Hoi mama's! Ons mannetje heeft de afgelopen dagen (zeg maar vanaf halverwege vorige week) af en aan rode vlekjes en pukkeltjes in zijn nekje en op zijn achterhoofd. Ik denk eigenlijk dat het warmte-uitslag is. Hij heeft geen koorts, eet/drinkt prima en is niet ziek. Wel jeukt het af en toe, trekt soms erg aan zijn haartjes en probeert te krabben. Kan ik er iets op smeren ofzo om het jeuken te verlichten? Of iets anders eraan doen? Of moet ik toch aan iets anders denken als warmte-uitslag? Dank jullie wel alvast! Liefs!!
Onze meid heeft precies hetzelfde. Uitslag in de nek/bovenrug/borst en vooral s'avonds krabben aan haar hoofd (als ze eenmaal in bad is geweest houd ze ermee op). Dit is idd warmte-uitslag. Het beste wat je ertegen kan doen is kortgezegd: niets. Ik doe er niets aan en laat haar zoveel mogelijk in de buitenlucht spelen en trek haar alleen een spaghetti-romper aan (of iig zo min mogelijk zodat het kan luchten). Je zal zien zodra het echt weer koeler begint te worden, dat de bultjes/uitslag vanzelf verdwijnt.
ik doe er ook niets aan. Na het badderen smeer in haar helemaal in met olie, en dat gebied dus ook, maar verder laat ik het maar.
Onze dochter heeft er ook last van. Vooral niet met vettige dingen zoals bodylotion of olie insmeren. De bultjes moet uitdrogen. Eventueel een beetje talkpoeder kan wel en droogt ook uit.
wat hier helpt is een verkoelde doek niet te koud natuurlijk en te nat maar uit gewrongen even deppen en meestal wordt het dan al wat minder gr jojo
sem zit ook helemaal onder op zijn schouders,nek en romp. hij lijkt er geen last van te hebben gelukkig. hij zit ook al onder de muggebulten haha het lijkt wel een stippenmonstertje zo
Als ze het hier heeft smeer ik er een klein beetje Sudocrem of Bepanthen op. Helpt ook wel heb ik het idee. Verder zo weinig mogelijk mee doen eigenlijk...
Noah heeft er ook last van, zijn hele koppie zit eronder Het is nu gelukkig iets minder, ik smeer er 2 x per dag talkpoeder op. Het zit echt op zijn wangetjes, nekje en oortjes. Hij slaapt graag op zijn buik, en dat gedeelte van zijn gezichtje drukt dan in het matras. Ziet er erg zielig uit maar heb niet het idee dat hij er last van heeft.