Huisdieren die niet doodgaan

Discussie in 'De lounge' gestart door yake, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    tsjeeeee............ ik ben echt in :confused:

hoe kunnen jullie zo met dieren omgaan? :(

[

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat een vreselijk topic dit! Ik word er echt mega-verdrietig van. Bedenk dat voor je een dier aanschaft. En om nou een grapje te maken over een cavia die zijn rug breekt, nou daar kan ik niet om lachen.....

Ik word niet snel pissig, maar dit vind ik echt erg. :pale:
    Ik heb hier geen woorden voor...... BAH BAH BAH!

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jaa dat was een grapje , omdat ik zoiets namelijk nooit zou doen, maar je hebt altijd mensen die geen humor hebben .. excuses als ik je diep geraakt heb met mijn woorden .

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Ik denk niet dat je er serieus op in moet gaan ;) de poster zet er duidelijk zo groot geintje bij omdat ze er niks van meent?!

En ik ben ook zwaar en groot dierenfan en kan tot in het extreme gaan ermee.. maar ik kan best lachen hierom..

Dit is vrijheid van meningsuiting.. en de mensen hier doen dieren niet opzettelijk pijn ;)

5. nicole26

6. nicole26

Dat kan dat het jou humor niet is , maar ik vind wel dat als ik groot GRAPJE erbij zet dat er niet zo serieus in hoeft te worden gegaan , jeetje zeg ..

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Ik denk ook dat de poster van dat verhaal op dat moment ook niet kon lachen? maar dat een 3 jarige niet inziet dat even op zn rug leggen om te kijken wat t is niet kan.. tsjah.. dat kan gebeuren..

en moet je daar dan je leven lang een trauma van maken? nee dat denk ik niet..

en ik denk ook dat de humor erin zit in de manier van vertellen ;)

Ik bedoel.. sorry maar de leukste grapjes vind ik de meest foute.. :oops: of het nou over dieren gaat (waar ik dus echt zwaar fanatiek op kan zijn) of over een hele trieste moordzaak (denk aan de nathalie halloway zaak met de joran grapjes) als ze leuk verteld worden zijn meestel de meest foute de leukste..

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Laten we voorop stellen dat ik ook niets maar dan niets wil doen, zal doen, of heb gedaan, om hun dood te versnellen. Laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Ook ben ik niet op zoek naar een ander huisje voor ze; ze zijn mijn verantwoordelijkheid. Ze mogen hier blijven zitten totdat ze honderd zijn of nog ouder voor mijn part.

Maar ik vind ze saai, vreselijk saai. En hoe lullig het ook klinkt, als ze zelf gaan dan zal ik er echt niet verdrietig om zijn. Gaat er eentje dan zoek ik een huis voor de ander, want alleen in zo'n bak vind ik echt zielig. Cavia's zijn namelijk groepsdieren. Maar er komt er nooit meer eentje in.

Dierenmishandeling keur ik af, zeker. Sommige 'grapjes' hier gingen te ver, maar het was denk ik niet slecht bedoeld?

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien komt het dan, omdat ik cavia's wel superleuk vind. Ik snap ook wel dat het grappig bedoeld is, maar ik kan er soms met mijn hoofd niet bij, hoe sommige mensen met dieren omgaan (en daar bedoel ik niemand persoonlijk mee).

Eerlijk gezegd ging het me ook niet om het gifgrapje, want dat lag er wel erg dik bovenop, en ook daar kan ik wel om lachen (vandaar ook dat ik mijn reactie verwijderd had). En ook ik kan me indenken dat een 3-jarige niet expres de rug van een cavia breekt. Maar de manier van vertellen kwam wel erg laconiek bij me over. Ook vast niet zo bedoeld. Maar ik vind dat dan gewoon vreselijk voor het beestje. Brrrr!

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat is het ook, Prinses. Ook ik kan het niet aanzien als een beestje lijdt. Vreselijk.

Maarruh, jij vindt cavia's leuk? Nog geïnteresseerd? Neeeeeeeeeeeeeeh, ze blijven hier, hahahaha. Was ook een grapje!

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahahaha!

Ik vind de geluidjes die cavia's maken, geweldig! :p

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Om me er toch weer even mee te bemoeien... :oops:

Dat vond ik juist de humor! t laconieke zie ik als "droogheid" en das nou eenmaal mijn type humor wel!

Als je heel serieus met gevoel zoiets verteld kan ik er dus niet om lachen en zit ik bijna in shock mee te janken! ;)

T droge mededeling in de zin van "oeps, en toen deed ie t niet meer" maakt t leuk vind ik..

en tuurlijk moeten t wel grapjes zijn.. dierenleed kan ik absoluut niet aanzien! :confused:

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat is dan ook het enige leuke... Die geluidjes.

Ze zitten in de woonkamer en beginnen te piepen als ze me in de keuken groente horen snijden. Maar ja, dat doen ze dus maar 1 minuut per dag. De rest van de dag zijn ze stil, doodstil zou je bijna zeggen ;) !

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij lieten ze altijd los lopen in de kamer. Geweldig, die minikontjes die dan lopen te schudden, de geluidjes die ze dan tegen elkaar maken en de initiatieven die ze dan nemen. Hier was dat altijd favoriet.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    In mijn oude huis mochten ze dat ook, want daar had ik laminaat. Maar hier op vloerbedekking vind ik het toch niet fris. Ze piesen altijd gelijk.

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Slaap lekker zo, ik ga het bedje opzoeken!

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ja, dat is jammer, dat ze zo snel plassen. Toch lieten we ze wel los op de vloerbedekking en liepen we er met een doekje achteraan. Hahahaha!

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wat een geweldig topic! :)

En ik ben idd ook een echte dierenliefhebber hoor!

Mijn man heeft dat overigens met onze kat. Hij kan best vervelend zijn af en toe. hihi Maar als ie dan weer lekker bij me op schoot kruipt, ben ik blij dat ie nog lekker bij ons is. ;)

19. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hmm.. Ik ben een dierenliefhebber en ik kan toch niet meepraten. :(
    Van mij mogen ze toch wel langer leven dan 2-3 jaar. :( (en dan heb ik het over tamme ratten)

Ik heb vandaag zelfs een ratje moeten laten inslapen. :cry: Het was echt mijn lieve piepdoos..

Tja met cavia's heb ik ook niets.

20. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik wil even rechtzetten dat ik niet heb staan lachen bij mijn dode hamstertjes ofzo, ik vond het gerust wel zielig. Maar soms moet je even tussen de regels doorlezen. No offence verder. Ik heb twee katten en een hond en beschouw mezelf echt wel als een dierenvriend.

Deel Deze Pagina