Parkeerplaatsen zijn zo glad

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Moet even van me afschrijven hoor.
    Ging net boodschappen doen met mijn zoontje. Kom ik met de auto aanrijden bij de supermarkt, zie ik dat de weg daar een grote ijsbaan is.
    Heel voorzichtig uitstappen, zoontje uit de auto gehaald. Heel voorzichtig naar de parkeer automaat gelopen. Glij ik bijna uit zeg. Had geluk dat iemand mij van achteren tegen kon houden.

Kan me daar op dit moment best aan ergeren. Kan me voorstellen dan oudere mensen of mensen die moeilijk lopen nu niet eens de parkeerplaatsen bij de winkel opzoeken, omdat het extreem glad is.

Van zout strooien hebben ze hier geloof ik ook nog nooit gehoord.

Ik haat de winter :(

:D

2. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Ik ook !

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    ja hier is het ook net zo`n ramp ...ik ga dus ook bewust niet meer naar buiten alleen bij hoge nood.
    Pff stel je voor heb ik Bjorn op de arm en ga ik dan op mijn snuffert.
    Ben zo wie zo bang om te vallen, heb pace maker in mijn bips en van voor een dikke buik en op mijn arm een kerletje van 15 kilo.
    Lekker schuiven dus ...NEE ik blijf lekker binnen tot manlief maar ff gaat winkelen (hebben we wel de kast weer vol snoep)

4. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Oh heerlijk de winter! Ze hebben hier de straat ook niet gestrooid maar heb geen last van de gladheid.
    Heb vandaag lekker op de slee gezeten met mijn dochtertje! En ja.. met mijn dikke buik.
    Van mij mag het nog wel even dit weer blijven!

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

bij 0ns wordt er wel gestrooid, dat doen de winkeliers zelf(vereniging)

ons tuincentrum schuift altijd braaf de sneeuw weg en dan gaan ze strooien

helaas heb ik dit jaar heel even de sneeuw gezien en mee mogen maken

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    op mijn werk is er ook gestrooid maar blijft overal toch oppassen zelf ga ik de deur nu zo min mogelijk uit !

heb een hekel aan de kou

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier is het op de stoep en op klinkers ook mega glad....gister ook bijna onderuit gegaan. Fietsen durf ik al helemaal niet meer :oops:

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Net met de hond wezen wandelen in het park! Jeetje wat glad lijkt wel een ijsbaan. Kon me gelukkig nog opvangen aan me vriend.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier was het ook niet te doen, het is echt gladder als gisteren. ging even naar het winkelcentrum hier, kreeg halverwege gewoon spijt dat ik gegaan was. gelukkig is een gedeelte hier bij het bejaardentehuis wel gestrooid. was echt niks.

groetjes, Miranda

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ach zo erg is het toch niet... Ik geniet er wel van hoor, overal schaatsende kinderen hmm!
    Ik heb lekkere nep uggs gekocht, warm en je kan er goed mee lopen op gladde wegdekken.
    Kan het je aanraden dus ;)

11. Niet meer actief

Saartje Woon je toevallig In Roosendaal? ;) Hier is het namelijk ook spiegelglad overal

guppie81 Schaatsende kinderen zijn inderdaad leuk om te zien. Maar het is NIET leuk als alles werkelijk waar spiegelglad is door de sneeuw, dooi en strenge nachten. Sneeuw is even gaan smelten en daarna weer vastgevroren, zodat het overal een ijsbaan is. Weg, stoep, fietspaden, parkeerplaatsen, wandelpaden, alles is bedekt met een laag ijs. En nee, dan vind ik het niet leuk meer nee om buiten te komen (en ik moet wel want ik heb een hond). En ik kan me voorstellen dat het voor meerdere mensen een ramp moet zijn, bijvoorbeeld inderdaad de bejaarden

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Zo erg is het niet? Vertel dat even tegen mijn man die gigantisch onderuit gegaan is en nu een gescheurde spier in zijn arm heeft! Het is hier spekglad echt levensgevaarlijk om de deur uit te gaan.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Tantan, ik heb ook een hond, eentje die door de sneeuw heel enthouiast wordt en lekker gaat trekken. Maar daarom heb ik ook schoenen met profiel gekocht. Ik vind het niet zo'n ramp hoor, gewoon een beetje voorzichtig doen.
    Maar ik had er eerder wel altijd een hekel aan, en als je valt is dat idd niet leuk. Zo had ik het ook niet bedoelt.

14. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Mijn man moet iedere werkdag naar Eindhoven op en neer met de auto. Ik heb geen rust in mijn kont tot hij weer thuis is, levensgevaarlijk dit weer in het verkeer.
    Ikzelf ga wel gewoon te voet naar buiten. Rubberlaarzen aan met dik profiel eronder en schuiven maar :) Ben ook al een paar keer uitgegleden, maar dat mag de pret niet drukken.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor strooiwagens zou een rondje parkeerplaats toch niet zoveel moeite kosten...heb me er ook wel eens over verbaasd.
    Maar het zal wel eigen terrein zijn, en dan is het aan de (bv) supermarkteigenaar om er wat te schuiven en te strooien.
    Je kunt het dus vb dan binnen aangeven, dat je bijna viel.Succes

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

tis idd vreselijk op die parkeerplaatsen, ik loop ook altijd al zo voorzichtig mogelijk, maar laatst dacht ik even voor 1 seconde met me domme hoofd: ''het valt eigenlijk best mee'' en ja hoor.. daar gingen we bijna.. ik leek net bambi op het ijs zo erg :|

snap ook dat ze de moeite even niet nemen van het strooien bij de parkeerplaatsen..

17. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nee woon in Waalwijk. :D

18. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Dit heb ik inderdaad gegaan. Volgens hun is het gemeente terrein. Beetje raar, want een parkeerplaats verder op aan de andere kant van de supermarkt waren de parkeervakken enz wel netjes gestrooid. Onderscheid moet er zijn denk ik dan.. :)

19. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wij hebben onze parkeerplaatsen voor de winkel wel netjes schoongemaakt en ook de stoep rondom het woonhuis. Maar ik kan er echt pissed van worden dat de gemeente onze straat niet strooit of schuift, er zitten drie winkels. Bij iedere gemeente is het strooibeleid anders, maar het is echt schandalig hoe sommige straten er bij liggen nu.

20. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Over het algemeen is er een routeplan die de mensen op de strooiwagens aanhouden. Dat zal net zoals hier de grote, meest bereden wegen zijn. Als je kijkt hoe lang ze daar al mee bezig zijn en in het geval hier...met hoe weinig mensen... Vind ik "waarom nemen ze een parkeerplaatsje niet even mee" nogal makkelijk gesteld.
    Mijn man moet midden in de nacht, of op welk tijdstip dan ook de weg op om voor iedereen de weg vrij te maken en als je dan ziet hoe weinig respect mensen daarvoor op weten te brengen ... (inhalen als een gek, toeteren omdat ze er niet langs kunnen...) Dan is hij dus met het weer van de afgelopen weken de hele nacht bezig, maar mag wel weer de volgende dag (dus soms gewoon aansluitend) om 7.00 zijn bed uit om zijn gewone werk te doen. Misschien is het dan logisch dat hij niet even een parkeerplaats, of allemaal...meeneemt.
    In sommige plaatsen worden externe bedrijven ingehuurd, deze mensen doen dus gewoon hun 'normale werk', in dit geval is het dus net een tikje anders.
    Ik vind het niet meer dan logisch dat winkels hun eigen parkeerterrein mooi schoon houden.

Deel Deze Pagina