Dag meiden, zit een beetje met een dilemma. Onze buren hebben sinds een aantal maanden een hond (Golden Retriever). Het zijn iets oudere mensen, hun kleinzoontje (van ongeveer 8 jaar?) woont bij ze in. Vanaf het begin werd het beestje niet uitgelaten, ze moest alles achterthuis doen. Af en toe liep het kleinzoontje ermee, maar dat werd al snel minder. Nu hebben wij (en ook andere buren) al een aantal keer gezien dat de buurman de hond slaat en schopt. Ze werd ook vaak alleen buiten gelaten, ging uit verveling graven in de tuin en werd daar vervolgens weer voor gestraft. Echt heel zielig! Nu heeft de buurman die achter ons woont er een keer iets van gezegd, hij heeft ook al de politie en de dierenbescherming gebeld maar die doen niets omdat er geen bewijzen zijn. De laatste tijd zie ik de hond helemaal niet meer (ook niet achterthuis), dus ik dacht dat ze haar misschien weg hadden gedaan. Maar toevallig sprak ik de buurvrouw vanmiddag (er was een pakketje voor ons bij haar bezorgd) en ik vroeg hoe het met de hond ging. Ze zei dat alles goed ging, en dat haar man nu 's avonds altijd met de hond weggaat in de auto, want 'dat is beter voor de hond' Zullen ze dan de hond de hele dag binnen houden? En hoe is de situatie? Ik vind het echt heel erg. Maar wat kan ik doen? Ik wil me er ook niet zo maar mee bemoeien, maar het lijkt me niet goed. We spreken de buren héél weinig, want ze zijn erg op zichzelf. Sommige mensen bij ons in de straat kennen die buren niet eens omdat ze (bijna) nooit buiten komen. Iemand tips, of heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Alvast bedankt voor jullie reactie!
misschien helpt het om meer buren de dierenbescherming te laten bellen. Als ze door meerdere mensen met hetzelfde verhaal gebeld worden dan moeten ze wel gaan kijken.
Ja, ik had net al gekeken op de site van de Dierenbescherming. Je kunt een nummer bellen, meldpunt Dierenmishandeling. Maar tegen de buurman zeiden ze dat je bewijs moet hebben. Dus proberen of je iets kunt filmen ofzo. Maar aangezien de hond niet meer buiten komt, gaat dat een beetje lastig. Maar ik zal binnenkort eens weer met die buurman gaan praten (die melding heeft gedaan). Eens horen of zij nog iets hebben gezien. Bedankt voor jullie reacties!