Huisartsenpost?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    je kan m beter niet in bad doen met koorts! eerlijk gezegd weet ik niet meer waarom dat precies is, maar zo heb ik het altijd geleerd en gehoord van deskundigen om mij heen!
    ik zou ook even naar de ha gaan want hij heeft nu al paar dagen hoge koorts wat eigenlijk weinig zakt!
    veel beterschap er is niks zieliger dan je kindje die ziek is! bah

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gewoon vandaag naar je eigen huisarts (als die dienst heeft) gaan hoor, dat hij weinig eet is niet zo erg maar dat je hem drinken moet geven met een spuitje omdat hij anders niets binnen krijgt vind ik toch wel zorgelijk.

Groetjes Anita

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij mogen ze wel in bad, alleen moet je het water dan niet te warm maken. In te warm water kunnen ze de hitte van de koorts niet kwijt.

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    een kind mag volgens die assistente 3 dagen met 41 graden lopen? dan heeft ze denk ik niet goed opgelet met haar opleiding.
    Als een kind koorts heeft is dit omdat er ergens een ontsteking zit en dat je kindje dus echt iets heeft.
    Ik zou dus niet afwachten en gelijk naar de HA als het niet gezakt is.
    Ik bel de dokter al met 40 graden en ze komt dan altijd gelijk langs.
    Met kinderen zeker geen risico nemen.
    beterschap voor je ventje.

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Sowieso 41 graden koorts man dan ben je ziek. Ik heb dat 2 dagen gehad kon niet eens mijn ogen opendoen alles deed zeer dus laat staan voor zo'n kleintje. Gewoon eisen dat hij/zij nagekeken wordt, klein moeite.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mensi, ben je al bij de huisarts geweest en wat zij hij?

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kids staan er om bekend dat ze snel hoge koorts kunnen ontwikkellen... verder is het dan ook nog een groot verschil of het om een hele jonge baby gaat (jonge babys mogen geen koorts hebben dat is altijd een reden om te bellen dag en ancht) of om een dreumes van anderhalf.

Gewoon in de gaten gaten houden zorgen dat er gedronken wordt.. en evt. een zetpil.

Beterschap

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven heeft opgezette amandelen, maar verder was alles goed, longen oren enz.
    Het hoesten hoorde er bij en moest vanzelf weer over gaan.
    Het gaat al beter als gister, 38,5 verhoging, en hij loopt al wat meer dan gister.Hopelijk slaapt hij wel wat beter als vannacht, want vannacht was het een spooknacht.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou jij zegt het over hersenvliesontsteking maar een baby van een collega van mij heeft het dus echt gehad. Hij had af en aan koorts, niet heel hoog. Maar gewoon dan wel dan niet, 38.5 tot ca 39.5.
    Je moet er vreselijk mee oppassen.

Ik zou als de koorts aanhoud toch gewoon weer naar de hap gaan hoor. Wat eerder werd geschreven beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.

Hoop dat je mannetje snel weer is opgeknapt.

lfs Sensee

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Hij is al weer beter gelukkig.De koorts is weg, wel hoest hij nog.
    Heeft vannacht goed geslapen.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    En nu... heeft hij vlekjes op buik en rug, misschien 6e ziekte dat begint ook met koorts.
    Foto in m'n album.

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ziet er inderdaad uit als de 6e ziekte.

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Heb net ff je foto bekeken van het buikje van Steven en Lieve heeft precies de zelfde vlekjes!
    Ook bij haar begon het met koorts (6 dagen lang :confused:) en nu heeft ze ook op de plek waar Steven vlekjes heeft ook vlekjes die er precies zo uit zien.
    Volgens mij hebben ze t zelfde!

14. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik herken ze ook, Youri heeft het vorige week gehad. Hij had 39,6 koorts en na 3 dagen kwamen ook deze vlekjes en de huisarts bevestigde de 6e ziekte. Zodra de uitslag komt zakt meestal ook heel snel de koorts.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm stomme vraag misschien.. maar wat houd die 6e ziekte precies in?

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Zesde ziekte:

Wat zijn de verschijnselen?
    De zesde ziekte komt alleen voor bij kinderen tussen de 6 maanden en drie jaar. Het kind heeft plotseling hoge koorts. Soms zijn de klieren in de hals en achter de oren opgezet. Na drie tot vijf dagen daalt de temperatuur snel. Er ontstaan dan kleine lichtrode vlekjes in het gezicht en de nek, en later ook op de romp. De vlekjes jeuken niet. De uitslag verdwijnt binnen een tot twee dagen.

Hoe ontstaat het?
    De zesde ziekte wordt door een virus veroorzaakt. Waarschijnlijk wordt het virus bij hoesten en praten via druppeltjes in de lucht overgedragen. Na de besmetting duurt het nog een aantal dagen voordat het kind ziek wordt. Het is onduidelijk in welke periode de ziekte besmettelijk is.

Adviezen
    Geef een kind met koorts veel te drinken, eventueel een ijslolly. Eten is minder belangrijk. Zorg dat uw kind genoeg rust krijgt. Het hoeft niet in bed te blijven en mag ook naar buiten. Het lichaam moet de warmte kwijt kunnen. Kies daarom dunne kleding die losjes om het lichaam zit. In bed is een lakentje vaak voldoende. Als uw kind het koud heeft of rilt, kunt u het tijdelijk extra toedekken. Wanneer uw kind zich goed voelt, mag het naar het kinderdagverblijf.

Medicijnen
    Het is niet nodig de koorts te verlagen, de koorts kan namelijk geen kwaad. Als een kind zich erg ziek voelt of slecht drinkt, kunt u eventueel paracetamol geven. Na een halfuur gaat het dan vaak wat beter. De dosering hangt af van de leeftijd en het gewicht van het kind. Dit leest u op de verpakking.

Hoe gaat het verder?
    De ziekte gaat binnen enkele dagen vanzelf over

Deel Deze Pagina