Hoi, Ik ga op vakantie naar nederland en nu had ik een vraagje over huisartsen en aanverwanten in nederland. Stel er is iets met mijn zwangerschap (hoop van niet natuurlijk), kan ik naar gelijk welke huisarts of is dit per regio/stad/postcode vastgelegd. Of moet ik naar een VK (hier ook gelijk de welke of vastgelegd). Verder dacht ik ook dat je niet direct naar de spoed kunt, maar dat je eerst via een huisarts moet passeren, klopt dit? En dan de laatste: is in de wolphaartsdijk (veerse meer) welke HA, VK zijn daar en wat is de dichtsbijzijnde kliniek. THX alvast
Waar woon je zelf? Ik was vorig jaar mei in de Belgische Ardennen op vakantie toen ik bloed verloor.. Heb toen contact gehad met mijn vlk in NL, die zei dat ik moest bellen met een ziekenhuis in België.. Omdat we maar een uur van Maastricht zaten, ben ik daar geweest.
Als er iets zou gebeuren waar je medische hulp bij nodig hebt, dan moet je naar de huisartsenpost. Voor de regio waar jij zit is dat in Goes of Vlissingen: Stichting Huisartsendienstenstructuur Zeeland Bij de huisartsenpost bepalen ze dan of je eventueel naar het ziekenhuis moet oid. Wat je als passant moet doen tijdens kantooruren weet ik eigenlijk niet. Denk ook naar de huisarts, hier Veersche Huisartsen Cooperatie - groep - Zoutelande vind je er een aantal. Volgens mij is een verloskundige eigenlijk niet voor passanten.
Kylie, woon in gent, t veerse meer is anderhafuur van gent. Maar wil wel voorbereid zijn,gisteren viel zoontje en zijn kinnetje moest geplakt worden door deHA. Daarom wil ik een beetje vooruitziend zijn.. thx rosao: heb vroeger nog "huisartsenpost"gezien op ned1; dus dacht dat het zou iets was
Verloskundige praktijken zijn in principe voor probleemloze zwangeren. Als jij gezien moet worden in je vakantie is er wat aan de hand. Ik zou in zo'n geval dus niet naar een huisarts of een verloskundige gaan, maar naar de eerste hulp van een ziekenhuis. Een huisartsenpost wordt bevolkt door eigenlijk gewoon huisartsen. Naar zo'n post ga je als je buiten de openingstijden van een huisarts wat mankeert. Maar voor echte spoed ga je nog altijd direct naar het ziekenhuis.
Als er iets is tijdens je vakantie wat spoed heeft dan ga je naar het ziekenhuis. Voor de gewone ongevalletjes kun je de dichtsbijzijnde huisarts gaan.
Bij ons in Zoetermeer kun je dus niet meteen naar de eerste hulp... triage gebeurt altijd bij de huisartsenpost en indien nodig wordt je doorgeschoven naar de eerste hulp (ander kant van de gang ). Als er echt iets is, bel je natuurlijk gewoon 112...
Mocht je naar het ziekenhuis moeten, wat ik natuurlijk niet hoop altijd naar Goes rijden en NIET naar Vlissingen. Zijn beide Admiraal de Ruyter Ziekenhuis maar alles wat met verloskunde te maken heeft zit in Goes gevestigd. De dichtsbijzijnste huisarts is Huisarts Binnekamp Veerweg 6a 4471 BK Wolphaartsdijk 0113 58 12 31. Als je 's avonds iets hebt zou ik naar de huisartsenpost Goes bellen want die zit naast het zh. Veel makkelijker dan dat je naar een huisarts moet die avonddienst heeft in gemeente Veere... Huisartsenpost De Bevelanden 's Gravenpolderseweg 114b 4462 RA GOES tel. 0900 - 1785 Mocht je nog wat willen weten, ik woon vlakbij
Thx linnepinneke, Waar deze site allemaal niet goed voor is hé (GNIFFEL) Hoop wel dat ik dit advies allemaal niet moet gebruiken. Dus THX allemaal
Kan ik alleen maar beamen. Wij kamperen ieder jaar in Kortgene (andere kant aan het Veerse meer van Wolphaartsdijk ) en als er overdag wat is naar de plaatstelijke huisarts na 17 uur HAP Goes en spoedeisend gelijk naar het ziekenhuis in Goes.