Goed zal ik dan nog maar even wat olie op het spreekwoordelijke vuur gooien. Ik haat cavia's, sorry kan er niets aan doen, ze zijn leuk zolang ze in een hok zitten. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar mij bijten ze altijd. , hetzelfde probleem heb ik overigens ook met konijnen hoor. Hamsters heb ik wel gehad en die van mij was alles behalve saai, want die was een meester in ontsnappen. Dus we kropen hier regelmatig de hele keet door op zoek naar de hamster om hem uiteindelijk in een ovenwant terug te vinden . Uiteindelijk is het beestje goed ontsnapt, de tuin in. Dagen zijn wij en onze buren aan het vangen geweest maar meneertje was ons te slim af en we hebben hem niet meer te pakken kunnen krijgen. Vroeger had ik altijd een kanarie, die kreeg ik van mijn buurman (die vogels fokte) en elke vakantie mocht de kanarie bij hem blijven slapen. Mooi geregeld dus. Totdat tijdens de vakantie mijn kanarie dood ging, de buurman was bang dat ik verdrietig zou zijn omdat ik geen afscheid had kunnen nemen en heeft de vogel ingevroren. Dus toen ik als 8 jarige terug kwam van mijn vakantie kreeg ik mijn kanarie diepgevroren terug . Groetjes Anita
Oh sorry , moest ongelovelijk lachen om je verhaal van de kanarie! Dat zal een raar gezicht zijn geweest!
Hier hebben we een Hamster, ongelovelijk beest! Heb ze altijd gehad en ook nu ik op mezelf woon! Ik haal m elke avond er 2 keer uit zodra hij wakker is. Vaak rond zeven uur, dan klimt hij omhoog en blijft hangen tot hij er uit is gehaald. Dan haal ik m er uit, laat m even rennen op schoot en de bank, even in een loopbal en na klein half uurtje terug int hokkie! En tegen half 11 meld hij zich weer en dan laat ik m rennen op het bed. Zodra hij door heeft dat hij op 't bed is, dan raced hij ook het hele bed over! Dan loopt hij nog wel eens over 't randje van 't bed en als ik dan zeg; jonge, dat kan niet! Dan draait ie zich om en raced verder over 't bed! Ik vind 't leuke beestjes, zodra deze dood is komt er weer een nieuwe
Onze buurvrouw zou voor mijn goudvis zorgen tijdens onze vakantie. Komen we terug, is de vis dood. Ja, ze kreeg de deur niet van het slot , en dan kun je ook niet even bellen ? Die vis was ook al zoveel jaar oud en zou een paar weken later in een vijver bij iemand gaan wonen. Tja, mijn cavia is nu dus 7, haar zusje is in september overleden. Ik ga haar nu niet meer naar een ander doen die meerdere cavia's heeft. Volgens mij gaat het beestje dan binnen de kortste keren van de stress dood. Ze vliegt al gelijk naar haar slaapkamertje boven als de buurvrouw of een vreemde tegen haar praat. Maar nu ze zo zielig in dat hokje in haar eentje zit, heb ik ook medelijden met haar. Vandaar dus dat ik geen cavia's meer hoef hierna.
hallo, Ik heb zelf 3 huisdieren, ze zijn onze kinderen! Ik ben zo gek met ze, als iemand mij soms bezig zag die zou zeggen dat ik gek ben! Ik moet er ook niet aan denken dat ze iets overkomt, al hoewel ik weet dat die dag ooit zal komen. We hebben een Jack Russel hondje Bo, en 2 katten. De katten hebben wij gevonden, ze waren erg ziek en hebben ze naar de dierenarts gebracht, daar kregen wij te horen dat het beter was om ze in te laten slapen, verschrikkelijk want daarvoor heb ik ze niet naar de dierenarts gebracht, ik dacht ze beter te kunnen maken. Op hoop van zegen stond ik dus met 2 katten onder de arm en een draagtas vol met medicatie op de stoep... oh help... ik wist niets van katten en al helemaal niets van zieke katten! Onze hond was toen der tijd net 9 weekjes oud en ik vreesde het ergste als die 3 samen kwamen. Nou, het is perfect gegaan, de pup vond die twee maar erg interessant en die katten waren zo ziekjes dat het niets kon schelen... al stond er een olifant dan hadden ze nog niet gereageerd. Al met al hadden mijn man en ik besloten ze beter te maken en dan te kijken voor een warm nieuw huisje voor ze, bij iemand die ook plaats voor ze had. Kort daarna hadden bij besloten te verhuizen, we hebben een groot ruim huis gekocht met heel veel tuin, en aan de achterkant van ons huis zijn heel veel velden, we wonen erg landelijk... dus, een paradijs voor katten. We waren op een gegeven moment zo gehecht aan die beestjes en hun aan ons dat wij er geen afstand van wilden doen dus ze zijn gebleven, en ze zijn er nog steeds. Waar ik ben zijn de beestjes ook, ze volgen mij de hele dag door het hele huis. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er dadelijk een baby bij komt.... groetjes
Sommige verhalen kan ik best de humor van inzien. Al worden ze behandeld als dieren moordenaars gezien de reacties. Een kind van 3 breekt niet express een rug van een cavia duh. En niemand hier zegt dat de dieren weg moeten omdat ze ze niet leuk meer vinden. Gekocht is zorgen voor ook al vind je ze na jaren ineens niet meer zo fantastisch. Weet je wat veel erger is dan de droge humor van sommige hier............ Een papegaaien opvang die toegeeft dat de vogels soms in de weekenden geen eten krijgen omdat er niemand is om ze te voeren. Een vrijwilliger die klote vogels zegt terwijl hij voor ze "zorgt" Een hond met stenen om zijn poten in de sloot gegooit zodat hij verdronk. Een zwaan waar kinderen de kop van af hadden gehakt en hem zo hadden achter gelaten. Katten die met kittens en al verzopen worden. Dat is erger dan welke humor dan ook. En het mooie van dit land is nog altijd dat er geen moer aan word gedaan. Dieren zijn een product en hebben geen rechten. Moet je in engeland of amerika doen dan kun je de cel in.
Hoezo hebben dieren geen rechten hier? Tuurlijk hebben ze die wel. Maar gatsie zeg, moest je dat nou allemaal typen?
Ze heeft helaas gelijk, dieren hebben praktisch geen rechten.. In nederland is een dier een "product" een "eigendom" net zoals je bank of de eetkamerstoel En ik vind t best goed dat de poster even duidelijk maakt wat wel echt erg en echt zielig is, dat maken de grapjes ineens minder erg
Jessy het is nou eenmaal zo dat dieren hier geen rechten hebben. Mensen met een hart voor dieren die geven hun beesten rechten en vechten ervoor maar verder wettelijk zijn het dingen en producten. En tja sorry maar de dingen die ik op schrijf zijn helaas allemaal gebeurd. En dan ineens zijn de grapjes van mensen niet meer zo belangrijk. Dat was mijn hele gedachte er achter en ik hoop dat ik dan ook mensen heb wakker gemaakt. Ooit gezien hoe ze bont dieren behandelen en ontdoen van hun vacht? Laat ik zeggen, tranen met tuiten heb ik ziten janken. Als er iets is waar ik niet tegen kan dan is het dieren leed. Amirika en Engeland dien het absoluut niet slecht met hun straffen als mensen verwaarlozen of mishandelen. Dieren kunnen nou eenmaal niet voor zichzelf opkomen, dat moeten wij doen.
ik vind dat sommige onder ons het eerste berichtje even moet lezen .. wie dit topic geopend heeft. daar staat toch heel duidelijk in hoe dit topic word bedoeld ... ik zou mijn vis nooit wat aan kunnen doen al ben ik hem wel erg zat! hij blijft hier totdat ie het zelf tijd vind om op zijn rug te gaan liggen ik verzorg hem gewoon goed. krijgt elke dag eten ect ect... ik denk dat iedereen wel eens een dier zat is geweest.. oke en niet gelijk zeggen dat het niet zo is? als het keihard regent en je hebt een hond dat moet je er ook uit. en misschien heb je soms ook wel eens geen zin daar in! verder bedoel ik hier niets mee. maar vind gewoon dat dit topic weer zo moet worden als waarvoor ie bedoeld is. niet voor ongezouten krietiek!
Yep inderdaad. En natuurlijk ben ik ook wel eens een beest zat geweest. Als ik voor de 100ste keer in mijn vingers word gebeten door de fretten van mijn ouders dan ben ik ze ook wel even zat hoor. Ik heb zelfs nog alles geprobeerd om mijn vis te redden maar het mocht niet helpen helaas.
mwhaha kmoest wel lachen om al die verhaaltjes hier.. niemand die zijn dier express heeft vermoord of die hem gaat vergiftigen gelukkig! bij mij zijn echt al zoveel dieren vermoord.. niet normaal meer.. :x had visjes gekocht samen met me mannetje, ik helemaal blij.. zelfde avond zat me moeders kat in het aquarium.. en had de vissen eruit gevist en naar beneden gegooit.. ja toen waren ze zeker weten dood, tot 2 keer toe heeft die rotkat dat gedaan! :x en toen ik aan het verhuizen was had ik me hamstertje even bij mijn moeder gelaten.. die had hem al in een kamer gezet, deur dicht.. de klink van de deur omgedraait voor de katten.. en toen kwam ze sochtends en lag me hamster in 80.000 stukjes door zijn kooi en de kamer..! het was echt een rot beest die hamster, en had hem liever dood dan levend maar liever niet op zo'n manier natuurlijk! ik heb nu al 2 jaar goudvisjes weer, en die houden het nog goed vol.. 1tje is dood gegaan.. die vond het wel welletjes hier denk ik..
Ai dat is ook wat zeg. Rot kat! zegt de katten vriend hahaha Schiet mij ook nog iets te binnen. Buren van mijn tante hadden een parkietje genaamd piet. Piet was tam en was vaak los in huis te vinden. De buurman is een man met een beste buik en die had pietje niet zien zitten op de grond. Zo zijn 120 kilo schoenmaat 43 bovenop piet. Niet expres maar helaas wel gebeurd.
Oh parkieten verhalen, vrienden van mijn ouders hadden (ja hadden) er oko eentje, diertje vloog de hele dag los in de kamer en was erg nieuwsgierig, vooral badderen onder de kraan of in je glas limo was zwaar favoriet. Helaas heeft hij op een onbewaakt ogenblik ervoor gekozen om in de pan met hete soep te gaan badderen en dat heeft hij helaas niet overleeft. En onze hond, ja er zijn dagen dat ik hem goed zat ben, vooral als ik 's morgens beneden kom en hij heeft de hele keuken onder gepoept (tja dat krijg je als ze ouder worden). Of hij is zo blij dat hij wat incontinent is. Maar als ik dan in zijn donkere oogjes kijk, zie hoe hij het accepteerd dat Kylian in zijn mandje kruipt dan smelt ik weer helemaal. Groetjes Anita
Ik heb ook een leuke: wij hebben een lapjes poes van 13 jaar en ze is al 13 jaar bij ons, ik hou heel veel van haar, ze heeft een nierziekte en blaasproblemen waarvoor ze voer krijgt a E. 35,- per week, maar...zij pist en sproeit de hele dag alles onder! Ik wordt er gek van, poets me helemaal suf met de meest magische schoonmaakmiddelen, maar het lijkt wel of ze dement is, poepen op de bak, maar pissen op de bank, op de tv, op mijn tas, tegen een kast, op de vensterbank, gewoon tegen de muur: overal de ele dag door zodra ze moet plassen! Je kunt je voorstellen dat ik soms wens dat ze doodging ookal hou ik zielsveel van haar.
Sorry ,moest er even erg om lachen vooral hoe je het verteld Maar ik snap wat je bedoeld. Mijn ouders hebben ook zo'n hond: al zo oud als de weg naar rome. Piept de hele dag door, tijdens eten, in zijn slaap, als hij blij is noem maar op. Poept geregeld in de gang ,als mijn moeder uit bed komt 's morgens en ze moet plassen moet ze eerst goed kijken dat ze niet in zijn drol stapt. Gek wordt je ervan. En dan denk je ook wel eens.......... Maar het is zo'n lief beestje dus laten we hem rustig doen zo op zijn oude dag.
Nou dat is dus absoluut niet de bedoeling dat dat zo overkwam, ik ben gek op dieren, heb ook heel wat beesten versleten. en ik verzorg ze altijd met liefde en ze komen niks te kort. Ik moet trouwens zeggen dat ik nooit weer een cavia heb gehad, toch een jeugdtrauma aan over gehouden denk ik Het verhaal schoot me ineens weer binnen omdat het over cavia`s ging en ik ben daar ook helemaal niet trots op dat het is gebeurd maar ja ik was 3 hoe onschuldig kan het zijn.