Krijg je wel zo'n groeiboekje als je niet naar cb wilt? Ik vind het boekje wel handig om alle gegevens, eerste keren, tandjes etc. in bij te houden, maar na de ervaringen met cb met onze dochter gaan we nu ook alleen voor de inentingen.
Hier belde de vpk om een afspraak te maken, aan de telefoon vond ik haar vreselijk suf en ongeinteresseerd klinken Maar toen ze hier kwam, bleek het echt een heel fijne vrouw, ze benaderde de oudste heel rustig en die vertelde daardoor honderduit over haar zusje en hoe ze het vond om grote zus te zijn. Ook wat formuliertjes invullen, groeiboekje gekregen... Was gewoon echt een prettig bezoek! Bij de oudste lag ik zelf nog in bed, die vpk was ook wel aardig, maar ik was zelf nog te ziek - kraamvrouwenkoorts gehad - om er echt veel aandacht aan te besteden
Wij kregen een brief met een datum wanneer ze langs kwam. Ze heeft onze dochter gewogen en even nagekeken. Verder stelde ze wat vragen qua medische dingen die in de familie voor komen. Het heeft geloof ik 45min geduurd en heb me er totaal niet aan gestoord. Nou heb ik ook een fijn cb dus dat scheelt wel
Hier kwamen de verloskundige en verpleegkundige voor hielprik en gehoortest ook onverwachts. Maar dat interesseerde me vrij weinig, want dit was toch in de kraamweek. En de wijkverpleegkundige was eerst een afspraak voor gemaakt. Ik was blij dat ze naar mij toe kwam heb haar rustig wat te drinken aangeboden. En zijn toen rustig al haar vragen langs gegaan en die van mij. Maar mijn zoon heeft nogal wat gezondheidsproblemen dus was blij dat ik dat nu al allemaal kon vertellen.
Alleen huisarts is bij ons toen onaangekondigd gekomen. Wist niet eens dat ze zou komen. Van VK wist ik dat ze om de dag zouden komen en verpleegkundige van CB kwam op afspraak. Zou beetje stom zijn als ze onaangekondigd komen. We kunnen ook weg zijn met de kleine. Ik vond de komst van verpleegkundige totaal niet vervelend. Erg fijn dat ze belangstelling tonen en naar ons komen ipv wij naar hun. Leuk gesprek en we werden goed aangemoedigd. heel fijn. Ben sowieso erg blij met onze CB
Er zit zeker een controle component aan dat ze thuis komen, heel eerlijk vind ik dat niet verkeerd. Ik werk zelf met kinderen waar het thuis niet loopt zoals zou moeten, en ik denk dat het goed is wanneer ze snel op zorgelijke situaties in kunnen spelen, ik denk dat in veel gevallen erger voorkomen kan worden. Sterker nog, hier komen ze met 18 maanden nog een keer thuis voor afspraak. Ik was hoogzwanger dus vond het erg prettig dat ik niet naar hun toe hoefde, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten. Ze was hier vrij snel weer weg moet ik zeggen, omdat het allemaal wel loopt, maar ze krijgen zo wel een beeld van de thuissituatie, meer dan op het bureau. Wel vond ik het prettig dat de afspraak gewoon gepland wordt, als ze ineens voor je neus staan is ook niet prettig.