hoi dames ik stel me misschien aan , of wat dan ook maar ik voel me zo onzeker over men borsten vind ze helemaal niet mooi ! ze hangen ook niet perfect recht en hebben volgens mij een rare vorm . ik wil dolgraag borstvoeding gaan geven . maar zie der echt tegenop om jawel men borsten te laten zien aan de vroedvrouwen etc... voel me der zo onzeker over ! zijn er nog dames die dit hebben of hadden ? en hoe zijn jullie daar over geraakt ?
Ik ben best preuts, maar voor de voeding veranderen die dingen van "vrouwelijke objecten" naar "voedingsbron".. Het voelde voor mij heel anders opeens. Dat had niks met schoonheid meer te maken. Maar gewoon praktisch.. Daarnaast hebben ze al heel wat borsten gezien, en kijken naar nog veel intiemere dingen dan je borsten
Haha, ja, ik ben ook de preutsheid zelve. Heb ondanks dat ik mijn borsten ging zien als voedingsbron, ook nooit publiekelijk gevoed, behalve in gezelschap van familie o.i.d. En zelfs dan ging ik vaak even met m'n baby'tje boven zitten voeden. Gaf mij veel meer rust. En de baby natuurlijk ook. Had geen behoefte aan kijkende mensen (al kijkt in werkelijkheid bijna nooit iemand hoor!). En verder ziet bijna niemand je borsten. Alleen je kraamverzorgende eigenlijk. En wellicht degene die je bevalling doet (als je je kindje meteen op je buik wil hebben). In de kraamweek denk je er waarschijnlijk door de bevalling en de hormonen helemaal niet eens meer aan! Enneh: het zal heus wel meevallen met je borsten. Geen enkele vrouw heeft 2 identieke borsten die perfect hangen. Vraag maar eens aan je man wat hij ervan vindt, die heeft vast een andere mening
Inderdaad, je moet voor de nacontrole vaak ook even nog een keer met je benen weid terwijl het nog lekker bloederig is etc, daar zou ik me persoonlijk meer druk om maken als dat ze mijn borsten zien. Nou heb ik daar persoonlijk echt helemaal geen problemen mee gehad, als iemand vaak borsten ziet in alle vormen, kleuren en maten dan zijn het de vroedvrouw en kraamhulpen wel. Het word de etensbron voor je kindje en is op dat moment even niet meer een "schoonheid ding" als je snapt wat ik bedoel. Succes!
ik beval in belgie het ziekenhuis dus en moet er dan ook een 4 dagen blijven en zie daar wat tegenop haha men man laat me zeggen die vind dat ik ongelijk heb maar ja gevoelens verander je ook niet zomaar he ! maar misschien een doek ofzo gebruiken om te voeden zou dat helpen ?
Ik was voor de bevalling/zwangerschap ook altijd lekker preuts. Maar ik door de bevalling en alles daaromheen is dat heel erg veranderd (niet dat ik ze nu aan iedereen laat zien hoor, hahaha!). Verloskundige en ander personeel in het ziekenhuis is écht niet bezig met hoe je borsten eruit zien, zoals hierboven al gezegd, het is dan echt een voedingsbron. Voeden in het openbaar is ook een keuze, je kunt zoals je zelf al voorsteld gemakkelijk een doek erover heen hangen, er zijn zelfs voedingsschorten te krijgen zodat niemand er iets van meekrijgt.
nou heel raar want bij men eerste bevalling had ik dit niet ! ik heb dus ook geen problemen bij de onderzoeken bij de gyn ofzo maar echt wel bij men borsten , denk dat er iets flink mis is met mij ofzo ! of ligt dit aan de zwangerschap zelf ? of misschien aan het feit dat ik nu al enorm veel melk verlies ?
Oh, het kon mij echt niets meer schelen hoor, al was ik ook best preuts (en nog), maar na die bevalling denk je daar echt niet meer aan, kon me geen hol schelen, ik lag op een zaaltje en ging gewoon voeden, ook al hadden bijv. de dames naast mij hun bed vol bezoek zitten. En net wat de rest zegt, ze hebben toch al tig borsten voorbij zien komen in alle kleuren en maten en vormen, alsof die daar mee zitten.
Ja hier ook een preutse Maar wat de andere al zeggen: zodra je borstvoeding gaat geven veranderen je borsten (voor mij dan) in een voedingsbron. Ik heb ook helemaal geen probleem met voeden in het openbaar terwijl ik daar van te voren wel over inzat! Mensen vinden het ook gewoon. En na die bevalling schaam je je nergens meer voor hoor
Wel vreemd dat je nu zoveel onzekerder bent dan tijdens je eerste! Maar meid, er is niks mis met je hoor. Misschien ben je nu inderdaad "slachtoffer" van je hormonen en ik kan me ook voorstellen dat het heel naar is als je nu al veel melkverlies ervaart... Dat lijkt me helemaal niet prettig... Hopelijk voel je je snel weer lekkerder!
Ach je moet maar zo denken, voor de mensen in het ziekenhuis zijn je borsten er niet voor het mooi, maar voor het eten. Ze zien zoveel orsten voorbij komen, groot, klein, plat, pront, scheef, schuin, rond, lang, kort... En voor je kindje zijn het de mooiste n lekkerste van de wereld.
Ik ben ook een preutse, maar m'n zoontje moest eten, wilde de tepel niet zelf nemen dus was blij met de hulp. Die vroedvrouwen letten daar heus niet op hoor. Maar snap je bezorgdheid wel. Ik ben uiteindelijk overgegaan op kolven, maar wilde ook geen bezoek op de kamer als ik bezig was.
Ik denk dat dat wel het laatste is waar ze naar kijken hoor.. Die hebben al zoveel verschillende borsten en tepels gezien die worden daar niet heet of koud van.. Ik kan je geen tips geven meid ben zelf totaal niet preuts.
Ik heb er dus totaal geen problemen mee om met benen wijd of blote borsten bij een arts te zitten, die zien wel meer dingen hoor en hebben vaak de meest rare situaties gehad. Probeer je er niet te druk om te maken en je voor te stellen wat zij allemaal al niet gezien hebben.
ik vind het zooo erg van mezelf dat ik me daar druk in maak pff voel me nu al schuldig kga der toch proberen over te komen