ik zou zelf pas vanaf een jaar of 5, 6 een diertje aanschaffen, maar als je het toch graag nu al wil...vooral goooooed opletten en er altijd bij blijven, en dan ook echt altijd... ik heb een poosje veel contact gehad met een knaagdierenopvang, en als je hoort wat kinderen zoal met dieren kunnen doen... helemaal niet met opzet, en er waren er ook echt bij met hele oplettende papa's en mama's.... en dan toch.... geplatte cavia's, zelfs diertjes met geamputeerde pootjes omdat een kindje er een elastiekje omheen had gedaan wat mama niet gezien had, een konijn zo onhandig oppakken dat zijn nek omgedraaid werd (konijn bij zn kop pakken en dan het lijfje omdraaien, want dat vond het kindje wat makkelijker vasthouden...), of het dier laten vallen als hij wat spartelde... en dat lag heus niet specifiek aan het kindje of aan de ouders, maar wel aan de leeftijd, een klein kind zal natuurlijk niet weten wat hij doet! een ongeluk zit in een klein hoekje! een dier doe je er vaak ook geen plezier mee om een baasje van 2,5 te hebben, ze zijn vaak toch net even wat te hardhandig of onhandig. het blijft toch een levend diertje he... ik zou eerder vaker naar de kinderboerderij gaan en de grotere dieren aaien
wij hebben voor onze zoon 2,5 een dwerg hamster gekocht en het gaat heel goed die van ons slaapt snachts en is juist overdags lekker actief jason is helemaal gek op zijn goofy en zodra hij goofy roept reageert de hamster meteen en komt zijn hokkie uit als wij hebben roepen blijft ie zitten hahaah we hebben ook zo,n loopbal voor de hamster en jason vind dat helemaal geweldig en rent dan achter hem aan zonder eraan tezitten of hem teschoppen het gaat heel goed
Nu moet ik ineens aan t verhaal van mn moeder denken over een vriendinnetje van mij. Die ouders namen het opletten en opvoeden van kinderen niet zo heel nauw. En mn vriendin had een mooi wit lief konijntje gekregen (volgens mij moet ze 3 of 4 geweest zijn...ze was n jaar jonger en ik kwam daar pas op mn 4e te wonen). Ze heeft er de hele dag mee rond gelopen. Op t eind liep ze dus idd met dr arm om de nek van het konijntje geklemt rond...konijntje was al n tijdje dood En zo ook toen mn vriendin wat ouder was en een zusje van flink jonger had (was toen rond de 3 jaar). Die had op n gegeve moment de hamster van haar uit de kooi gehaald en was daar mee in bad aan t spelen.... Je kan wel raden wat de toestand van de hamster was Kleine kinderen moeten leren dat dieren geen dingen zijn. Dat kan eventueel al vanaf 3 want dan hebben ze de wereld om zich heen wat meer door. Maar dan wel alleen met mama of papa erbij. En dan is t misschien beter een dier te kiezen die zichzelf kan redden als het te wild wordt. Of iig aangeeft er geen zin in te hebben. Zoals n hond of n kat. Mijn kinderen zijn opgegroeit met 2 katten. Die gingen bij de kinderen ligge maar zodra er een handje iets te ruw deed liepen ze weg. Heb ze er natuurlijk ook nooit mee alleen gelaten en er voor gezorgt dat de kat ook daadwerkelijk weg kon!
Ik had vanlaatst een keer een artikel gelezen dat je beter geen prooidier (zoals hamsters, muizen, cavia's etc) in huis kunt nemen voor kinderen, omdat deze dieren nog weleeens willen uithalen naar handen omdat ze dit zien als gevaar. Ze gaven in dat artikel aan dat bijv. tamme ratten dan weer zeer geschikt waren voor kinderen, want die zijn nogal nieuwsgierig aangelegd. Tja het is maar een artikel, maar vond het wel logisch klinken.
Ik zou niet gaan voor een hamster. Mijn nichtje is 4 en daar moet ik al bij blijven zodat ze mijn hamster niet fijnknijpt. Bovendien zijn kleine beestjes niet echt om te knuffelen heel snel enzo. Ik zou gaan voor een konijn. Die zijn groot, makkelijk te aaien. Ik weet niet wat voor huis je hebt, maar in een hok op het balkon gaat ook goed, als je hem er vaak uithaalt. Die van ons huppelde vroeger vaak door de woonkamer.
een cavia zou ik niet doen dan een flink konijn een cavia is niet echt stress bestendig en hebben de nijging te bijten.ze hebben snel hartaanvallen
hier nog nooit gebeten door een cavia, wel door een konijn en die kunnen ook flink krabben. mijn broertje en zusje zijn 4 en 5 en hebben al twee jaar allebei een cavia pa en ma blijven wel altijd in de buurt hoor
we zijn er nog niet uit. vandaag schildpadjes gekeken en die vond hij toch maar niks. konijntje vond hij wel heel leuk. het is ook niet zo dat hij er alleen mee mag spelen maar dat een van ons er altijd bij is natuurlijk. we zijn aan het denken om even te wachten en dan terug chinchilas te nemen. maar die cavias van lalalindsay zien er zo vreselijk schattig uit. en je woont heel erg dichtbij
Mijn zoontje kan er bij maar blijft van een afstandje kijken. We hebben hem dat geleerd. Het zijn geen landschildpadden maar waterschildpadden. Het zijn nu hele kleintjes en voorlopig hebben ze plek genoeg in hun teranium. Voor de rest laten we de schildpadden met rust. Ik verschoon de bak elke dag en verder kom ik niet aan ze en me zoontje al helemaal niet...Hij weet wat hij wel en niet mag... http://www.waterschildpad.info/Alle%20s ... cripta.htm
Ik heb eventueel nog wel 2 tamme ratten in de aanbieding. Het zijn 2 vrouwtjes, maar doordat ik nu zwanger ben heb ik straks geen plaats meer voor ze. Iemand intresse pbtje kan geen kwaad. Zal even kijken of ik foto kan plaatsen in me album.
Ik zou van ze leven geen schildpad nemen, erg leuk hoor, ik heb er zelf ook 3 van 17 jaar, 6 jaar en 9 jaar. 2 roodwangen en een geelwang. Maar 9 vd 10 keer gaan ze dood omdat mensen gewoon niet weten hoe ze verzorgd moeten worden en ze n ene klein plastic aquariumpje zitten met koud water. Schildpad vergt veel onderhoud, denk aan: GROOT aquarium, verse tartaar als hoofdeten, schildpadkorrels als bijvoer, kalk toevoegen aant eten, UV warmtelampen, goede pomp voor het water, plateautje waar ze op kunnen zonnen, verwarming int water. Al met al ben je alles bij elkaar zon 500/600 euro kwijt aan de behuizing vd schildpad. Plus dat schildpadden nou niet echt lief zijn voor kindervingertjes en dit echt ongelovelijk zeer doet. (de oudste a 25 cm en 2 kilo heeft mij mn vader een stuk uit zn oor gebeten omdat mn broertje het leuk vond om hem bij het oor van me pa te houden) Beter gewoon een konijntje. Cavia's zijn vaak lekker bijtgraag en hamsters gaan snel dood. Chinchila's vind ik gewoon op zn zachtsgezegd klotebeesten. neem dan een parkietje
lol we hadden 2 chinchillas heerlijke beestjes maar blijkbaar konden ze met elkaar niet leven vochten de hele tijd omdat je ze niet alleen mag houden hebben we ze allebei terug gegeven omdat we niet getuige wilden zijn van een slachtpartij. geen idee waarom ze ze niet uit elkaar hebben gezet maar uiteinedelijk heeft de ene de andere opgereten.maar het zijn geweldige diertjes als ze elkaar kunnen uitstaan.
ow woon jij dichtbij ja? haha deze vier cavia's zijn al 'gereserveerd' dat is wel jammer dan ja, ik geef ze allemaal gratis weg, was een ongelukje
ratjes zie ik niet echt zittenhoe lief de beestjes ook kunnen zijn die staaaaaaaart goh daar durf ik niet aankomen.
ja natuurlijk mag je dat vragen, als je in mijn album kijkt heb ik dus een hele grote kooi voor ze en we kunnen de box straks niet kwijt door die grote kooi. Dan kan ik natuurlijk een kleinere kooi kopen maar dat vind ik zielig, daarnaast nu ik zwanger ben kan ik echt niet meer tegen de lucht, normaal had ik er geen last van maar nu vind ik ze zo stinken terwijl ik ze om de 1a2 dagen verschoon.