Huisdier

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tmnkooijmans, Aug 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja en een rat kost ook tijd en aandacht om tam te worden.. net als een konijn :)
    ze worden niet tam geboren.. daar moet je wat voor doen.

overigens mijn favoriete huisdier is een reptiel :)
    net zo cute als konijn of rat.. alleen niet zacht en harig
    maar wel net zo sociaal!
    vereist wel wat specifiekere zorg.. dus wellicht is het niet zo'n goed idee om het "voor je kinderen" te kopen :)

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    haha ja dat weet ik ;) Maar zolang het konijn er is komen er geen andere beestjes, veel te druk... En een konijn is ook erg leuk alleen jammer dat dit niet echt een tamkonijn is ;) ratten heb je sneller tam vind ik persoonlijk ;)

3. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Rat lijkt me inderdaad ook wel wat....

4. tmnkooijmans

We hebben niet echt een grote tuin...
    We hebben een aanbouw,en een grote schuur.
    Dus dat maakt de tuin kleiner.
    En dan staan er voor de kids nog een glijbaan,en een speelhuisje in.
    En dan de tuinset.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,271
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook geen grote tuin, maar wel een ren van 6 m2 voor twee konijntjes. :D (De tuin is hooguit 30 m2) 't Is maar waar je voor kiest natuurlijk. ;) Voor mij is dit mijn hobby, dus heb ik er wel wat ruimte voor over.

Vissen zijn voor kinderen inderdaad ook wel een goed idee. Wij hebben ook een aquarium en kinderen die bij ons op bezoek komen, zijn vaak langer geboeid door het aquarium dan door de konijnen.
    Niet dat ik je nu gelijk een compleet aquarium zou aanraden, want dat is ook nog wel een dure en tijdrovede hobby. Maar je hebt tegenwoordig ook hele mooie bakken voor vissen die gewoon in koud water kunnen. Er zijn behalve goudvissen en sluierstaarten nog wel meer vissen die in koud water kunnen, zoals bijvoorbeeld de paradijsvis. Mooi beestje! Volgens mij kunnen danio's ook in een onverwarmde bak. Toch net weer even wat anders dan de standaard goudvis-in-kom.

6. tmnkooijmans

Bedankt voor alle reactie´s,maar we hebben toch besloten om het nog even uit te stellen....
    Over 1 jaartje weten ze iets beter wat ze nou echt willen etc.

Dus dit topic kan gesloten worden!

Share This Page