Net ontdekte ik allemaal kleine innimiene rode vlekjes over haar romp en rode wangen! 5de of 6de ziekte! Het zit alleen op haar romp!
Sorry daar ben ik weer met mijn gezeur, maandag naar de huisarts geweest en die zei dat het allemaal weer aan het afnemen is en ze snel zal opknappen! Promptkrijgt ze savonds oorpijn en loopoortjes en weer koorts dus denk oorontsteking erbij, erg hangerig, bijna niet drinken en eten is al helemaal niet aan de orde. Vanmorgen gebeld en uitgelegd en nu mogen we morgenochtend weer langskomen want vanmiddag is ie er niet. Uurtje geleden aspirientje gegeven maar koorts en desondanks opgelopen naar 39.6 en ze voelt zich echt beroert Weet niet wat ik hiermee wil hoor maar moest het ff kwijt, maak me zorgen om mijn meisje Was trouwens geen 5de of 6de ziekte!
Wij bellen de huisartsenpost als wij het idee hebben dat dit nodig is. Daar zijn ze voor, echt niet alleen voor spoed! Nu is het wel zo, dat wij al heel wat achter de rug hebben met ons meisje, dus ik trek gewoon aan de bel als ik het niet vertrouw of mij zorgen maak. Daarbij heb ik een goede ervaring met de huisartsenpost hier in de stad, worden altijd geholpen en kijken vaak net even beter dan de eigen huisarts! Mijn dochtertje heeft de 6e ziekte gehad, maar dit ging niet gepaard met vlekjes en koorts tegelijk. Ze had eerst even koorts, welliswaar niet zo hoog, en daarna enkele dagen vlekjes. Toevallig zijn we vorige week bij de huisartsenpost geweest, omdat ze enorme pijn aan haar keel had, en de huisarts gaf aan dat wij haar goed in de gaten moesten houden, omdat het op roodvonk leek, vooral haar tong. UIteindelijk was het geen roodvonk, gelukkig, moest er wel even aan denken toen ik je verhaal las. Kan je morgen terecht met je dochter? Echt hoor, als je het niet vertrouwd en je zorgen maakt, bel de huisartsenpost, daar zijn ze voor! Jij maakt je zorgen en vaak is dat moedergevoel terecht! Daarbij weet ik, we hebben samen al vaker in een topic geschreven, dat jou meisje ook heel wat voor haar kiezen heeft gekregen, dus volg je hart! Sterkte!
De HAP is er alleen voor die zaken die NIET tot de volgende dag kunnen wachten. Dus alleen voor spoed. de HAP is echt geen verlengde van je eigen huisarts.
Dank je wel voor je reactie! Net wel ff buiten gespeelt en dat ging wel aardig! Hoe zag de tong van je dochter eruit als ik vragen mag?
@palmie: even googlen op aardbeientong. En ze hebben ook een "masker" bij roodvonk... Lastig uitleggen maar een plaatje is heel duidelijk dus die mag je ook zelf even Googlen .)
Ff gegoogled maar brrr wat een plaatjes, volgens mij hier niet aan de orde! Net ff filmpjes gekeken op de computer en denk dat we het wel kunnen afwachten tot morgenvroeg maar jeetje ik heb liever zelf iets dan Chloe bah wat kan je je zorgen maken om waarschijnlijk iets wat gewoon een griepje heet
Van hoge koorts kunnen ze ook warmte uitslag krijgen Ik bel als ik denk dat het nodig is, wanneer is dat? Tja moedergevoel denk ik... Heb helaas al vaak moeten bellen
ik ben als ik twijfel en me zorgen maak. Meestal zeg ik ook dat ik twijfelde om te bellen maar toch even wil overleggen. Nog nooit mee gemaakt dat ik het idee kreeg dat ze het onzin vonden dat ik belde. Voor mezelf bel ik trouwens pas als ik echt denk dat er iets ernstigs is.. vind ik toch anders
Ik zie de HAP ook niet als verlengde, maar sluit mij aan bij Kris8. Ook vaak gebeld en gezegd dat ik twijfel, maar mijn twijfel werd altijd serieus genomen. Spoed of niet. Ik heb ze heel wat nodig gehad voor mijn dochtertje, en werd altijd geholpen, we moesten altijd langskomen. Heb ook nooit het idee gehad dat ze het onzin vonden of aangaven dat ze er alleen voor spoed zijn of voor zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten. Palmie, roodvonk kun je googlen, maar de tong van mijn dochter had wel wat aardbei-achtigs, maar verder had ze duidelijk geen roodvonk hoor. De arts van de HAP twijfelde, omdat ze ook nog een keelontsteking had en er rode puntjes in haar keel zaten. Maar ik heb begrepen dat je roodvonk echt wel 'herkend', dat je kind dan echt ontzettend ziek is. Wordt het inmiddels al wat beter met de paracetamol? Bouw maar een paracetamol-spiegel op bij haar, kan echt geen kwaad voor als het nodig is. Zo kun je zien of de koorts zakt met paracetamol of niet. Ik kon door paracetamol bij mijn dochter altijd heel goed zien of het zelf over zou gaan of dat er meer aan de hand was. Bij haar zakte de koorts nauwelijks met paracetamol als ze longontsteking of middenoorontsteking had, en ja, avond of niet, dan belden we de HAP, legden we het uit, konden we langskomen en was er altijd een AB kuur nodig. Ik hoop dat het snel beter gaat en anders, bellen. Je voelt zelf het beste aan hoe het met je kind is en ja, je mag als moeder best bezorgd zijn
Dank jullie wel dames!! Mexicang, dank je voor al je bemoedigde woorden, kan ook echt merken dat je vaak hetzelfde hebt gehad en dat geeft een goed gevoel! Vanmiddag zakte de koorts niet met een pm en dat ken ik eigenlijk niet, de koorts is de hele middag niet onder de 39.4 geweest en vanavond heeft ze er twee gehad voor het slapen gaan in de hoop dat ze nu eindelijk eens rustig in slaap kan vallen maar ze was nog erg warm Deze nacht maar even doorkomen en morgenvroeg naar de huisarts en hoop echt dat ze er iets voor krijgt en er daardoor sneller doorkomt!
Palmie, graag gedaan! Ik weet uit ervaring(helaas) hoe ontzettend vervelend het is als je kindje ziek is, of met regelmaat ziek is. En daardoor weet ik ook, bij mijn meisje dan, als de koorts niet zakt met paracetamol, dan is er echt wel iets meer aan de hand. Ik vind 39.4, ondanks paracetamol, erg hoog. Herken het ook wel, dat gebeurd hier ook en dan is een ab kuur nodig. Ik hoop echt dat je de nacht goed doorkomt met je meisje, dat ze lekker slaapt en morgen naar de dokter. Het is morgen vrijdag, dus goed dat je naar de dokter gaat, zo het weekend in kan ook niet denk ik zomaar. Hoe temperatuur je? Ik al heel lang via het oor, omdat oraal echt niet meer mogelijk is, dat is drama. HAP zei laatste keer tegen mij dat bij oortemperatuur, je altijd nog iets moet optellen. Hihi, blijf het overigens grappig vinden dat onze meiden precies even oud zijn! Sterkte met je meisje en ik hoop dat jullie een goede nacht hebben!
Ik werk in de huisartsenzorg en bij twijfel gewoon bellen hoor. Zieke kindjes laat ook de HAP sneller komen (hier bij ons iig). Ben met kleine meid nog nooit afgescheept en zijn al heel wat keren op de hap geweest met haar! Altijd naar je moedergevoelens luisteren.
Idem. Voor mij is de HAP geen hogere drempel dan de HA hoor. Ze werken gewoon op andere tijden . Nee serieus, als ik twijfel bel ik om te overleggen en hun laten wel weten of ik moet komen (vaak wel) of dat het nog even aan te kijken is. Voel me er altijd goed geholpen.
Chloe is nu net gelukkig in slaap gevallen, helemaal nat van zweet zo zielig! Wat betekend het eigenlijk als je de koorts met pm niet omlaag krijgt?
Heb in de 7 jaar tijd dat ik moeder ben 2 x de hap nodig gehad. - Mijn 4 maanden oude zoon had koorts, was de dag ervoor nog bij de huisarts geweest omdat ik me zorgen maakte. Mijn grootste zorg was voornamelijk dat de koorts niet zakte ondanks de paracetamol. Ik moest toen stoppen met de pcm en de koorts zijn werk laten doen en aan de bel trekken als die apathisch werd . De volgende morgen had hij 41 graden koorts en reageerde erg tam. We zijn toen naar de hap geweest en binnen 10 minuten zaten we in het ziekenhuis met vermoeden hersenvlies ontsteking, dit bleek gelukkig niet zo te zijn maar een urineweginfectie. Hij heeft toen 4 dagen (heerlijk met de kerstdagen) in het ziekenhuis gelegen aan een infuus met ab. - Met mijn 7 maanden oude dochter toen ze in haar beentje gebeten was door de hond van mijn schoonzuster. Ondanks dat ze weinig voor haar konden doen (wond wilden ze niet hechten zodat eventuele bacteriën er dan nog uit konden) en ze was geënt wilden ze haar toch even zien en hebben ze het wondje (ja het was een wondje maar zo leek het voor mij op dat moment niet) geplakt met zwaluwstaartjes. Dus houdt je dochter goed in de gaten, mocht ze minder goed reageren zo ik niet twijfelen en meteen de hap bellen.