Huisdier en t knuffeltje v. je kindje tegelijk laten chippen

Discussie in 'De lounge' gestart door suusje, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Wat grappig zeg! je kunt het lievelingsknuffeltje van je kindje laten chippen bij de dierenarts in oktober.zie bericht!

BERICHT:
    Huisdieren die gechipt worden, dat is niet nieuw. Wél nieuw is dat knuffeldieren komende maand ook een chip kunnen krijgen.

Wie kent ze niet: het ontroostbare kind en de radeloze ouder wanhopig op zoek naar een verloren knuffeldier. Door de introductie van 'knuffelchippen' kan dit leed verkomen worden. Dat gebeurt niet in de speelgoedwinkel, maar bij de dierenarts. Het kan in de 'Maand van het Chippen', komende oktober. De 'Maand van het Chippen' is een initiatief van de Stichting Nederlandse Databank Gezelschapsdieren (NDG) en heeft tot doel het promoten van permanente identificatie van huisdieren door middel van microchippen gevolgd door de juiste registratie van de gegevens in de databank. Tijdens de MVHC zullen een groot aantal dierenartspraktijken in het hele land bij het chippen en registreren van een echte hond of kat een knuffel van een eigenaar gratis meechippen. Deze knuffeldieren worden door de NDG gratis geregistreerd in hun databank zodat een teruggevonden knuffel snel weer in de armen van zijn 'baasje' kan liggen

Alle knuffeldieren worden gechipt met de nieuwste generatie transponders, zoals de microchips ook wel worden genoemd. De BackHome BioTec(r) transponder, is in tegenstelling tot de gangbare transponders niet van bioglas, maar van een onbreekbaar biopolymeer en kan daarom veilig in de knuffeldieren van kinderen in deze leeftijd worden toegepast.

2. Niet meer actief

Hee wat goed zeg!
    Ik ben er altijd bang voor de "doeke"van mijn jongste kwijt te raken.
    We hebben wel een reserve maar die vind meneer niet "lekker".
    Als we op vacantie gaan dan stikte ik er altijd een naamplaatje op maar die peutert hij er weer af omdat ie dat ook niet lekker vind :confused:

Mijn katten en Border zijn ook allemaal gechipt dus ik vind dit echt een super idee!

Liefs Nies

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Leuk idee! :D

4. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja vond ik ook."knuffelchippen" heet het :)

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mischien kan je er ook een labeltje aan maken. met je 06. of de vinder je wil bellen.
    denk niet dat als ik een knuffel vind, dat ik ga controleren bij de dieren arts of er een chip inzit.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    wel mooie klantentrekker natuurlijk!

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wel leuk op zich, maar eigenlijk zou het niet bij mij opkomen om met een gevonden knuffel naar de dierenarts te gaan om te laten nakijken op een chip.

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    nee eigenlijk niet nee.eigenlijk zouden er div.punten moeten zijn waar je de knuffel zou kunnen checken net zoals zo'n barcode apparaat bij de supermarkt ofzo

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat kost dat eigenlijk ;) (volgens mij is een hond chippen niet voor niks)

10. MollyM

MollyM Bekend lid

Ik dacht het iets van 30 Euro kost, toevallig zat ik er over te denken om onze kat te chippen. Zou de chip in de knuffel ook was baar zijn :( want Api gaat regelmatig in de was!

11. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een goed idee :D

Deel Deze Pagina