijn zoontje kwam met zijn hoofd boven de rand uit en dat is gevaarlijker dan een kind dat nog niet zelf kan gaan zitten in een vervolgstoel zetten. Hij kon wel zonder steun zitten, maar als hij om viel kwam hij niet weer overeind. Dat kon hij pas met bijna negen maanden. Niet alle kinderen zijn gemiddeld en voldoen dus ook niet aan de standaard maten. Zo zullen ouders van kleine kinderen ook tegen dingen aanlopen.

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Dus zolang het nog past laat ze lekker warm en plat in de reiswieg liggen. Vooral met dit koude weer is het voor een kindje van die leeftijd veel beter om beschut te liggen uit de kou omdat ze met deze temperaturen vaak moeite hebben om hun temp op peil te houden.

Over de Maxi cosi: Die is tot 13kg. Het beste is om je kindje zolang mogelijk in de stoel groep 0 te houden. Het belangrijkste is dat het hoofdje niet boven de stoel uitkomt. Wanneer het kindje met zijn hoofd boven de stoel uit komt moet je over naar de vervolgstoel ook al weegt het kindje nog geen 13kg. Lengte is belangrijker dan gewicht. En beentjes die uit de mc steken is geen indicatie voor een vervolgstoel.

Deel Deze Pagina