Onze baby is de afgelopen paar dagen 's nachts klaar wakker. Ze slaapt in haar ledikantje naast ons bed, en na de nachtvoeding laat ik haar bij mij slapen. Maar nu wordt ze 's nachts wakker en wil geen voeding, maar spelen. Maar dan wel bij ons in bed. Als ze alleen is, is het brullen. Het is heel schattig want ze is vanalles aan het oefenen; brabbelen, bellen blazen, voetjes pakken. Maar ja, dit doet ze dus zo'n 3x per nacht toch wel minimaal een half uur per keer. Het zal vast wel een fase zijn, maar misschien heeft iemand tips om een 4 maanden baby duidelijk te maken dat ze 's nachts hoort te slapen
Ik maakte t zo saai mogelijk voor dr kwam wel ff kijken als ze ging brullen maar verder echt niet. Nu lag ze bij ons toen al lang en breed in dr eigen kamertje hoor. Maar als ze mij of mn man zag was t feest. Speluuuuuuuuuh! Dus meer dan fluisteren "shhhhhhhh, neeee, slapen! Tis nacht" en een speentje geven was t hier niet. Het is echt een fase en gaat voorbij en komt weer terug. Wij hebben de fase van midden in de nacht wakker worden, giechelbui, kletsen tegen dr knuffies en liedjes zingen. Soms staat die troela zelfs te dansen in dr bed. Kan me nu gelukkig met grote grijns weer omdraaien, party animal heeft niemand nodig bij dr nachtelijke feestjes.
Ja het gaat over. En 't komt weer terug hahaha. Hier ligt hij ook vaak bij mij. Ik zing zachtjes 't liedje dat is altijd zing voor 't slapen gaan en ik negeer verder zijn pogingen tot aandacht vragen. Ik zoek dus geen contact met hem anders dan een aai over z'n bol en een kus.
Heeft hier tot 10 a 11 maanden geduurd en wij lieten hem altijd gewoon, want hij ging vanzelf weer slapen. Voordeel was wel dat hij op zijn eigen kamertje lag.
Vooral niet te gezellig maken snachts. Niet verschonen(tenzij gepoept), niet uit slaapzakje oid halen, niet knuffelen. Dus voeden, boeren en terugleggen. En als ze geen voeding wil, in dr bedje laten liggen en regelmatig laten merken dat je dr bent. Dus even met je hand over dr wangetje oid.