huisdier voor zoontje 2.5jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat had ik ook maar nu ik ze heb vald het reuze mee hoor en ze zijn heel vriendelijk voor kinderen,
    Mijn nichtjes van 4 en 5 lopen de heledag met ze, en ze hebben hun nog nooit wat gedaan.

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    dan woon je idd niet zo ver weg :)

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @ Talia wilde het net gaan typen hahah ik weet niet hoe lief ze zijn maar die staart :)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ook voor een ratje gaan!
    Leuke diertjes, slim en lief.

Wij hebben trouwens 3 katten en een franse hangoor en binnenkort komt er weer een pup. Nathan is er helemaal weg van! Zo lief, hij kan al heel zachtjes aaien (dat moet van ons) Dat kinderen met dieren opgroeien vind ik heel belangrijk! Ik hou niet van kindertjes die gemeen zijn tegen dieren. Of die gillend wegrennen als ze een kat zien :rolleyes:

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ja dat is ook wel weer waar idd,ik zelf had ook heel veel last van allerlei luchtjes,alles ruik je veel sterker!

Iig heel veel succes met het zoeken naar een huisje voor ze! ;)

6. We wachten zoiezo tot na de vakantie maar zag dit staan dus dacht kan het proberen.

Maar we doen ze weg, voor 75 euro mag je ze incl, kooi en alles wat ik hier heb staan ophalen.

Dus iemand intresse pb me dan.
    Foto's staan in me album.

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    krijg al kippenvel als ik eraan denk.
    mss een groot dik slachtkonijn maar niet om te slachten dan.
    maar ls die zo bijtgraag zijn valt dat ook weer weg.
    mss toch aan katje.
    we hadden er 2 maar die hadden de katte ziekte(kwamen uit het asiel) en waren niet meer te redden.

8. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Hoezo heb je straks geen plaats meer voor ze omdat je zwanger bent? :rolleyes:

9. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Sorry, had iets te snel gereageerd....
    Dat je geen plek meer hebt oke, maar dat met die luchtjes gaat vast wel over na je zwangerschap hoor, dus das niet echt een reden he....

10. Daar heb je wel gelijk in maar heb geen zin om nog 7 maanden elke keer als ik in huis zit over me nek te gaan van die lucht.
    Maar ieder z'n eigen mening ik vind het een goede reden.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @talia een lieve kitten zou ook erg leuk zijn denk ik

12. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik vind 3 jaar wel ok als mama erbij blijft,ik heb zelf toen ik 6 was kleertjes voor de cavia willen maken; we hadden een antieke naaimachine in de hal voor de sier en ik had een lap stof over de cavia gelegd en onder de naaimachine. Helaas zat er nog een naald in dus beestje dood :oops: Ik was denk ik te klein om te beseffen dat zoiets niet werk en mijn ma was met iets bezig..

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je moet er idd zoveel mogelijk bij blijven, ook als ze wat ouder zijn!
    (zoals het verhaal van Fladdertje illustreert ;) )

Mijn stiefdochter (9) heeft een cavia en nu gaat dat redelijk goed, maar in het begin...ook een lijn aandoen, kleertjes, in een doosje (bed) steken...
    En daarvoor had ze muizen, waarvan er gereld één in de lamp ofzo zat ;)

Klinkt grappig, maar is in principe erg zielig voor die beestjes!

Goed oppassen dus, en veel plezier met een keuze maken!

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Je hebt helemaal gelijk. En dat mensen de meeste dingen niet weten komt denk ik toch door dat er zo veel van die beesies verkocht worden in dierenzaken die het informeren er over niet zo bijzonder boeient vinden.
    Die palmboom bakkies worden nog steeds verkocht notabene. Men beweert met droog voer en sla de beestjes te kunnen voeden...tja ze blijven idd wel in leven ja...
    En dat er verwarming bij nodig is en dat ze droog moeten kunnen worden...lekker zonnen enzo wordt er haast nooit bij verteld.
    Heb laatst nog heel boos staan stampen in de dierenwinkel hier omdat de beestjes die ze hadden zitten niet droog konden zitten...zaten bijna met zn 3e op elkaar en nog kwam de bovenste niet helemaal uit t water. Is toch zon kleine moeite om schilpies van 6 cm droog te kunnen laten zitten :(

Ik zou er HEEL graag willen. Maar t gedoe met filters en de grote plaats die zon bak in neemt (vooral t laatste) houden me tegen. Al wil ik ze al jaaaaaaaaaaren (al vanaf dat ik me kan herinneren). Heb er geen plek voor. Feitelijk staat Gertie mn landschildpad (russise 4 teen) al aardig in de weg.
    Dus helaas pindakaas..
    Heb al vanalles aan reptielen gehad maar schldpadden blijven favoriet. Al vond ik Karel mn Teju ook te gek...maar die had zon grote kooi (120cm x60cm x90 cm) en we wilden een kind bij....toen ik de kans kreeg hem aan een fok programma te doneren heb ik dat gedaan. Meneer zit nu uitzonderlijk goed en heeft gezelschap van dames ;)
    Mis hem nu ik over hem denk weer...maar hij is veel beter af. Dus om nou weer n grote bak met water neer te moeten zetten.... Denk dat mn man dat helemaaaal niet ziet zitten :)
    En dan wil hij weer n python of boa... van t een komt t ander...;)
    Maar goed dit is natuurlijk totaal niet ontopic :p

@layla scripta's zijn mooie beestjes. Zorg goed voor ze en kijk alsjeblieft uit dat je kind er echt niet aan komt (bedenk dat ze ineens uit spontaniteit of ondenkendheid kunnen reageren en er WEL aan komen ondanks dat t heel duidelijk gemaakt is dat dat niet moet. Het blijven kinderen!). Buiten de snaveltjes van de schildpadden zijn de meeste reptielen ook drager van salmonella oa. Je wil echt niet dat je kindje besmet wordt door schildpad of water.

15. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

een konijn of cavia

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb zelf als kind altijd tamme ratten gehad en dat was geweldig. Ook ooit een konijn gehad, maar die beet vanaf de eerste dag. Als finn later per se een beestje in een kooi wil hebben, dan gaan we voor 2 ratjes kijken.

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    :thumup:

Wij hebben hier tamme ratten gehad en cavia's!

Myrna keek niet meer om naar cavia en ze mocht cavia's houden van mij, maar als ze ook voor hun zorgt, nou eentje is jong overleden oorzaak niet dat ik weet en daarna had ik 1 cavia maar Myrna keek niet naar om en wij gingen dan samenwonen met mijn vriend die zwaar allergisch is voor cavia hebben wij besloten dat hij lieve zorgzame baas krijgt dat heeft hij idd gekregen.

Tamme ratten hebben wij voor het laatst gehad toen wij gingen samenwonen, daarvoor heb ik gefokt met stambomen, ik heb hele leuke ervaring mee gehad, maar voor mij is genoeg en heb veel met mijn plezier gehad!

Dus mijn advies: Je kan pas geven aan kind als jij ZELF ook leuk vindt zodat jullie samen kunnen verzorgen!

Tamme ratten of cavia of konijn zijn beste optie of goudvissen!

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Raad ik je aan om bij Rattery's gaan kijken, die zijn meer tam en fokt op gezondheid ;)

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Onzin he! Ik had al ratten toen Myrna geboren werd, bleef dat ook totdat ik niet zoveel zin in meer had, wilde ik geen ratten meer want anders kwamen bij aandacht te kort!

20. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heb je topic niet helemaal gelezen maar misschien kun je een (gratis) diertje van marktplaats een nieuw thuis geven! er zijn er genoeg en ook jonge beestjes!

misschien een idee?

Deel Deze Pagina