Huisdier voor zoontje, maar wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door hellie, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk huisdier?

1. Cavia

2. Tamme rat

3. Hamster

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Wij hebben een konijn en onze oudste (4 jaar) speelt er erg leuk mee. Is ook maar net wat je je kind leert denk ik. Van ons mag ze hem niet optillen en dat doet ze dan ook niet. Hij zit overdag in zijn hokje en 'sochtends brengt ze hem eten. Na het eten 'savonds, als de twins op bed liggen, dan komt het konijn in huis en spelen ze nog even. Uiteraard kan het beestje alle kanten op en blokkeert ze hem niet steeds, haha.

Dus ik ga echt voor een konijn!!

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ehm... het is voor de oudste van TS, die is 7 jaar ;)

Ik zou voor een cavia gaan, om eigenlijk alles wat al genoemd is... :)

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Door dit topic krijg ik ook weer de kriebels voor een cavia of ratje.

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik zou ook voor een cavia gaan, heb er zelf 4 en vind het geweldige beestjes!
    erg tam, super lief en makkelijk in onderhoud.

ik hou niet zo van ratjes, heb maar weinig lieve meegemaakt namelijk...

5. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik heb geen ervaring met ratten of hamsters, wel met cavia's. Heb er vroeger eentje gehad die heel knuffelig was. Als ik thuis kwam en ik riep zijn naam dan piepte hij. Dus kreeg gewoon antwoord. Heb heel veel plezier van het beestje gehad.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb niet helemaal alles gelezen maar kwam iets tegen van een gerbil... want die bijt kinderen niet... huh??? Gerbils bijten zowiezo 10x sneller als een rat of cavia en die gaan echt niet eerst naar leeftijd vragen :D

Ratten moet je idd niet op zaagsel houden, ze zijn van nature allergies van stof dus kun je ze het beste op een beukensnipper of houtkorrel zetten.

Ik ben heel benieuwd wat de keuze gaat worden

Ben wel van mening dat als het kind (dan wel oud genoeg) een diertje wil hij er ook zelf voor moet zorgen! kunnen ze best! Is goed voor de ontwikkeling is mijn mening ;)

suc6!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gerbils zijn getraind om geen kinderen te bijten? Of lusten ze geen kinderen?
    Hehe.

Ik zou voor cavia's gaan, maar dat komt meer omdat ik ze zo schattig vind. Ze knorren zo lekker, kunnen heerlijk gaan piepen en knorren als je ze knuffelt.
    En ze zien er schattig uit met hun wangetjes en kleine oortjes :D
    Een kind van 7 kan prima een dier verzorgen, maar ik zou een ondersteunde taak op me nemen.
    Dus samen de kooi verschonen, hem er op wijzen dat hij het drinken moet verschonen en het eten klaarzetten.
    En natuurlijk goed in de gaten houden of hij zijn afspraken na komt :)
    Goede manier om verantwoordelijkheid te krijgen!

8. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Het gaat om mijn oudste zoon van bijna 7, niet om die van 1;) (zie nu dat dit al gemeld is...)
    En voor de rest, bedankt voor alle tips, ik ga met Jari kijken en dan zien we wel...

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

dan moeten we de school maar aanklagen dan want daar werd verteld dat een gerbil het meest geschikt was voor kleine kinderen omdat ze zelden tot nooit een kind zullen bijten. ik ken ze verder zelf niet hoor. ik ben helemaal cavia idolaat.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja klaag ze aan :p

Ik was eerst niet zo van de cavia maar sinds we ons hebben verdiept en ook voor hebben gekozen ben ik er weg van en mijn man vond het echt helemaal niets maar ligt constant dubbel om ze dus is wel een groot succes idd...

Deel Deze Pagina