Ik denk dat je mijn reactie op de 1ste pagina niet goed hebt gelezen Dit gaat dus absoluut niet over cavia`s maar over slangen. en wat betreft het niet liefdevol verzorgen er staat nergens in dit topic dat ook maar iemand die hier reageerd dat die zijn huisdieren verwaarloosd, de topic starter noemt ze alleen saai, en de overige reacties moet je met een hap zout nemen. [/b]
Goudvissen kunnen heel oud, zo'n 15 tot 30 jaar worden, en er zijn vissen die zelfs 50 jaar of nog ouder zijn. Dus met 8 jaar zijn ze nog niet hoog bejaard
ik heb twee hoogbejaarde burmese katten. (voor raskatten is 15 heel oud) ze slapen ongeveer 23 uur per dag. Bruine ligt graag op schoot en komt altijd meteen bij me liggen. Blauwe slaapt meestal in de mand of op de kachel maar dat is maar goed ook want dat beest STINKT! echt niet normaal. ik heb een aantal jaren geleden haar gebit nog laten doen maar toen kwam ze bijna al niet meer bij uit de narcse dus dat durf ik ook niet meer. en ze eet nog prima en ziet er nog goed uit. maar die LUCHT! dat is toch wel een nadeel van ouwe beesten
Ik heb een stokoude Jack Russel en ik herken de lucht! Net of er een dood vogeltje in zijn bek woont...
heb zelf 2 honden en een kat maar 1 hond heeft epilepsie en lever problemen, elke dag medicatie om de boel rustig te houden, soms wou ik ook dat hij .... maarja hij is zo levendig en heeft nog zoveel zin, dat wil ik hem ook niet afpakken, dus ik gaat verder. hij krijgt hier trouwens wel gewoon aandacht, mag vaak even op schoot knuffelen, maar wanneerh ij weer dagen heeft dat hij zo ziek is, dan heb ik echt zo iets van.... ga nu maar ...
Ik vind de verhalen erg leuk om te lezen en ja ik denk dat iedereen een dier neemt met de intentie van hem te houden, maar soms klikt het niet... wij hebben 2 jaar terug een hond, galgo, geadopteerd uit spanje. Zij is vroeger waarschijnlijk mishandeld en verwaarloosd en heeft op straat geleefd. En nu wil ze niets anders dan op de bank liggen. Heel erg lief maar soms ook zo irritant, want je kan duwen en trekken, maar ze staat gewoon niet op als ik er wil zitten! groetjes Sanna
Hahaha het meeste is echt leuk om te lezen. Ieder zijn ervaringen. En dat over parkieten enzo doet me denken aan onze eigen agoponnis (fliepje noemden we hem). We begonnen met 1tje.. die was bij de buren verstoten uit het hokje en helemaal aangevallen. Heel zielig dus want hij kon niet meer vliegen omdat zijn pen beschadigd was. Terug bij hun in het hok kon natuurlijk niet meer dus had ik hem samen met mijn vriend in huis genomen. Op een handdoekje eerst gevoed en na een paar dagen begon ie weer rond te lopen. Vliegen zat er niet meer in. Later gingen we verhuizen en hadden we grote bak gekocht en nog meer vogels. Tijdens verhuizing struikelde alleen iemand uit de auto... waardoor de vogels ontsnapten. Fliepje was een loopvogel dus die hadden we zo weer te pakken. Nog 2 gevangen .. maar helaas zijn die al snel dood gegaan. Toch teveel stress gehad denk ik. Dus uiteindelijk alleen Fliepje nog over. Een echte ontsnappingsmeester die zodra die je zag als een luchtalarm tekeer ging. Via de uitgangen van het voederbakje en waterbakje wist ie te ontsnappen terwijl ie best bol was. En nu het ergste: op een gegeven moment stond de kooi in de keuken. Omdat de kleine geboren was en hij zoveel herrie maakte wilden we heel even een beetje rust. Op een gegeven moment komen we in de keuken en blijkt hij ontsnapt te zijn. Overal gezocht... nergens kunnen vinden. Uiteindelijk keken we in de emmer die in de keuken stond en bleek ie daarin te zijn gevallen/gesprongen? Dat was het einde van Fliepje de loopvogel.
Ik las de titel en moest gelijk lachen! Dat zou een wonder zijn hahaha! Maar nee ik ben niet zat van mijn lieve katten. Ook al luisteren ze niet altijd Maar kan begrijpen als je niks met een dier hebt je het niet de grootste ramp zou vinden als ze doodgaan. Ik moet elke keer weer huilen als een huisdier overlijd. Heb altijd veel met mijn cavia's hamsters, konijnen, honden gehad die ik vroeger heb gehad en de katten die ik nu nog heb.
Ik kan dat niet begrijpen, als je niks met een bepaalde diersoort hebt moet je ze niet aanschaffen. En als je ze wel hebt en er niks aan vind, dan ben ik van mening dat je ze aan iemand moet geven die er wel wat aan vindt.
Niet gedacht dat mijn topic zo hard zou gaan lopen... Ik had dus wel wat met cavia's, maar eigenlijk alleen met mijn eerste. Daar was ik echt gek op. Het was liefde op het eerste gezicht! Daarom schafte ik hem aan. Zoals je in mijn tweede post leest was het niet de bedoeling om er later 6 te hebben.... Zo liep het nu eenmaal. Feit is dat ze mijn aandacht niet nodig hebben, ze hebben het best zo met zijn tweetjes. Natuurlijk moeten ze wel verzorgd en gevoed worden. Dat doe ik uiteraard wel, dat is mijn verplichting. Net zoals het mijn verplichting is ze tot hun dood hier te houden. Je neemt geen dieren als je ze later er weer uitflikkert, alleen omdat je ze toevallig saai vindt. Er is maar één situatie waarin ik wel een ander huisje zoek: als er ééntje dood gaat, want zoals ik ook al eerder heb gezegd, cavia's zijn groepsdieren.
het is nogal een misvatting dat konijnen leuke knuffelige gezelschapsdieren zijn. okee, er zijn er die het wel zijn hoor! maar vaker niet dan wel... (de opvangen zitten er niet voor niks vol mee,ik heb een poosje geholpen op een knaagdierenopvang). konijnen horen niet in hun eentje te zitten, en ook niet in een hokje. zie je een paard al zijn hele leven in een kleine stal staan? begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel je niet hoor! ik heb als kind ook talloze hamsters, konijnen en cavia's gehad. maar in de loop der tijd heb ik toch echt mijn mening bijgesteld, helemaal nadat ik me erin had ingelezen en tot de conclusie kwam dat het gewoon zielig is die dieren te houden. je doet ze er absoluut geen plezier mee, en ze hebben zelden een dierwaardig bestaan. wie heeft er tegenwoordig nog een grote tuin voor zn konijn? en wie bedenkt zich dat hamsters niet samen gehouden kunnen worden (ze maken elkaar nogal eens af), en konijnen en cavia's juist niet alleen moeten zijn? (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) de dierenwinkel zal je er in ieder geval (zelden tot) nooit op wijzen... net als grommende en aanvallende konijnen (ik heb ze ook gehad hoor, en vond het ook niet zo grappig meer hihi), ze doen het niet voor niets, het is typisch konijnen gedrag waar een reden achter zit. maar wie weet tegenwoordig eigenlijk écht wat voor dier hij in huis haalt? het gedrag van honden en katten analyseren gaat mensen vaak beter af dan dat van een hamster, cavia of konijn. ik ben wel met sandra eens, als je niks meer met je dier hebt en zit af te wachten tot ie dood gaat, kun je beter naar een goede opvang zoeken. ik heb zelf een konijntje uit de dierenwinkel van de dood gered, maar eenmaal gezond kon ik er niks mee worden. hij wilde wat ik hem niet geven kon: een heerlijke grote tuin. 1,5 dag (!) nadat ik hem had aangemeld bij een knaagdierenopvang is hij naar de andere kant van NL verhuisd met wat andere konijnen naar een mega ren van 20m2! geweldig toch?! als je niet rondkijkt voor een ander thuis, weet je zeker dat ze nooit een beter plekje zullen vinden. verantwoordelijkheid nemen betekent ook erkennen dat het dier het bij een ander beter zal hebben!
Ik zal eerlijk bekennen dat ik (nog) niet alle reacties heb gelezen, maar ik moet zeggen dat ik er toch heel veel moeite mee hebt als je het zo omschrijft.....de wegwerpmaatschappij lijkt wel erg ver door te drijven ! Mijn mening is....als je de keus maakt om een huisdier aan te schaffen doe je dat weloverwogen. En als je het om 1 of andere reden niet meer leuk vind of wat dan ook hoor je ook je verantwoordelijkheid te nemen, dus of gewoon verder blijven verzorgen zoals je zo'n beestje hoort te verzorgen of er een ander, goede opvang voor te vinden.
Ik ben ook echt een dierenliefhebber en ben absoluut tegen dierenleed! Maar ik zie hier dus echt geen dierenleed ofzo in hoor! Ik moest er wel om lachen Jammer dat zoiets totaal uit zn verband wordt getrokken. Ik vind ook dat julie je niet steeds hoeven te verdedigen want ze moeten gewoon wat beter lezen. Jullie hebben al meerdere keren gezegd dat jullie het niet zo bedoelen toch? Mijn schoonouders hebben ook een oude Jack russel en wat stinkt die uit zn bek zeg!ach hij is echt super lief hoor maar idd een dood vogeltje En mn schoonzusje heeft twee cavia's (was ook vermenigvuldigd in 6 maar hebben een ander tehuis) nou ik vind er echt niks aan die beestjes doen heel de dag niks!ze laat ze weleens lopen maar echt aktie heb ik niet gezien.. Wij hadden een konijn gekocht maar na 2 dagen was die al dood!dus hier geen knaagdieren meer..
mijn twee caafjes zijn 24-12 en 14-1 allebei overleden en ik heb er keihard om gejankt. Bedankt voor dit klote topic zeg. Belachelijk. Je had ze in eerste instantie niet moeten nemen en anders breng je ze naar de opvang! Ik hoop voor je dat ze doodgaan want een baasje die ze niet leuk en lief vind verdienen ze niet. (ben erg emotioneel nu)
Wat jammer dat dit topic uit zijn verband is getrokken, ik was er al bang voor toen ik begon met lezen (overigens moest ik erg lachen!) Kom op, zeg. Ik werk al 19 jaar in een dierenasiel, heb oude kater no. 6 in huis genomen 'voor zijn laatste levensweken' en meneer leeft al 6 jaar vrolijk verder hier in huis. Hij terroriseert de boel, sleept brood en afhaal Chinees door het kattenluik naar buiten, gilt 's nachts het hele huis bij elkaar (dement dus) en ook ik denk wel eens om vier uur 's ochtends, als hij jankt en mijn kind gaat huilen: "als je NOU niet ophoudt, dan maak ik een vloerkleedje van je!" Natúúrlijk doe je je dieren niks aan en natuurlijk zorg je goed voor ze. Maar dat weeïge gedoe over huisdiertjes, terwijl we een bloeiende bio-industrie hebben, de halve wereld honger heeft en onze dieren nog beter verzorgd worden dan menig kind in diezelfde wereld maken, dat ik van dit topic de humor wel kan inzien en het niet zo letterlijk neem allemaal. Come on, béétje realistisch blijven hoor
OOOOOOOOh mag het niet zeggen maar dit doet me denken aan onze oude buren Onze buren namen zijn moeder in huis om haar laatste levensweken samen door te brengen. Het uiteindelijke resultaat was dat 10 jaar later de buurvrouw plotsling overleed terwijl haar schoonmoeder daar nog steeds vrolijk rondhuppelde 8) . Hier trouwens ook een oudere Jack Russel (12 is die al weer) die behoorlijk uit zijn giegeltje ruikt. Groetjes Anita