Ik zou hem dan meenemen; gezien ik voor onze vent in de dierenartspraktijk werkte. Anders zou ik thuis blijven.
Als mijn huisdier ziek is neem ik vrij. Jaren terug eens gedaan voor een cavia en vorig jaar voor onze hamster
Voor een huisdier zou ik mij ook niet snel ziek melden en zoeken voor een andere oplossing maar je niet ziek melden omdat je kind ziek is? Of bedoel je dat je in zo'n geval een vrije dag op zou nemen en dan alsnog niet gaat werken? OT: Ik zou kijken of ik hem dan misschien bij mijn schoonmoeder zou kunnen brengen of ik zou vragen of het werk het goed vind dat ik dan wat later kom. Ziek melden zou ik niet zo snel doen.
Ja dat laatste idd. Dan werkt mijn man thuis of ik neem een vrije dag op. Kind gaat niet naar school ofzo. Maar wij zijn niet ziek, dus meld ik mij ook niet ziek.
Inslapen bij een epileptische aanval? Je hebt er geen ervaring mee denk ik? Als een hond aanval na aanval heeft snap ik dat, maar de meeste honden hebben een prima leven buiten de aanvallen om en die aanvallen komen, bij een hond die goed op medicatie is ingesteld maar enkele keren oer jaar voor. Ze merken er zelf weinig van, op de eerste plaats is het voor het baasje naar. Een aanval duurt over het algemeen maximaal enkele minuten. Ze hebben dan geen controle over hun lijf, maar hun bewustzijn is ook deels verminderd dus ze hebben het zelf nauwelijks door. Als ik kijk naar onze dame, die 1 maand per jaar last heeft van regelmatig aanvallen (tijdens de loopsheid) en verder hartstikke gezond is en haar ding doet dan is er geen dierenarts die haar hierom in zou laten slapen hoor.
Je mag je helemaal niet ziek melden als je zelf niet ziek bent. Dan ben je aan het frauderen en kom je je plichten als werknemer niet na. Ook als je kind ziek is, mag je je dus niet ziekmelden. Moet je voor je kind zorgen, dan kan je zorgverlof opnemen. Dat is bij wet geregeld. In het geval van een dier zal je een vrije dag moeten opnemen, wanneer je zelf vindt dat je thuis zou moeten zijn.
Maar dat ligt toch gewoon aan je soort werk? Als je als cassiere, zorgmedewerker, callcentermedewerker of welke andere baan ook waar jou afwezigheid "opgevuld" moet worden dat doet dan kan ik me voorstellen dat je baas nijdig is. Maar ik bepaal bijvoorbeeld mijn eigen uren, niemand hoeft mijn werk over te nemen als ik er niet ben (hoogstens wat telefonische waarneming bij noodgevallen onderling overleggen met collega) en las ik morgen bedenk om maandag een dag vrij te nemen dan gaat mijn baas er vanuit dat ik zelf bekijk of ik misbaar ben en dan hoef ik dat niet eens te melden verder.
heb je huisdieren? zo te lezen niet. Wat moet je dan als je hond doodziek is en er niemand is om bij hem te blijven? hem maar thuis laten creperen omdat je naar je werk moet? ik heb ook een hond gehad met epileptie. 1x gehad dat hij de hele nacht onrustig was. voordat ik naar mn werk ging was hij nog onrustig. ik ben naar mn werk gegaan maar geloof me, ze hebben geen ene bal aan me gehad. ik was in mn hoofd alleen maar met mn hond bezig die alleen thuis was. ook een dag gehad dat er bloed uit de achterkant kwam. heb mn werk gebeld dat ik niet kwam en dat ik naar de dierenarts moest. wat dan? hond thuis laten en maar zien wat je aantreft als je uit je werk komt? alles onder het bloed, hond doodziek of nog erger, dood? als je voor dieren kiest dan ben je er ook verantwoordelijk voor en die verantwoordelijkheid heb je dan ook te nemen!! pas nog een collega die belde dat haar hond een interne bloeding kreeg en met spoed naar de dierenarts moest. half uurtje voordat haar dienst begon. (in de thuiszorg). dit hebben we onderling opgelost. ik heb het een keer gehad dat ik net aan mn avonddienst was begonnen en dat ik gebeld werd dat mn paard stond te stikken. dierenarts gebeld en gemeld dat ik niet zo snel kon komen. ze kwamen daarom met 2 dierenartsen en ik heb een stukje door gewerkt maar mn concetratie was volledig weg. heb nog geprobeerd iemand te regelen om naar mn paard te gaan maar ja, voor hetzelfde geld gaat hij dood en dan wil IK daar wel bij zijn. IK moet de beslissingen nemen. dus collega gebeld voor overleg. alle collega's waren op een afscheid van een andere collega. ze zeiden meteen allemaal dat ik naar huis meost gaan en hebben allemaal 1 client van me over genomen. ben blij dat ik zeer meegaande collega's heb. 1 collega vond het belachelijk maar die heeft zelf geen huisdieren dus die snapte er ook geen ene hol van.
Ik weet gelukkig hoe mijn manager hierop zou reageren en ik zou bellen en aangeven dat ik iets later kom. Thuisblijven zou ik niet doen, wel even de zooi opruimen en vrienden/familie vragen om even te checken gedurende de dag.
Ik had toevallig vorige week nog zoiets. Ons konijn moest met spoed dezelfde dag naar de dierenarts en dan gaan we dus ook. We hadden het geluk dat we in het avondspreekuur terecht konden, maar anders was ik eerder van het werk weggegaan. Dan had ik de uren later ingehaald of vrije uren opgenomen. Dat heb ik in het verleden vaker gedaan.
Ik heb wel eens vrij genomen. Onze 2 honden zaten zo aan de schijterij dat ze snachts naar buiten wilden gaan. Als ik niet thuis was geweest hadden waarschijnlijk mijn hele huis ondergescheten
Het is dat mijn manager en ik al niet zo goed door 1 deur kunnen, maar anders zou ik haar echt eens gebeld hebben dat ik niet kom omdat mijn huisdier (niet levensbedreigend) ziek is. Ik denk dat ze me vierkant uit lacht En, je ziek melden? Really? Dat doe ik inderdaad bij mijn dochter niet eens. Een keer, toen ze een hersenschudding had en ik de ochtend geen opvang (ze kon niet naar school), heb ik gebeld en zorgverlof opgenomen.
Ik moet gewoon op mijn werk zijn. Ik werk in solistische nachtdiensten op 46 cliënten, er is voor de nachten echt amper inval te krijgen voor als je zelf al ziek bent. Voordeel is dat mijn man altijd snachts thuis is voor ziek kind/dier. Als ik overdag weg moet en mijn huisdieren mankeren wat, dan schakel ik mijn ouders in. Ik laat ze niet alleen achter. Wij hebben twee mopshondjes en twee shetlanders (staan al bij mijn ouders )