Opeens een veel langere cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Prinsessa, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Komt dat iemand bekend voor? Normaal gesproken al jaren een cyclus tussen de 27-32 dagen, vorige maand opeens 37 dagen, en nu zit ik inmiddels al op dag 46... :( Ik heb zondag getest, negatief.

Ik ben wel rond mijn vermoedelijke eisprong 2 weken ziek geweest, hoge koorts en griep. Kan dit invloed hebben op de cyclus? Ik lees overal tegenstrijdige verhalen.

Begin me erg zorgen te maken :(

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb idd verhalen gehoord dat de griep invloed kan hebben op je cyclus. En anders kun je deze vraag als je het zeker wilt weten en even uit de onzekerheid wil zijn aan de huisarts stellen.
    Want ik durf het namelijk niet met zekerheid te zeggen;)

3. Prinsessa

Bedankt voor de reactie! :)

Ik had inderdaad al bedacht dat als ik op dag 50 zit ik sowieso even de dokter ga bellen.. Heb wel erg veel last van krampen maar geen bloed. Snap er niks van!

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Mijn cyclus is altijd tussen de 35-45 dagen geweest. Sinds een maand of twee/drie is het langer geworden. De laatste keer was 54 dagen. Ik weet ook niet hoe dat opeens zo is.

Dus kan je niet helpen, maar je bent niet alleen ;)

5. Prinsessa

Fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben :) Hopelijk is er gauw duidelijkheid..

6. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Zie mijn rijtje...

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,635
    0
    0
    en mijn rijtje;)

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Oh nu moet ik zeggen dat ik er vandaag voor naar mijn huisarts ben geweest. Ik moet bloed laten prikken en ze verwijst me door naar de gynaecoloog. Maar ik voldoe dan ook aan veel symptomen van PCOS.

9. Prinsessa

Bedankt voor de reacties dames!

En vinisa, wat voor symptomen heb je dan precies? Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en fijn dat je zo snel naar de gynaecoloog mag!

10. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Ik ben vandaag bij de gyn geweest. Geen aanwijzingen voor pcos. Had wel een eisprong gehad, maar kan tussen nu en 2 weken geleden zijn geweest. Verder dik slijmvlies in baarmoeder, kan passen bij komende menstruatie, maar ook evt hele vroege zwangerschap. Ze heeft nog hcg in urine laten bepalen en binnenkort nog wat hormonen prikken. Dus ja, ik kan je ook nog niet heel veel meer zeggen over hoe en wat met een langer wordende cyclus.

11. Prinsessa

Wat spannend voor jou! Ben je direct doorverwezen naar de gynaecoloog?

Ik hoop voor jou op positief nieuws binnenkort ;) Duim voor je!

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Overgewicht, onregelmatige menstruatie (en ovulatie), ongewenst haargroei (beetje). En doordat we bij onze dochter er 15 maanden (niet super lang, maar ook niet vlot) over deden om zwanger te raken denkt de huisarts dat de kans best aanwezig is dat het PCOS is. Oh en tja mijn cyclus lijkt nu sinds een paar maanden maar langer en langer te worden :(

Ik ben vooral benieuwd of het inderdaad PCOS is. Ben ook benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek (moet ik nog laten doen, zal maandag wel worden).

Hoop dat het voor jou eenmalig is en dat je volgende cyclus weer korter is!

13. Prinsessa

Pff lastig zeg, hoop voor je dat je gauw weet waar je aan toe bent. Ik lees wel veel dat PCOS op zich goed te "behandelen" is, toch? En misschien is het wel helemaal niet zo! Laat je even weten hoe het was?

En lief van je, dankjewel. Ik denk dat het misschien te maken heeft gehad met de griep die ik heb gehad waardoor ik misschien geen eisprong heb gehad of een late? Ik weet het niet. Ben wel een klein beetje bang, want als je googled kom je inderdaad al snel uit op informatie over PCOS.. ach, ik weet nog niets, even afwachten.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik kijk niet tegen een evt. PCOS uitslag op. Dan weet ik waar ik aan toe ben en het is inderdaad vaak goed te behandelen. Stel ik loop ermee door en doe er niets aan.. dan duurt het misschien langer voordat ik weer zwanger raak.

Nu gewoon bloed laten prikken en afwachten :)

Ik heb geen idee of een griep daar veel invloed op heeft. Maar nog geen zorgen maken, als je hierna wel zulke lange of langere cyclussen krijgt kun je altijd even je huisarts raadplegen. Ik zou nu zeker maar als oorzaak van dat griepje uitgaan. Positief blijven :D gewoon vanuit gaan dat het een eenmalige uitschieter is.

Duim voor je dat je snel duidelijkheid hebt over deze cyclus.

15. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    @princessa: ja ik mocht van de huisarts meteen door omdat hij wel begreep dat dit heel vervelend is. Hij is heel releaxed. En er was weinig wachttijd en omdat ik in het ziekenhuis werk tegenover die poli kon ik zelfs nog eerder op een uitgevallen plekje! Dus dat was superfijn!

16. Prinsessa

Je het helemaal gelijk hoor! Ik ben erg benieuwd en hoop nogmaalsa het beste voor jou!

Ik lees op internet dat dat wel kan, maar zeker weten doe je het natuurlijk niet.. Ik denk dat ik maandag/dinsdag de huisarts bel. Begin het wel een beetje zat te worden die onzekerheid :) Misschien nog even voor de zekerheid een testje halen.....

Wat fijn zeg! Ik hoop dat mijn huisarts ook zo begripvol is ;)

Hoop ook voor jou op duidelijkheid!!

17. Prinsessa

Hier nog niks dus :( Maandag denk ik nog voor de zekerheid een keertje testen en als de test negatief is (daar ga ik wel vanuit hoor) dan bel ik de dokter.

18. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18

Dat hoop ik voor jou ook!

19. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Ik heb net ook nog maar een keer gestest. Weeeeerr negatief, ergens wel verwacht maar baal toch enorm. Snap niet waarom ik dan niet gewoon ongesteld word.

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden, ik snap hoe het voelt! Ik heb ook ineens een erg lange cyclus.. Zit vandaag op cyclusdag 94, dacht ik. Eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 14 oktober.. Jeetje, nu ik het zo opschrijf klinkt het ook ineens heel lang geleden!!! Cyclus hiervoor was 47 dagen.
    Binnenkort op onderzoek uit. Bloed was bij mij in ieder geval goed..

Ben benieuwd waar het bij iedereen door komt! En hoop vooral dat er iets aan gedaan kan worden..

Share This Page