Huisartsenpost

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hij is nu bijna 2,5 en we hebben tot nu toe 1 x bij de post gezeten. Toen was er ook echt iets goed mis.

Maar als ik twijfel, bel ik hoor, ook de 'gewone' ha. Daar heb ik toevallig vaker voor 'niks' gezeten, ik ken hem goed dus de drempel is heel laag. Ik weet niet hoe het in Nederland werkt, maar hier nemen ze geen risico met kindjes, dus gewoon bellen als je je echt zorgen maakt!

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Palmie, hoe is het nu met je meisje? Beetje een goede nacht gehad?

Ik denk zelf, als koorts niet zakt door pcm, dat er dan ergens een ontsteking is, die meer nodig heeft dan pcm. Maar ik ben ook maar een leek hoor, hooguit ervaringsdeskundige vanwege mijn dochter.

Je ziet, de meesten bellen de hap, dat moet ook geen drempel zijn.
    Hap om te overleggen en ook hier in de stad nemen ze geen risico met kinderen, ze hebben mij nog nooit afgescheept.
    En ik heb er geen enkele keer gezeten zonder reden.
    Ter illustratie ;), ik ben er in 3,5 jaar tijd zeker 10 keer geweest,mede door de verlaagde afweer van mijn meisje. En daarnaast is de hap hier regelmatig geweest toen mijn man zijn hernia ineens acuut werd. Toen zette ik nog net geen koffie voor ze ;)

Succes vandaag!

3. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik bel de huisartsenpost altijd wanneer ik iets niet vertrouw ( gelukkig maar zelden) maar soms vind ik het wel fijn om even met iemand te overleggen. Geeft mij als moeder altijd rust. Meestal kunnen ze goed in schatten of je moet komen ja of nee.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hebben al zo vaak bij de HAP gezeten, weet het al niet eens meer.

Er was elke keer wel echt wat aan de hand, en ik heb gewoon de pech dat mijn ventjes elke keer goed ziek worden.
    Ze hadden dan vaak een dubbele oorontsteking icm een keel of luchtweginfectie of zware bronchitis of erge pseudokroep met blauwe lippen ofzo.

Ik bel als ik het niet vertrouw en ik kijk daarbij goed naar mijn kinderen. Ik ken mijn kids het beste, dus ik weet hoe ze zich normaal gedragen.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ze heeft nu antibiotica gekregen!

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Palmie, top! Hoe was het vanmorgen met Chloe? En haar temperatuur? En waarvoor heeft ze de ab gekregen? Keelontsteking of haar oortjes?
    Als het een beetje meezit, slaat de ab snel aan! Tenminste, mijn ervaring met ons meisje is, als ze zo ziek was dat pcm niet hielp, dat ze na 1 'shotje' ab al flink opknapte! En dat gun ik jullie ook! Op naar beterschap :D!

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ze heeft nu 2 keer de antibiotica gehad en ze knapt al op, ook kreeg ik vanmiddag de koorts met pm naar beneden!
    Ze heeft de antibiotica voor een fikse oorontsteking die erbij kwam kijken;)
    Ze heeft zelfs al een crackertje gegeten joehoeoeoe:D

Mexicang, dank je wel voor je medeleven, heel erg lief Xx

Iedereen bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina