Denk dat het al veel zou schelen als alleen de echt serieuze gevallen naar de hap zouden gaan... hoeveel mensen komen er wel niet met dingen die ook best met paracetamol kunnen wachten tot na het weekend. Ik lees ook wel op forums hier dat mensen naar de gewone huisarts gaan, het niet gaat naar hun zin en dan het advies krijgen om dan maar savonds of in het weekend naar de hap te gaan. Kom daar is het toch helemaal niet voor bedoeld. Als mijn kind tegen half 5 twijfelachtig is, niet fit en ik een niet pluis gevoel heb bel ik dan nog de gewone huisarts, zeker als het weekend voor de deur staat. Ik ga dan echt niet het aanzien en dan maar de hap bellen om 22u. Die zijn er in mijn ogen alleen voor acute spoedgevallen. Iets wat al heel de middag speelt vind ik niet echt een spoedgeval. En zomaar mensen voor laten gaan... waarom zou een baby meer recht hebben dan bijv. mijn zoon van 3 of 13 bij wijze van. Ik vertrouw erop dat de assistent wel het in schat hoe dringend zorg echt nodig is. Als ik al bij de HAP zit is er wel echt iets goed mis en ga ik niet mn plek zomaar afstaan aan een ander.
Ja, dat is het ook.(assistente zelf een schatting maken van urgentie) Wij waren/ zijn super ongerust, ze draaide steeds met haar ogen weg en het was 20.50 's avonds.......geen fijne omstandigheden!
Ik werk ook op een HAP en sluit me volledig bij je aan. We worden overigens heel erg goed geschoold om te beoordelen wat er aan de hand is, tuurlijk wij aan de tel zijn geen artsen maar kunnen aan de hand van de klachten en protocollen wel goed inschatten wat de urgentie is wanneer iemand gezien moet worden. Vind het jammer dat de huisarten en de hap vaak afgekraakt worden. (heb niet alle reacties nog gelezen)
ik moet eigenlijk zeggen dat wij tot nu toe nog niks dan goede ervaringen hebben gehad met HAP en ZKH en huisartsen, hopelijk blijft dat zo ik hoop dat het niks ernstigs was TS, hopelijk gebeurd het niet weer.
Wat vervelend dat je ongerust was, dat is een rotgevoel. Ik vind verder dat de HAP dus blijkbaar erg kundig heeft gereageerd want het bleek geen speodgeval te zijn, waarschijnlijk hebben ze een stuk vaker kinderen met wegdraaiende ogen meegemaakt en zal dat vaak de diagnose van warm en weinig slaap geven en kijken ze voor de zekerheid of het geen epelepsie is. een tophap dus omdat ze je ongerustheid ws hoorde en je toch gerust gesteld werd voorgaan op andere mensen vind ik niet kunnen eigenlijk. Je hebt geen idee waarom andere mensen er zitten en ze zijn daar kundig genoeg om een inschatting te maken van de ernst van de situatie. Ik hoop dat het met je kindje weer helemaal goed gaat
soms vind ik voorgaan op andere zeker kunnen hoor! ik ben dit jaar met me kruis op een spijlenbed gevallen,dus lag van onderen helemaal open,mocht gelijk komen.maar in de wachtkamer zaten nog mensen dus moest wachten,ik maar naar de wc gelopen,alleen zat de hele vloer en alles al onder het bloed, dus de arts kwam me met een rolstoel halen en werd ala minute onder verdovingen gehecht! dus voor alle mensen die er nog zaten.. dus soms moet het zeker kunnen hoor.. ( en ja ik had misschien naar de eerste hulp kunnen gaan,maar dacht dat ze me daar ook konden helpen. wat dus zo was)
Ja, maar dit is ook een heel ander (en erg vervelend) verhaal. Als je zo erg bloed zit er natuurlijk wel spoed achter. Zou eruit zien als je dan nog geen voorrang kreeg... Maar ik (wij) ben ook erg tevreden over onze hap. Ze hebben die keren dat wij ze nodig hadden prima gehandeld.
nou idd!! nu kan ik wel lachen om mijn stomme actie maar toen.... aan 2 kanten opengescheurd en 6 verdovingen 10 hechtingen!