hoeveel inch peuterfietsje 3 jarige?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by marjan77, Aug 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjan77

marjan77 Bekend lid

Tja, de titel geeft het al aan: voor onze dochter willen we via MP een fietsje kopen. maar hoeveel inch moet het zijn? ze is nu 95 cm. 12 " 14"16"?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb ook heel lang zitten twijfelen tussen 12 en 16 inch, maar uiteindelijk toch voor de 12 inch gegaan en daar ben ik erg blij mee.

Rick heeft een lang bovenlijf en korte benen, dus heeft hij toch al snel een kleinere maat nodig. Maar het is zo een goede hoogte voor hem, het zadel staat zelfs nog op z'n laagst terwijl hij toch al zeker 98 cm is.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    kan ie niet even mee naar de fietszaak. Het is echt veel verschil. De ene fietst zo weg op een 16 de ander heeft nog 12 nodig en fietst daar tot z'n 5de op zonder problemen.

Ligt idd aan de lengte, maar meer zoals hierboven staat aan de beenlengte.
    Ook het frame kan heel verschillend zijn! Niet alleen qua hoogte maar ook de vorm.

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Je kan idd het beste even bij een fietsenwinkel gaan passen, dan weet je waar je naar moet kijken

Mirthe heeft een 16 inch en dat gaat perfect.
    Die is nu net over een meter denk ik

5. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,159
    408
    83
    Nikki zou nu ook op een 16 inch kunnen fietsen (is net 4 geworden) maar ik ben blij dt ze het fietsen zonder zijwieltjes nog op haar 12,5inch heeft geleerd omdat ze daar beter aan de grond komt.
    Ik gok trouwens dat ze nu ongeveer 1.05 is, dinsdag weet ik het zeker

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ik zou een 12 inch doen zeker als je een tweedehandse ga kopen kan je altijd over anderhalf jaar weer verkopen en een grotere nemen.

7. marjan77

marjan77 Bekend lid

bedankt!
    we gaan voor de 12"

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik lees even mee,ik wil de diego fiets kopen! maar hoeveel inch die is?

9. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    hoi wat leuke een diego fiets waar zijn die verkrijgbaar ?

groetjes Nancy

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn dochtertje wordt volgende maand 3 en heeft sinds juni een fiets. Wij zijn naar Halfords gegaan en hebben gewoon gemeten. Ze is behoorlijk lang voor haar leeftijd ( ong. 1 m.), maar heeft kortere beentjes dan bovenlijf...
    Ze raadden daar toch de 12 inch aan, omdat ze anders neit met haar voeten bij de grond kon en dat dus minder veilig is.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijj dochter is precies een meter en heeft een 12 inch van princess.

de dora en diego fiets zijn bij de meeste fietsenwinkels wel te krijgen.wilde eerst ook voor de dora gaan maar ja de 1e fiets wordt ook een oefenfiets om straks zonder zijwiltjes te leren fietsen. een fietsje lijdt dan toch best wel en heb besloten om straks de 16 inch dora fiets te nemen. hier gaan ze ook langer mee doen

12 inch dora fiets kost rond de 135,- en de 16 inch 165,-

heb nu een princesfiets die koste me maar 89,- en is van zeer goede kwaliteit (halfords). ook zit er een leuk mandje op slingers aan het stuurtje en is er veel voor te krijgen om uit te breiden zoals vlaggetje en poppenstoeltje van princess )

Share This Page