In het topic over pigmentvlekken en ook regelmatig in andere topics schrijven dames dat ze altijd een hoge spf gebruiken voor hun gezicht, ook in de winter, tegen uv-a. Nu ik midden dertig ben begin ik ook steeds meer en meer pigmentvlekken (en rimpels) te krijgen en ik zou dus ook wel wat vaker een spf in mn gezicht willen gebruiken, alleen krijg je er altijd zo'n enorm glimmend en wit gezicht van. Daarnaast moet je het meestal elke 2 uur opnieuw aanbrengen, wat niet zo gemakkelijk gaat als je make-up draagt. Dus ik vroeg me af hoe gaan de dames die elke dag spf gebruiken hier mee om?
Ik heb een dagcreme met spf 15. Ook heb je zonnebrand met hogere spf speciaal voor je gezicht. Die plakken niet zo en worden niet wit.
Ik gebruik la roche posay anthelios xl dry touch gel cream factor 50+ uva en uvb. Deze kan je goed onder make up dragen en hij is matterend dus je gaat er niet van glimmen ik heb nog geen rimpels/pigmentvlekken en dat wil ik graag zo houden..
ik heb BB cream van vichy met factor 25 of foundation met factor 25... dat is bij geen zon.. als het mooi weer is smeer ik 50! doe ik eigenlijk al mijn hele leven..... heb ook (ben 32) 0,0 rimpels. ben wel altijd bleek. na mijn zwangerschappen een keertje zonnebank..... en ineens pigment vlekken in mijn gezicht.. ontzettend balen.. nu ga ik dus echt never nooit niet meer in de zon zonder bescherming haha
IK! Iedere dag, over mijn dagcreme, een spf 30, vanwege een enorm gevoelige huid met pigmentvlekken. Ik lees hier over dagcremes met spf, het enige wat ik kan zeggen: niet doen! Een spf hoort niet in een dagcreme. Een dagcreme, een goede dagcreme, bevat ingredienten die daadwerkelijk iets voor je huid kunnen betekenen. Een toegevoegde spf zorgt voor een mindere werking van die ingrediënten. Altijd apart gebruiken dus! Het bijwerken is inderdaad knap lastig, toen ik nog en spf en foundation gebruikte, was dit eigenlijk geen doen. Ik gebruik nu dan ook alleen foundation als het echt nodig is, of een CC creme van Dr Brandt. Geen huidverzorging, wel een soort foundation met spf 30. Maar ook hier kreeg ik het advies: eerst je dagelijkse spf en daarna pas de CC crème. Wat je ook kunt doen, is je foundation en je spf mengen. Maar mijn ervaring is dat je echt wel een keer een spf over je make-up kunt aanbrengen. Die witte waas komt van het filter wat in je spf zit, dit zou je kunnen oplossen door voor een andere spf te kiezen, met een veilige filter, die niet wit blijft. Ik gebruikte Avene minerale creme, maar die bleef zo wit, ik bleef smeren... Een goede spf bevat overigens ook absoluut géén parfum! Parfum icm de zon (uvA) is schadelijk en kan pigmentatie veroorzaken! Dit geldt overigens ook voor een aantal andere ingrediënten. Mocht je tips, merken enz willen, kan ik je wel een pb sturen als je dat wilt.
Ik woon in een warm land met zomers 50 graden. Overdag vermijd ik zon en heb dagcreme met spf 30 moet ik er toch in heb ik factor 100 total sunblock.
Ik gebruik idd ook liever geen dagcreme met spf erin, om de redenen die Mexicang aangeeft. Bovendien wil ik wel echt 30+ gebruiken en zo hoog gaan de meeste dagcremes niet eens. @Blijzwanger: ik ken die creme helemaal niet. Waar koop je die? @Sterrefeetje: dat heb ik ook geprobeerd, met sun beauty van Lancaster en dan mn eigen foundation, maar het resultaat blijft dan toch was wit. Misschien doe ik wel teveel spf op ofzo. @Mexicang: Ik ga je even pb-en!