Let wel op dat als je je zoontje echt zelf kiest wat hij echt leuk vind! ookal vind jij iets anders leuk anders mag je er ''in veel gevallen'' uitijnderlijk ook zelf voor zorgen En dat ratten erg stinken is echt niet waar hoor! Mannetjes stinken wel iets erger als vrouwtjes, dit omdat ze overal waar ze lopen (dus ook als je ze vast hebt enzo) druppeltjes urine laten vallen.
Denk dat ik sowieso wel de pineut ben, maar dat heb ik ingecalculeerd. En hij mag zelf kiezen, maar ik probeer wel een beeeetje te sturen
Haha ik heb naaktratten ook gehad. Kwamen per ongeluk uit een nestje. Net zeemlappen die je vast hebt hahaha.
misschien een stomme vraag hoor maar waarom geen konijn? die kan je ook buiten in een ren neerzetten,is misschien veel leuker.
ratten kunnen wel bijten (even op de reactie van fontana geloof ik) alle dieren kunnen bijten! je kunt nooit zeggen dat ze niet bijten. Ratten inderdaad minimala per 2 houden. (heb er zelf ook 2) inderdaad beter bij een goede fokker/rattery gaan kijken. Dan weet je vrijwel zeker dat je geen zieke of zwangere dieren krijgt. Ehm van jongsaf aan goed veel in handen nemen om ze tam te krijgen Vrouwtjes zijn nieuwsgieriger en vaak wat ondernemender dan mannetjes. op Corbokorrels kun je ze ook zetten(verkrijgbaar in de meeste dierenwinkels), wel duurder dan houtsnippers, maar stinkt nog minder.. En inderdaad op tijd de kooi verschonen dan valt t stinken reuze mee btw ratten leven over t algemeen ook maar een jaar of 2/3 (3 vinden de dierenartsen vaak al erg oud, mijn eerste is ruim 3,5 geworden. Viel de mond van mn dierenarts voor deze ratjes behoorlijk ver van open)
Cavia zou ik doen. Ik heb er 1 gehad die was zo tam (ook nog met fles gevoed) Waar ik ging, ging zij! Ze is 9 jaar geworden.
Als je zoontje aangeeft dat hij graag een cavia wilt. Zou ik voor cavia's kiezen, maar dan wel voor 2. Cavia's zijn namelijk groepsdieren.
ik zou dan kiezen voor een gerbil , die bijten niet naar kinderen. heb je weleens een cavia gehad fontana? alles wat jij opnoemt kan een cavia namelijk ook. plus dat ze met je "praten" je kan er een interactieve band mee opbouwen.
ik vind trouwens een diertje voor een klein kind ook niet zo'n succes. wij hebben hier cavia's omdat ikzelf cavia's heb maar niet voor onze jongste. en staat een houten hek om de ren zodat hij ernaar kan kijken en ze kan voeren. maar een diertje speciaal voor een klein kind vind ik geen optie. iemand opperde een konijn maar dat zou ik zeker niet doen. konijnen zijn niet kindproof. kinderen willen ermee sjouwen een konijn wild at niet. dan kan eht beestje gaan trappen met alle gevolgen vandien. of hij breekt zijn rugje door onhandig optillen of te hard neerdrukken.een konijn kan ook serieus bijten vergis je niet.
Ik vind zelf Tamme ratjes ook erg leuk, en hamsters ook wel, maar heb toch op de cavia gestemt, waarom? die heb ik nooit gehad haha Denk dat die ook wel leuk s om te verzorgen
Ik heb tamme ratten gehad hamster en cavia;s maar de laatste vind ik het meest geschikt voor kinderen, dus wij hebben ook 2 cavia's hier waarbij de kinderen helpen met hun verzorging en ze heerlijk mee kunnen knuffelen ze zijn rustig, bijten niet (snel) eigenlijk, goed formaatje, dus zou ik daar voor kiezen.
Voordeel van cavia is ook dat ze in het algemeen ouder worden dan hamsters of ratten (scheelt weer een hoop tranen haha) Hier zijn de kinderen opgevoed hoe ze met de dieren om moeten gaan maar je moet altijd wel controle houden en in de gaten houden natuurlijk (maar goed mijn kinderen zijn jonger dat scheelt hihi)
ik heb gestemd op cavia maar persoonlijk zou ik dan mijn kindje meenemen naar de dierenwinkel en de 3 laten zien en dan kijken waar hij het leukst op reageert.
ik zou voor ene ratje gaan, heb het zelf vroeger ook gehad...en onwijs plezier van gehad, enige zielige is dat ze max 2 worden ofzo... maar je hebt er tenminste wat aan....hij is lief en trouw...en kan je ehct leuk mee spelen... ik vond ratten helemala niet stinken, ze zijn heel schoon op zichzelf..wassen zich de hele dag door... alleen geen zaagsel ofzo gebruiken, wel het wat duurdere vulsel voor de kooi gebruiken, dat scheelt al een hoop stank!...en gewoon goed schoonhouden...de kooi echt wassen enz...niet alleen de bak verschonen zegmaar
Wij hebben nu nog 8 cavia's, dus ik ga voor cavia's Ratten vind ik ook wel leuk maar alleen de mannen, vrouwtjes kunnen echte pinnen zijn vind ik. En ik vind ze stinken. Hamsters hebben we ook gehad, maar daar vind ik niks aan. Wel meerdere cavia's of ratten nemen, dat zijn groepsdieren. Hamsters niet.
Hoi Blup, ik weet niet hoe oud je kindje is, maar mijn zoontje wordt in oktober 7. Is dus niet meer zo heel klein. Buiten dat weet ik dat de verzorging toch op mij neer gaat komen, vandaar dat ik ook liever ratjes wil...
mijn zoon is 2 hellie. als hij 7 is kun je al heel goed samen zoeken naar een geschikt diertje. eerst documentatie opzoeken erover lezen eens gaan kijken enz.
Ik zou voor een hamstertje gaan. Harstikke schattig, stinken niet zo als ratten en piepen niet zo irritant als een cavia..
Ik heb op cavia gestemd. Ik heb alledrie de diertjes gehad, maar tamme ratten rennen alle kanten op, knagen overal in enz. Als je zoontje dan een keer zijn vingers in de kooi steekt, kunnen ze dat aanzien voor voedsel. Ze bijten nooit hard, maar ik vind tamme ratten niet geschikt voor kleine kinderen. Hamsters vind ik zelf heel saai... Alleen 's nachts zit er een beetje beweging in, en ze zijn ook niet zo knuffelig. Een cavia daarentegen is knuffelig, blijft bij je op schoot zitten, bijt niet overal in en heeft ook nog een beetje een leuk formaat! Daarbij komt dat ratten echt heel bewerkelijk is met schoonmaken. Ze hebben een nogal sterke lichaamsgeur, dus je zult de duurdere variant kattenbakgrit moeten gebruiken en elke week de hele kooi uitsoppen, niet alleen leeggooien en nieuwe bodembedekking erin. Hamsters zijn het makkelijkste, die vervuilen het minste. Maar cavia is ook erg goed te doen! Elke week verschonen en eens in de maand uitsoppen.