Oh ik weet dat jullie ook echte dierenvrienden zijn. Maar ik heb juist het gevoel dat mijn huisdieren te vroeg overlijden.
nou het spijt me zeer, heb best veel humor! maar niet op dit gebied. BTW.... heb ook wat in de aanbieding, jankt veel en schijt alleen maar heb het aangeschaft omdat het wel leuk leek maar ik vind het verder een beetje saai (slaapt alleen maar), geef het eten, verschoon z'n nest en verder niks! klinkt bekend hè.... dat noemen ze BABY dieren zijn voor veel mensen net als kinderen en dan ga je ze niet overbodig of ongewenst rekenen.
Dat ben ik met je eens! qua ratjes en muisjes kan ik dan ook weer wel meepraten.. maarja.. dat is maar net wel dier je meer "ligt" denk ik.. @nienke07: Ik ben zelf zo iemand, mijn dieren zijn mn kinderen en ben al om meerdere dingen voor gek verklaard.. (in huis nemen, opvangen, da rekeningen) en toch kan ik hier wel de humor van inzien.. Ik denk dat je sommige teksten gewoon niet letterlijk moet nemen..
Ik vind sommige opmerkingen hier gewoon grappig, ze worden geplaatst en niet zo van "hoe dood ik mijn huisdier(en)" maar men zegt ik vind ze saai. En dat is dan weer een leer voor de volgende keer.....ik zou het zieliger vinden als hier iemand zegt dat hij/zij het huisdier heeft meegenomen en aan boom hebben gebonden...... Maar ik moet erbij zeggen dat ik niet van (huis)dieren hou.....alhoewel, slangen vind ik wel leuk maar die mag je niet houden in een flat.
Sorry hoor, maar hoe sommigen hier over dieren praten vind ik echt niet normaal! Als je zoiets over een hond of een poes zegt of handelt, ben je een dierenbeul, maar zeg/ handel je het over een vis/ hamster of konijn, dan is het ineens grappig?! Ik vind het gewoon walgelijk.... En zo kun je alles wel onder het motto houden van: oh, ik bedoelde het als grapje...
Ik moest ook lachen om de droge humor, ik heb ook heel mijn leven al huisdieren! het toppunt was een vis (zo'n zwarte sluierstaart) die had vele vissen al overleefd en was uiteindelijk alleen over in een groot aquarium, wat een werk om dat schoon te maken, ieder jaar erbij verwonderde ik me meer! uiteindelijk is hij 9 jaar geworden! volgens mij best oud voor een vis.
hihi. best erg he dit topic maar ik snap het helemaal hoor. haha heb hier 1 goudvis in een bak.. en geloof me het is een taaie maar kan het niet ove rmijn hart verkrijgen om hem weg te doen ik had allang verwacht dat ie was verzopen (haha) maar nee deze heeft keurig zijn abc voor zwemles
Zo hebben mijn ex en ik wel eens een aquariumpje gehad. Vol met guppies want jezus wat vermeerdere die beesten (binnen 2 dagen hadden we al baby's) Maar goed.... we kregen ineens ook kleine slakjes in de bak dus kochten we een Kogelvisje "Bolle" echt een grappig diertje om te zien! Na een week lag hij opgeblazen te drijven aan het water oppervlakte. Ik duwen op zijn rug, ploep... er ontsnaptje lucht en Bolle was weer zichzelf. Tot na een paar weken Bolle toch echt wel dood leek.... opgeblazen als een ballonnetje dreef ie weer aan de oppervlakte. Mijn ex dacht echt dat ie dood was dus die haald Bolle uit de bak en houd hem boven de vuilnisbak..... begint Bolle ineens te bewegen! Ohhhh wat had Bolle een geluk! Net op tijd ontsnapt aan een wisse dood! Zo heeft Bolle nog een aantal weken rondgezwommen en gedobberd in de bak. Tot ik de relatie met mijn ex verbrak en naar huis ging... mijn ex gaf het aquarium aan een kennis.... toen is Bolle echt overleden... Waarschijnlijk door liefdesverdriet hahahaha! Toch wel jammer, hij was zo grappig... Groetjes Cynthia Groetjes Cynthia
@ nienke07: Jij doet net alsof ik al een of ander gifmengsel klaar heb staan om cavia's te doden , overdrijven is ook een kunst , en als je je baby net zoveel waarde vind hebben als een hamster klopt er toch ook iets niet ... en nu ben ik klaar met mijn verdediging het was een GRAPJE !
Ik dacht dat mijn vis (marco van basten) ook heel oud was geworden, Ik vertelde vrolijk tegen me vriendjes mijn vis is al 9 jaar oud cool he! Nou wat bleek dus me moeder kocht telkens een nieuwe vis als hij dood ging omdat ik als er een diertje dood ging zo hard en lang ging huilen.
ja das zelfde als die vis van me vriend. dat ik daar om moet lachen is niet omdat ik dat zo leuk vind dat dat beets dood ging. maar gewoon het idee van zon klein jochie die die vis eens wil verwennen met warm water. het idee erachter is juist heel liefdevol. ik ben ook zeer tegen dierenmishandeling kan er ook absoluut niet tegen maar ik denk dat sommige hier de boel weer zwaar uit zijn verband gaan trekken. en niet willen inzien wat de bedoeling van het topic is. verder niks meer te zeggen want dat gaatweer op een eindeloze discussie uitlopen.
Wij hadden een parkietje genaamd piet. Ik geloof al een jaar of 4. Roy had hem in de winter buiten gevonden en hem een goed tehuis gegeven. Maar buiten rotzooi maken en herrie deed dat beestje niet veel. O ja, nog bijten. Op een gegeven moment aan de overbuurman gevraagd of hij hem soms wilde hebben omdat Jelina de hele tijd met haar vinger de kooi in ging en dat beestje dan begon te bijten. Hij had zoiets ja breng hem morgen maar. Wij gingen 's avonds na huis en daar lag Piet in z'n kooi (dood).... Volgens mij wilde hij niet weg van ons. Het was echt toevallig..
ik vind dit een heeeeeel vervelend topic. bovendien gaat het om cavia's. 1 van mijn lievelingsdieren (heb ook een hond en 2katten) ik heb nog nooit zoveel onzinnigheid en vooroordelen bij elkaar gezien over cavia's.ik ga het maar niet quoten bleeehhh... ze zouden saai zijn en geen geluid maken. nou mijn beestjes piepen de oren van je hoofd en zijn heel gezellig en komen op hun achterpootjes tegen de rand van het glas staan om contakt met je te maken. ja ze zitten bij ons in een flat van 1.40 breed met een glasplaat van 30 cm hoog voor elke verdieping zodat de rest open is voor een goed contakt. heeeeeeeeeeeeeeeel gezellig. ik kan uren naar ze kijken want ook dat ze niet bewegen is het domste dat ooit gehoord heb. dan moeten ze natuurlijk wel iets hebben om mee te kúnnen spelen! uiteraard en een aantal soortgenootjes om zich heen. als je er 1 in een kooitje hebt voelen ze zich doodongelukkig en kunnen eraan doodgaan. verder zouden ze blind zijn ook zoiets lachwekkends. en zelfs al zouden ze blind zijn wat dan nog. en ze poepen. ooooowjeee toch. alleen een mens of dier gezien wat niet poept? en geen van mijn 35 cavia's die ik ooit heb gehad of nog heb heeft mij gebeten, op 1 na die getraumatiseerd van iemand anders afkwam die hem verwaarloosd had en al 2 jaar in een donkere schuur op haar eentje had staan en je wil niet weten hoe vies dat arme beestje was. nouja ik kan nog wel even doorgaan maar dat heeft weinig zin denk ik. ik zou alleen willen dat mensen misschien even nadachten voordat ze bepaalde dieren als dom en stom gaan betitelen en dat ze ze liever kwijt dan rijk zijn. wat let je, er zijn heel goede opvangen waar ze met veel liefde de rest van hun leventje verzorgd zullen worden. maar met dit topic kwets je mensen.
Wij hebben 2 cavia's en je kiest ervoor of je het leuk vind. Meestal worden ze niet ouder als 5 jaar hoor. Als ik jou was zou ik dus hierna geen caafje meer nemen. Kun je ze niet naar een kinderboerderij brengen? Ik vind ze juist wel gezellig, haal ze er regelmatig uit, en m'n zoontje vind het ook erg leuk.