Wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Zoon van 3,5 heeft spruw. Gisteren heb ik er een drankje/ mondspoeling voor gekregen. Hij zit tussen de 38/39 qua koorts niet noemenswaardig dus.
    Hij eet niet, logisch want het doet pijn. Maar drinken doet hij ook niet. Hebben jullie nog tips? Alles doet pijn. Ook water dus hij neemt het niet. Dacht al aan eenrietje maar ook dat werkt niet. Gisteren werkte koude appelmoes nog maar nu ook niet meer.
    Hij heeft 2 slokjes binnen gekregen tot nu toe. Hoelang zal ik wachten voor ik aan de bel trek? Tot hij niet meer plast?
    Heb gehoord dat het lang kan duren voordat het weg is vandaar mijn zorgen. Het is nu ook al dubbel zo erg in z'n mond dan gisteren. En hij stinkt zo uit z'n mond....

2. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik heb er niet echt verstand van maar zou een waterijsje lukken? dan krijgt hij wel vocht binnen.
    En anders gewoon even de huisarts raadplegen hoe lang die mag duren en of zij nog tips hebben.

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zou ook zeggen waterijs!! Succes en niet te lang wachten als drinken echt niet lukt!

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Kappen met die mondspoeling die werkt toch niet. Neem Daktarin, is het binnen 2 dagen weg. Een tube met gel die je in de mond smeert. Huisartsen proberen je altijd dat andere goedje aan te smeren:x

5. Tese

Tese Niet meer actief

Die mondspoeling brand als de hel bij hem. Zo zielig! Waterijs wil hij niet. Kun je daktarin zonder recept krijgen?

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Inderdaad, terug naar die HA en eisen dat hij je daktarin voorschrijft! Is het zo weg of in ieder geval snel minder zodat je uk weer eet en drinkt. En ondertussen proberen of hij een ijsje wil :)
    Beterschap!

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    ja die nystatine( schrijf je t zo?) is troep en werkt voor geen meter:x bij de oudste 2 flesjes erdoor heen gewerkt en ze had nog steeds spruw en toen kreeg ik eindelijk die daktaringel die je in de mond moet aanbrengen. 2 dagen er na inderdaad spruw vrij.

bij de jongste meteen die nystatine geweigerd en toen kreeg ik ook met veel pijn en moeite die gel mee. ik zweer erbij!:)

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    nee heb je een recept voor nodig maar als je verteld dat die mondspoeling niet werkt en de daktaringel wilt dan zul je t vast wel krijgen want die kleine moet gewoon weer eten en drinken natuurlijk. ook vermelden dat hij last heeft en er niet meer door eet en drinkt.

9. Tese

Tese Niet meer actief

Bedankt meiden, hier heb ik echt wat aan. Heb gebeld en erom gevraagd. Ze deden eerst wel moeilijk maar krijg het toch. Arm mannetje, kan zo meejanken met hem :(

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    gelukkig dat je t toch krijgt. en jammer voor hun dat ze moeilijk doen. je ventje moet gewoon zonder pijn kunnen eten en drinken! hopelijk knapt hij snel op al verwacht ik dat t met 2 a 3 dagen echt een stuk minder moet zijn( de spruw dan he;))

beterschap en laat je nog even weten als hij opknapt??

11. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Je kunt anders ook gentiaan violet gebruiken tegen spruw. Het mondje wordt er wel echt paars van, maar binnen 2-3 dagen is het ook weg :)

12. Tese

Tese Niet meer actief

Gisteren is hij bijna opgenomen geweest wegens uitdroging. Hij krijgt nu 3x 500 paracetamol zetpillen, 2x diclofinac zetpillen, 4x lidocaine en 4x daktarine. En uiteindslijk is hij gaan drinken. Hij heeft zo veel pijn en elke keer als hij weer wat moet is het een ongelooflijk gevecht. Ik ben blij als dit voorbij is!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ach arm kind :( hopelijk knapt hij gauw op meid, veel sterkte met je jochie !

14. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Je hebt er goed aan gedaan hoor.
    Vooral voor je kind opkomen.
    Je kunt beter een keer te vaak bellen dat net 1 keer te laat.

Deel Deze Pagina