Hoi dames ben donderdag bij mijn eigen huisarts geweest voor het uitspuiten van mijn oren. Helaas niet gelukt en de huisarts gaf aan eerst druppelen en dan proberen we het weer. Ze hebben pas tijd op maandagmiddag 16.00 uur.. Nou vond ik het niet zo erg, want ik hoorde nog zeker voor de helft Maar sinds gisteren avond heb ik een gigantische druk op mijn oren staan en hoor ik dus zo goed als niks meer.. Ik vraag me af of misschien 1 van de assistentes bij het hap het nog een keer kunnen proberen of misschien iemand van de kno polie? Wat zouden jullie doen? wachten tot maandag en niks horen en constante druk en hoofdpijn of vriendlief laten bellen met de hap (aangezien ik zo goed als niks hoor)...
nou gebeld maar ze spuiten dus geen oren uit volgens die dame. voor druk op de oren paracetamol nemen en voor de rest pech gehad en het hele weekend lekker niks horen en maandag op mijn werk ook niks horen :x
Eerste hulp gaan dan. Of nog een keer bellen en ze even wijzen op je zorgverzekering. Maandag heb je ook een dokter nodig dus waarvoor vandaag niet:x
Balen. Zit dus niets anders op dan verder te gaan met druppelem. En misschien hopen dat dat nog verlicht. Het is vervelend niets horen. Maar niet einde van de wereld.
Slecht nieuws voor je, maar op de SEH sturen ze je gewoon naar huis. Het is niet voor niets spoedeisende hulp? Vind dit soort meningen altijd zo kortzichtig. Hierdoor zit de wachtkamer altijd onnodig vol op de SEH. Ts, gewoon 4x per dag paracetamol slikken, en hopelijk plopt je oor zelf al wat open dit weekend. Sterkte.
Omdat de HAP en de eerste hulp zijn voor noodgevallen. En hoe irritant het ook is om niks te horen... Echt een noodgeval is het meestal niet. Kun je op je zorgverzekering wijzen wat je wil maar ik denk niet dat dat iets veranderd in de zaak. Overigens denk ik meestal... Als je de tijd kunt nemen de vraag op zp te stellen... Is het blijkbaaf niet levensbedreigend want dan had je wel gebeld. Ipv zoals iemand anders net opperde "als je het vraagt is het blijkbaar nodig"
Daar is huisartsenpost ook niet voor he en als zij niet willen helpen dan eerste hulp maar. Je betaalt een godsvermogen en mag een weekend met pijn en een doof gevoel zitten
Overigens... Bellen mag altijd... En soms is een goed advies ook precies wat je nodig hebt. Maar als dat advies is "sorry.. Doen we niet, wacht maar tot maandag" is dat advies niet minder waard dan dat ze zeggen: kom maar langs.
Ik zit er zelf nooit ook geen huisarts maar een weekend er zo bij lopen is echt geen pretje hoor! Als het een kind betreft zouden de zaken anders liggen.......
Loop al een week met dichte oren, druk, suizen noem maar op. Het heerst onwijs. Nogmaals. Tis niet levensbedreigend. Wel vervelend. Maandag naar ha gaan en klaar.
Mij valt serieus de mond open! De SEH bellen voor een verstopt oor! Hoe kom je erop!!! Dit is écht geen casus voor de SEH. Gewoon druppelen met sla/olijfolie, paracetamol nemen en evt wat neusdruppels. En gewoon afwachten tot maandag. Het is heel reël om een paar dagen te wachten en niet teveel in een keer te willen uitspuiten. Dat richt namelijk meer schade aan!