Huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Peppabig, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou dit aangeven bij de assistente, ze heeft het recht om dit te horen voordat je naar de huisarts gaat. Mocht ze niet of raar reageren op je zorgen dan kun je het aangeven bij de huisarts. Ik zou wel echt iets doen!

Roanna vindt dit leuk.
  2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Maak een afspraak met je huisarts en vertel dit.
    Hirr ook een x voorgevallen dat ik te lang door liep met steken in mijn onderbuik.
    Om dat de assistente het niet urgent vond en mij een dag later liet komen.

De dokter heeft haar wel op aangesproken omdat ik een bijna gesprongen blinde darm had.
    Dokter gaf mij ook de tip om een tweede keer te bellen.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, want echt alle assistentes zijn zo :rolleyes: Gelukkig herken ik me als assistente nooit in al dit soort dingen. En ik durf mn hand ervoor in het vuur te steken mn patienten ook niet.
    Ik had kindje van TS zeker wel laten komen. Bij ons is sowieso altijd dezelfde dag nog plek.

Roanna, jupke en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik vind dat de assistente er zeker een dossier bij had moeten pakken, maar ik snap ook wrl in de afgelopen tijden van griep, verkoudheden, weer griep, nog meer virussen en verkoudheden en nog meer griep... dat een assistente een soort standaard antwoord heeft.
    Heb jij zelf ook aangegeven dat ze een verleden heeft en een eigen kinderarts? Dat is ook (juist) aan jou om deze info elke keer door te geven.

Mijn dochter heeft ook een ziekteverleden (ITP; een autoimmuunziekte) en dat zeg ik er dan ook bij. Ze mag altijd langskomen als ik bel.
    Je kunt biet van alle assistenten vetwachten dat ze altijd weten wie ze voor zich hebben.
    Maar ze had zeket het dossier erbij mieten pakken.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Hier nog een doktersassistente. Ik vind gezien de klachten (zonder de rest van de voorgeschiedenis te weten) dat dit kindje dezelfde dag gezien had moeten worden! Geen discussie over mogelijk eigenlijk! Ik zit zelden nog aan telefoon, maar ik weet zeker dat mijn collega's mijn mening delen.
    Ik zou met de huisarts in gesprek gaan. Lost dit niks op of blijf je je ongemakkelijk voelen, andere arts zoeken. Het is belangrijk dat je je prettig en vertrouwd voelt.

fanona vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    ik zeg ook niet dat alle assistenten zo zijn :rolleyes:

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Even een gesprek aangaan met je huisarts hierover.
    Zeker gezien het feit dat je de huisarts wel heel erg fijn vind.

Hier is altijd dezelfde dag nog plek.
    En ik hoef eigenlijk nooit uit te leggen waarom ik kom, behalve als ik halverwege de dag bel of er nog een plekje is.
    Maar dat is pas 1x gebeurd en ook toen kon ik smiddags nog terecht.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben al 20 jaar assistente en ik had het kindje ook zonder voorgeschiedenis laten komen.
    Ik pak zelf altijd het dossier erbij omdat ik echt niet van iedereen alle ins en outs weet.
    Ik zou om deze reden zeker niet de praktijk verlaten maar maak gewoon even een afspraak met je huisarts en dan zal hij het opnemen met de assistente.
    Wij krijgen ook weleens iets te horen via de huisarts en voor ons altijd weer een leermomentje.
    Ik zit zelf ook in een fijne huisartsenpraktijk maar daar ook een vervelende dame ( assistente) die de telefoon aanneemt en ik heb daar ook weleens over gesproken met de huisarts en met mij meerdere mensen en ze is echt veranderd.
    Een klacht indienen zou ik niet zo snel doen maar bespreek het even met de dokter en dan neemt hij het met haar op.

9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zeker in gesprek gaan! En al absoluut wanneer je de arts wel fijn vindt.

@Manque Je zou bijna nog even terugbellen naar je oude huisarts en uit te leggen wat de juiste diagnose was en hoe hij dit de volgende keer kan herkennen.
    Ik heb dit wel gedaan bij mijn toendertijd HA. Ik merkte dat hij het op een gegeven moment irritant vond worden en ik voelde me ook niet meer serieus genomen na 8 bezoeken zonder resultaat.

Manque vindt dit leuk.
  10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb 1x hetzelfde gehad met mijn dochter van toen 5, alleen had zij geen voorgeschiedenis. Dochter had ook 40+ koorts die maar niet wilde zakken en ze lag inmiddels te ijlen en kreunen op de bank. Het was vrijdagmiddag 3 uur en van de assistente moest ik nog maar een PCM geven, dan zou de koorts vast zakken.... Ik hing de telefoon helemaal verbaasd op, heb daarna mijn jas aangetrokken en mijn dochter in een dikke deken gewikkeld en ben naar de huisartspraktijk 600 meter verder gelopen. Daar aangekomen de assistente gemeld dat ik me niet af liet schepen en dat ik niet weg ging tot ik de huisarts gesproken had. De huisarts constateerde een flinke acute longontsteking; hij was blij dat ik toch gekomen was, anders hadden we naar de EHBO kunnen rijden...

Zaterdagochtend belde de assistente om te vragen hoe het met onze dochter ging en om haar excuses aan te bieden. Ze voelde zich er echt heel rot over..... met andere woorden kaart het aan bij de HA en desnoods bij de assistente zelf.

Marbloempje, Vitamientjuh, Chocolat en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Ik heb heel veel aan jullie adviezen!

Ik ga zodra alles hier rustig is met de huisarts in gesprek.

Gistermiddag om 17:15 had ik een gemiste oproep van de huisarts. Heb meteen terug gebeld toen ik het zag (na 10 min) maar kreeg een bandje omdat de praktijk gesloten was.
    Ben wel benieuwd waarom ze belde. Ze zullen inmiddels wel bericht hebben gehad dat m’n dochter opgenomen is.

Bedankt voor alle reacties! Ik weet nu dat het bij andere huisartsen gelukkig niet zo gaat.
    Als ik bij deze praktijk blijf wil ik in ieder geval een aantekening dat als ik bel voor de kinderen dat ze dan altijd gezien worden.
    Ik heb nog nooit onterecht gebeld en ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat als er iets is dat ik bij de ha terecht kan.

Ik zit er ook over te denken om het nog met de kinderarts te bespreken zodat die het misschien ook aan de huisarts kan doorgeven.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou een klacht indienen bij de huisarts iig.
    Ik ben geen medicus maar bij geen vocht binnenhouden en koorts die niet reageert op pcm gaan bij mij wel wat alarmbellen af!

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ben benieuwd wat ze wilde zeggen/bespreken!

Hier is het zo dat ik niet meer op een woensdag bel. Dan zit er een andere assistent en ik vind haar echt verschrikkelijk! Volgens mij denkt ze een toeslag te krijgen voor iedereen die ze afwimpeld.. Meerdere keren verteld, geklaagd maar ze blijft bij haar standpunt 'ik weet wat ik doe'.

Onverwachts zwanger, beide redelijk jong met beide een medische achtergrond in de familie. We wilde dus absoluut geen kinderen... Dus gebeld ik wilde de ha spreken voor een abortus. Dit hebben we haar ook verteld zegt ze oké ik heb volgende week wel een plekje vrij...
    (Gingen we overigens niet mee akkoord dus naar veel gezeur konden we binnen 1,5 uur terecht). Uiteindelijk hebben we de abortus niet doorgezet.

Ik moet elk half jaar m'n borsten laten controleren. Nu had ik net voor de controlle onwijs veel pijn. Zegt ze oh kan dat niet wachten. Ik vind het niet nodig dat je nu al langskomt neem maar een paracetamol.

14. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Oh wat naar dit! Ik heb met een van de assistentes is onze praktijk een zelfde soort probleem. Ik heb er alleen nog niks mee gedaan, maar dat ben ik zeker wel van plan. Meerdere keren gehad dat ik met longontsteking belde ‘s middags en dat ik dan echt een uitbrander kreeg, dan had ik ‘s ochtends maar moeten bellen. Maar ik heb astma, bronchitis en op een gegeven moment komt er dan zo’n punt dat ik denk dit is niet normaal dus ik kan maar beter bellen, zeker wanneer dit op vrijdag is wacht ik het weekend niet af. Ik wil natuurlijk ook niet al eerder bellen met gewone, ietwat heftige astma klachten dus dan is het soms wat later op de dag. Heel vervelend dat je dus in ademnood aan de telefoon hangt en als een klein kind wordt afgesnauwd.

Zelfde gebeurde laatst toen ik belde voor mijn zoontje, die steeds klaagt dat zijn ogen pijn doen. Er was niks aan te zien maar nu ineens werd het rood dus ik dacht ik bel toch maar even. Toen ik vertelde dat hij er al langer over klaagde snauwde ze dat ik dan toch veel eerder had moeten bellen. Uiteindelijk zou ze zonder hem te zien wel even overleggen met de huisarts en dan zouden ze wel iets voor hem klaarleggen. Uiteindelijk gebeurde dat niet want ik kon over twee weken wel even terugbellen als er dan nog klachten waren.

Ik ga toch maar eens in gesprek met de huisarts, ik ben met haar juist heel blij dus switchen wil ik niet, en dan ga ik er maar vanuit dat deze assistente zelf niet doorheeft dat ze vervelend reageert.

15. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoezo "mag nooit komen"... mijn huisarts heeft nog nooit een consult geweigerd. Heel vreemd.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Mag nooit komen van de assistent.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ook niet. Hooguit in gezamenlijk overleg (dus als ik er telefonisch met de assistente al uit kom).
    Hier pakken ze altijd het dossier erbij en dan zien ze dus ook dat ik zelden bel (misschien 1x per jaar?), ik word altijd zeer serieus genomen door de assistentes.

Hier ook een praktijk met meerdere artsen. 1 daarvan vind ik wat minder sociaal vaardig, maar ze is wel een goede arts, dus dat compenseert ;). Ik heb ook wel eens bij haar gezeten met een zeer pijnlijke borstontsteking en toen heb ik ook gewoon gezegd dat ik de deur niet uit ging zonder een recept voor antibiotica (omdat ik mij aangekleed had en haren gekamd vond zij dat het wel mee viel:roflmao:)

18. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wat ik me afvraag (sorry beetje offtoppic) ben je eigenlijk verplicht je verhaal te doen bij de assistente, ook ivm privacy enzo....

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Nee is niet verplicht.
    Het is alleen wel handig zodat ze de juiste hoeveelheid tijd kunnen inplannen.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat weet ik niet, hier vragen ze er wel altijd naar omdat de huisarts zich dan beter kan voorbereiden. Geweigerd zijn wij nog nooit. Wel een wat moeilijkere assistent er bij tussen waar ik wel verhalen van hoor maar zelf nog nooit "last" mee gehad.

Deel Deze Pagina