Mag je wel 2de urine gebruiken voor ovutesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lenatje, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    hoi,
    even vlug een onderwerp openen maar begin deze cyclus met ovulatietesten van sensitest.
    Daar staat bij dat je geen ochtendurine mag gebruiken.
    Maar omdat ik in de ochtend rond 7u opsta en altijd ga plassen, dan maak ik me klaar en eet en drink ik men koffietje. :D Tegen 8u vertrek ik weer maar mag ik dan om 8u testen of is die periode te kort? In de avond ben ik tegen 19u pas thuis... Dan moet ik nog eten en drink ik graag tijdens het eten dus dan moet ik weer enkele uren wachten dus zou het liefst in de ochtend testen. Zou dit haalbaar zijn?
    dank u voor het antwoorden :)

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Volgens mij is het best om te testen na 10 uur s'ochtends. Ook mag je 2 uur van te voren niet hebben gedronken. Kan je niet om 17:00 stoppen met drinken en zodra je thuis komt meteen testen en daarna gewoon eten en drinken?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb altijd getest tussen 18:00-19:00.
    Dit ook ivm werk.
    Ik ging dan wel vanaf 16:00 niet meer plassen en drinken.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oh en je mag sowieso niet met je eerste plasje testen.

5. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    dank u voor jullie reacties,
    dan kan ik idd beter in de avond testen.
    Even inplannen :D

6. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Met je 2e urine mag gewoon hoor! Sterker nog, voor onze iui's moest ik dat doen. Ik moest s morgens voor half 9 doorgeven of mn ovulatietest positief was. Dus dan plaste ik inderdaad eerst om 7 uur en vervolgens deed ik om 8uur de test met 2e urine. Heb daar alle 4 de keren perfect mn eisprong mee gevonden :) Voordeel is dat je urine in ieder geval goed geconcentreerd is, wat s avonds lastig kan zijn.

7. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    De ovulatietesten van sensitest gebruikte je best pas na 10u 's morgens en niet na (dacht ik) 10u 's avonds. Geen idee waarom, maar ik deed ze steeds rond 16u.

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte de ovutesten van zwanger & kids steeds met tweede urine, werkte bij mij prima (zie banner :D)

Deel Deze Pagina