huisartsenpost grrr

Discussion in 'De lounge' started by Sandhya, Oct 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    oh ik ben echt lichtelijk woest..:x:x

ik heb net manlief en hummel opeghaald omdat manlief te ziek was om te rijden. ok..goed afijn eenmaal thuis wilde ik even de HA bellen omdat het mij verontrustte.

Goed ik bellen..11 wachtende..ok druk dan maar even wachten..eenmaal aan de beurt kreeg ik een lchtelijk gefrustreerd typje aan de telefoon..ik leg uit dat partnerlief niet lekker was en dat ik daarom belde..nou mevrouw ik ga met u de persoonsgegevens doornemen en daarna wil ik hem zelf spreken. goed ik denk ik neem de gegevens door, omdat wij net verhuist zijn zijn de ouder adresgegevens nog in het systeem..dus ik zeg hmm apart..hij staat zelfs ingeschreven bij de huisarts hier en de gemeente..was echt verbazing..nou voelde ze zich aangevallen..NOU MEVROUW ik zeg simpelweg tegen u dat het oude adres erin staat en geef u aan dat u het bij de verzekering moet doorgeven..afijn ik leg haar uit dat ik het helemala niet verkeerd opvatte..maa t hek was blijkbaar al van de dam..ze wilde manlief spreken..ik leg uit joh hij is echt niet lekker en geeft over en loopt aar de wc steeds hij wilt niet echt aan de telefoon komen nu..:( goed ze wilde hem per se spreken dus manlief zegt ja joh ik ben echt niet lekker kan vrouwlief het doen?en geeft de telefoonm weer terug..dus ik zeg mevrouw, hij is niet lekker en ik kan mij voorstellen dat hij niet wilt praten...en dan..MEVROUW meneer is een volwassen man en die kan heus wel zelf vertellen wat er mis is :$(mijn reactie) ik zeg ja maar mevrouw ik kan het u toch uitleggen en dan (kon ik mn zin niet afmaken) neej we moeten hem zelf spreken hij kan toch wel zelf praten voor een kind mag u bellen maar een volwassen man kan zelf wel vertellen wat er mis is..ik zeg tegen die mevrouw..mevrouw ik denk dat wij maar beter een eind kunnen maken aan dit gesprek want u luistert niet en u gaat niet van mening veranderen ik bel enkel voor advies..nou mevrouw dat is uw keuze..

ik dacht echt..is dit een droom..ik vond het echt onbeschoft..ik heb ook weleens clienten aan de telefoon (geheel andere brache maar di ekunnen ook echt irritant doen..als ik dan onder die groep val) en wij doen nooit en te nimmer onaardig hoe druk het ook is..

of is mijn reactie nu overdreven..:(:(

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Jeetje wat belachelijk zeg! Kun je niet een klacht indienen ofzo? eerst wacht je al een langere tijd voor dat je iemand er eindelijk voor hebt en dan reageert dat mens zo. Toch logisch dat jij dit verder regelt voor je man? Hij is ziek dan staat je hoofd toch niet na een gesprek voeren. Misschien nog een keer bellen in de hoop dat je een vriendelijker persoon ervoor krijgt?

Beterschap voor je man!

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    belachelijk!!! ik heb dat een keer met me man gehad die had dat ding achter in de mond opgezwolle en die kon voor de meter niet meer praten..ik verstond hem niet eens...nee ze moesten toch met hem praten echt zeker een kwartier liggen zeuren dat ze met hem moesten praten. Ik zei dat is dan jammer je praat maar met mij. Hij stikte ook telkens omdat dat ding was opgezwolle. Dus ze zegt ja je kan over 3 dagen terecht...3DAGEN? nee nu! Mevrouw we zitten vol we hebben geen tijd...DAN maak je maar tijd ik sta dadenlijk voor de deur. en toen heb ik opgehangen.

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Go mamabeer!!!!!

Belachelijk van die assistente. Hiervoor mag je een klacht indienen. Misschien had ze even teveel telefoontjes ontvangen en had ze zin om jou ff dwars te zitten?
    Pft..ik word dan altijd heel bijdehand!

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

huisartsenpost tegenover het Leijenburg ziekenhuis toevallig????????? pffffffffffff ik kan daar namelijk ook een boekje over opendoen...

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik weet dat ze eigenlijk wel overal degene willen spreken die ziek is , bij iedere huisartsenpost .. Tenminste hier wel , daar willen ze ( mits het geen levensbedreigende situatie is ) een volwassen persoon altijd zelf spreken , mijn moeder belde ook eens voor mij omdat ik doodziek was maar er gebeurde ook niets totdat ik zelf uit had gelegd wat er gaande was aan de telefoon .. Wel vervelend dat het op deze manier moet , een beetje vriendelijker had wel gemogen ..

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    IK ben maar 1x onbeschoft behandeld, gelukkig maar was wel 1x teveel
    Gelukkig niet aan de telefoon, dat is altijd goed gegaan, en ik heb ze wat gebeld hoor/

Werkelijk belachelijk dat je zo behandeld bent

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ja! voor hummel worden wij ongeveer 75% goed geholpen maar dit sloeg echt alles..

9. 4days

4days Niet meer actief

Belachelijk hoor! Ik heb ook eens zoiets meegemaakt, dat ik totaal niet serieus werd genomen. Toen ik een miskraam had (met 16 weken) heb ik in totaal 3 keer gebeld, steeds ging het slechter met mij. Uiteindelijk zei ik dat ik me zo slap en duizelig voelde dat ik niet meer kon lopen, en dat ik dacht dat ik elk moment om kon kiepen. Het bloed gutste eruit. Werd mij doodleuk verteld dat ik dan maar een paracetamol moest pakken en gaan liggen. De dag erna moest ik van de vk alsnog naar het ziekenhuis, en daar bleek dat mijn hb maar 5 was... Ik had zo dood kunnen bloeden. :$ En ik had aan de telefoon dus echt precies verteld hoe het was, niet minder erg gemaakt ofzo. Maar blijkbaar vonden ze dat niet erg genoeg om mij even naar het zkh te laten komen... ;)

10. randi

randi Niet meer actief

ok die dame reageerde niet al te vriendelijk maar als de arts langskomt of je gaat er zelf langs dan ben jij het toch ook niet die zegt wat er scheelt maar is het toch je man die het verteld of zie ik dit nou verkeerd? het aan de telefoon uitleggen of in real life maakt toch geen verschil. snap wel dat het lastig is voor je mannetje en zijn hoofd er niet naar staat maar kan ergens toch de telefoniste haar standpunt begrijpen. ze kan het wel op een héél andere en vriendelijke manier brengen maarja mischien een slechte dag van haar kant door de drukte enzo...:(

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik krijg bij ons altijd de indruk dat ze bij de huisartsenpost altijd zo onvriendelijk mogelijk doen, zodat iedereen wegblijft tenzij ze echt halfdood gaan. :(

Er zijn geloof ik ook wel veel mensen die 's avonds en in het weekend voor allerlei kleine klachten naar de huisartsenpost gaan en daar is hij nou eenmaal niet voor bedoeld. Maar zeg dan gewoon "Mevrouw, we vinden deze klacht niet ernstig genoeg, ga morgen maar naar uw eigen huisarts." Deze reacties zijn inderdaad gewoon onbeschoft!

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb het ook een keer gehad met me zoontje die had zonder flauwekul 43,3 koorts!! en viel soms flauw. Toen vertelde ze ook u kunt pas morgen terecht...terwijl ik dat dus echt zorgwekkend vond. Toen heb ik gewacht tot 5 uur en ben ik naar de ehbo gegaan. bij mijn dokter doen ze zowiezo altijd moeilijk met een afspraak maken..maar toen ik nog ergens anders woonde en een andere dokter had..die maakte nog vrij voor een zielig schrammetje

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mijn advies: Als jij het niet vertrouwd, rij die kant maar uit!! Want je kan wel bellen, maar daar komt eigenlijk nooit echt wat uit.... ga dan maar gelijk naar ziekenhuis EH... want ik ga lieveren 10 x te vaak heen dan 1x te weinig door zo'n telefoniste muts !

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Als het goed is worden bij de huisartsenpost (dokterswacht zoals ze dat hier noemen) alle gesprekken op een bandje opgenomen. Ik zou zeker een klacht indienen voor onbeschoft gedrag en verwijzen naar het bandje waar het gesprek op moet staan. Ook al zal ze misschien wel gelijk hebben dat ze de patiënt zelf wil spreken, dat mag wel even met iets meer fatsoen.

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bij onze HA-post laten ze je 's nachts NIET binnen als je niet eerst gebeld hebt!

(Deels ook wel begrijpelijk... als de arts & chauffeur op pad zijn, zit de assistente er in haar eentje. Ik kan me voorstellen dat het dan voor haar ook niet altijd veilig is om mensen binnen te laten! Bovendien kan zij toch niks doen.)

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ze had idd wel wat vriendelijker mogen zijn, maar ik snap wel goed dat ze je man zelf wilt spreken.
    Zo kunnen ze veel beter beoordelen hoe de situatie is.
    Als deze dusdanig ernstig was, had je namelijk niet zolang gewacht, maar zeker wel 112 gebeld.
    Maar nogmaals, dit had ze heel anders kunnen brengen.

Overigens heb ik het ook niet zo op huisartsen posten hoor. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik het weekend na de vlokkentest zo beroerd geworden. Kreeg gigantische hoofdpijn en voelde letterlijk alsof ik het leven uit mij spuugde. Dit uitgelegd aan de huisartsenpost en kreeg als antwoord dat ik maar een koude doek op mn hoofd moest leggen.
    Achteraf bleek dat tijdens 1 van die spuugbuien de vliezen gebroken waren en is de kleine dus overleden. Dit was waarschijnlijk ook wel gebeurd als ze me wel even hadden gezien, maar toch. Gezien de voorgeschiedenis hadden ze me gewoon moeten laten komen.

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Je kunt een klacht indienen bij de HAP online!!
    Ik heb het ook niet op de HAP. Erg slechte ervaringen mee en wij hebben ook laatst een klacht ingediend omdat we 2x gewoon naar huis zijn gestuurd terwijl onze dochter direct had moeten worden opgenomen.
    De artsen en verpleegkundigen in het zkh vertelden dat ze dit vaker meemaakten en raadden ons aan een klacht in te dienen!

18. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Nou mijn schoonmoeder was een keer gestruikeld over de deurdrempel en met dr hoofd flink tegen de muur gevallen (zat eerlijk waar een gat in de muur) dus de hap gebeld ze mochten langskomen maar was volgens hun niets aan de hand, alleen wat spieren die een optater hebben gehad. Nou toen een paar dagen daarna toch maar naar de dokter ivm erge hoofdpijn, heeft de dokter haar toch maar doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto's van haar hoofd en nek of er niet iets verschoven was (bij de hap hebben ze haar niet doorgestuurd) Daar hebben ze geconcludeerd dat ze een hersenschuddig had, waar ze al te lang mee liep.
    Dus de hap had haar niet doorgestuurd voor foto's en niet gezien of gemerkt of iets dergelijks dat ze een hersenschudding had.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een hersenschudding kun je toch verder ook niks aan doen, maakt toch ook niet uit of je er langer mee loopt betreffende de genezing? En wanneer je pas na een paar dagen naar je eigen huisarts gaat ivm erge hoofdpijn dan lijkt het mij (sorry) nog wel mee te vallen.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zou ook zeker een klacht indienen.
    Zo hoor je niet met mensen om te gaan.

Share This Page