huisdier voor zoontje 2.5jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

cavia wij hebben er ook 2 en zijn super lief en indderdaad hun blijven zitten :)

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    daar heb je helemaal gelijk in meid...Ik ben eigenlijk continu in de buurt van me kind. Behalve als hij slaapt dan. En tamer vind het nu nog erg eng en blijft van een afstandje kijken. Zodra hij maar in de buurt komt van de schildpadden waarschuw ik hem al en dan weet hij al hoe laat het is. De informatie die ik had gekregen voor de schildpadden vond ik maar erg weinig. Dus ik had op internet informttie gezocht over schildpadden. Ik heb wat extra voer gekocht. vitamines en ze krijgen ook genoeg calcium...we hebben 3 parkieten gehad en daar bestede ik ook veel tijd en energie aan. en dat wil ik nu ook voor de schildpadden doen.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als je nog een goede site zoekt voor info over allerlei schildpadden dan kan ik je http://www.schildpadnet.nl/forum/ ERG WARM aanbevelen.
    Ik kwam vroeger geregeld op turtle.be (vooral dromen over alle andere soorten). En zie nu dat ze dan toch eindelijk samen gegaan zijn met Waterschildpad.nl. ZEKER de moeite om eens door te lezen. Zit n forum bij waar je aan hele ervaren schildpad houders dingen kan vragen over verzorging, rare acties van je schilpies en eventuele ziekte beelden.
    Zitten zowel nederlanders als belgen op.

En verder ben ik jaloers op je :p
    *gaat Gertie n extra portie andijvie geven*

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik zou ook voor een konijntje gaan...wel een kleintje.
    Die kun je goed tam maken door veel eruit te halen en veel te knuffelen.

Cavia's vind ik altijd van die stress kippen :oops:

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een hele grote hoekbak van Juwel van 1.00 diep, 1.50 breed. Met zon onderkast. Mn vriend heeft er ene plexiglas tussenshcot in gemaakt zodat er 2 schildpadden inkunnen omdat ze elkaar anders afmaken plus dat het een man/vrouw is. Lekkere grote UV warmtelampen erin, 25 cm water en een eiland gemaakt van stenen en stukken schors waar ze op kunnen zitten en met een plantjes die er zo iverheen hangt, ziet er heel leuk uit, zal wel es een foto maken. Ze krijgen 2 keer in de week een groot stuk tartaar , op woensdag en zaterdagavond en tussendoor rkijgen ze groente, niet veel, anders groeien ze dicht. Soms haal ik nog wel eens van die grote verse gamba's voor ze bij de viskraam, heerlijk vinden ze dat.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb daar de meeste informatie vandaan gehaald. maar ook van deze site http://www.waterschildpad.info/.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wil jou vrouwtje niet graven in de zomer?
    Hoor vaak dat de dames het op prijs stellen te kunnen graven en eventuele (onbevruchte) eitjes kwijt te kunnen.
    En nou ben ik jaloers op jullie alle 2 :p

8. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik weet niet of het al geschreven is, want heb niet alle pagina's gelezen...
    Maar een cavia is juist echt een knuffeldier (althans veel ervan). Konijnen vinden het sowieso niet prettig om te worden opgetild (ook daar zullen wel uitzonderingen bij zijn).
    Ik zelf heb beide gehad, maar de cavia was gewoon het leukst voor kinderen.
    De interactie met zo'n beestje is trouwens ook fantastisch leuk. Wel eens de groentela open getrokken?
    Mijn cavia ging dan als een gek fluiten, want hij wilde de groente hebben!

Succes met je beslissing!

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Dat heeft onze cavia als hij denkt een zak sla te horen kraken :)
    (hij doet het dus ook bij chipszakken enz...)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier 2 poezen.. das wel genoeg voor ons meisje :)

al is ze er nu al helemaal gek op :)

maarja.. het zijn wel ONZE poezen.. en niet die van dochterlief :)

11. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    "Ouders nemen vaak dieren (konijnen, hamsters, cavia's) om kinderen te leren om te gaan met dieren. Ze zouden beter wat tijd kunnen nemen om hun kind te laten zien hoe deze dieren in hun natuurlijke leefomgeving functioneren. Daar zouden ze meer van leren dan het kijken naar een diertje dat alleen wegkwijnt in een klein hokje."

BRON http://www.animalfrontline.nl

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja dat animalfrontline is gelukkig niet een actiegroep die nogal specifiek is qua gedachtengoed :)

en ik denk dat katten in hun natuurlijke omgeving.. nou niet echt handig zijn.
    die zijn namelijk meestal wat groter

snap het ergens wel hoor... en een klein beetje hebben ze ook wel een punt
    maar als je dieren opzoekt in hun natuurlijke omgeving.. worden die dieren er ook zeker niet gelukkig van.

en een huisdier (mits het juiste huisdier EN goed verzorgd) kan prima gelukkig zijn.

(maar dat is een discussie die misschien heir niet thuis hoort :) )

anyway.. belangrijkste is dat je als ouders een huisdier neemt
    en niet "voor je kind"
    want uiteindeijk komt alle verantwoordelijkheid bij de ouders terecht.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Deel Deze Pagina