Hihi leuk topic! Heb zelf 2 jaar geleden 2 vissen gekregen voor mijn verjaardag... En bedankt... En natuurlijk verzorg ik ze goed, krijgen eten en zorg dat hun kom altijd schoon is. Maar wat ben ik flauw van die beesten, vind er echt 3 keer niks aan. Maar kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om ze een beetje te veel voer te geven! Las ook net dat ze wel 30 jaar kunnen worden!
Hulde aan Darcy! Dit is een topic om een beetje te lachen om je vaak eigen rare situatie met je huisdier; meer niet: dus probeer die emoties wat te bedwingen probeer met humor de verhalen te lezen. Iedereen die daar problemen mee heeft: vooral geen vlees eten, want geloof me, de bio industrie is alles behalve zachtzinnig voor dieren! Biggen die onverdoofd gecastreerd worden, kippen die niet scharrelen en hun hele leven op draadgaas staan (scharrelen gebeurt nl. alleen bij kippen die eieren leggen), varkens die aan elkaar knagen van ongeluk omdat ze niet kunnen wat in hun natuur zit, nl wroeten (en varkens zijn zeer intelligente dieren) dit zijn geen uitzonderingen, maar zo gaat dat elke dag en dat allemaal omdat wij een stukje vlees willen eten 's avonds. Probeer dus naast het zorgen voor je eigen dieren ook biologisch vlees te eten, dan trek je een lijn. groetjes
Oké, je vind het een kl*te topic, maar wenst wel dat haar beestjes dood gaan. Dat rijmt bij mij niet! Ik vind het jammer dat er van zo'n "luchtig" topic een zwaar probleem wordt gemaakt. Mijn buurjongetje van toen 3 jaar heeft ook eens een hamster vermoord. Hij beurde de tralies van het hok, en toen ie zag dat de hamster wou ontsnappen drukte hij de tralies weer naar beneden. Een kind van 3 bedenkt zich niet van tevoren ...goh, laat ik die hamster eens vermoorden. Of een huisdier aanschaffen en er dan later achterkomen dat het niks voor je is, of dat het maar hele saaie beestjes zijn. Ja dat kan ook gebeuren. Maar zoals iedereen al zegt, ze blijven er voor zorgen tot ie dood gaat!
Ik zie er wel de humor van in van sommige verhalen ondanks dat ik ook een grote dierenvriend ben. Heb gisteren te horen gekregen dat mijn zoontje allergisch is voor mijn 2 poezen.....verschrikkelijk vind ik het. Mijn 2 schatten van poezen kunnen niet bij ons blijven.En het erge vind ik nog een ander thuis voor ze te moeten zoeken want niemand kan zo goed voor ze zorgen als ik (dat denk ik dan he!) Dus ja lachen om dit/deze topic kan ik wel maar tegelijkertijd huil ik van verdiet om mijn lieve poezenkindjes.
Zoiets hoeft NIET te gebeuren wanneer je voordat je een dier aanschaft, jezelf goed informeert en er heel goed over nadenkt. Ik vind dat echt een hele nare gedachte over levende wezens.
Ik heb vroeger een konijn op "proef" gehad en het leek me helemaal te gek. Maar na een paar weken was ik het beestje zat. Hij zat daar maar, als ik hem uit het hok haalde dan beet ie me en meer van dat soort dingen. Ik heb er dus wel degelijk over nagedacht.
Mijn God, zeg, wel een beetje overdreven sommige reacties. Alsof ik mijn cavia's hier mishandel. Ongelofelijk. Ik doe niets verkeerd, ze worden hier goed verzorgd, lijden geen honger of dorst, krijgen voedsel van kwaliteit en hooi iedere dag. Nog nooit ziek geweest, geen schimmel, niets. Ze zitten met zijn tweetjes in een zeer ruim hok. Te klagen hebben ze zeker niet. Natuurlijk is het zwaar k.t als je diertjes overlijden, maar dan nog.
Wie zegt dat ik me niet goed geïnformeerd had voordat ik Chulo aanschafte? Dat had ik zeker wel. Waarschijnlijk heb je mijn berichtjes niet goed gelezen en trek je zomaar je conclusies?
Nou nou, wat een reacties! Er zijn mensen die minder trouw en verantwoordelijk omgaan met hun partner dan TS met haar cavia's. Ze vindt er niet veel meer aan, maar zorgt goed voor ze en heeft de keus gemaakt om de verantwoordelijkheid te dragen die erbij hoort.... Ik geloof er helemaal niets van dat mensen zich hier niet in herkennen. Ik heb zelf altijd katten gehad en ik heb nog steeds een hele lieve kater die op dit moment ernstig ziek is, maar ik heb heel hard moeten lachen om sommige verhalen. En tuurlijk heb ik momenten gehad dat ik mijn bedenkingen had tav mijn huisdier.....het lijkt me niet meer dan normaal......om huisdieren met baby's te vergelijken, dat vind ik dan weer niet normaal .
Misschien moeten wij ook niet zo happen want de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Wij hebben blijkbaar een zwart gevoel voor humor en de mensen die tegen dit topic zijn hebben een ander gevoel voor humor. Dat mag.
Wat ik echt niet begrijp is dat velen hier de conclusie trekken dat ze het hier niet goed hebben. Waar maken jullie dit hier uit op? Dat ik zelf niet met ze speel? Ze hebben elkaar, spelen met elkaar, knuffelen met elkaar. En dan daarbij, zoals ik al verschillende keren heb gezegd, ze worden goed verzorgd, punt uit. Ze hebben mij niet nodig om entertained te worden, alleen voor de verzorging en dat doe ik goed! Waarom moeten ze dan naar een ander? Hoe weet ik dat ze daar beter worden verzorgd? Ze zijn toch mijn verantwoording? Lees alsjeblieft goed wat ik schrijf! Alvast heel erg bedankt!
ik heb de 8 pagina's maar niet gelezen want ik kan zo onderhand wel raden wat er staat TS > ik vind het niet een heel rare gedachte hoor. Wij hebben 4 konijnen eerst 5 en ze staan echt niet in de weg ofzo en vermaken zich in hun villahok (lees 3 verdiepingen + buitenverblijf) prima en ze zijn nu inmiddels 3 en 3,5 jaar dus we verzorgen ze ook goed anders houden ze het echt niet zolang uit. Maar soms als we dat 3 delige hok weer moeten schoonmaken (4 konijnen maken VEEEEEEEEEEEEEL zooi ) denk ik ook stiekum wel eens "word het niet eens tijd dat jullie het loodje leggen?"
@Yake Tegen wie heb je het nou? Toch niet tegen mij? Ik kan wel om je lachen hoor en ik twijfel absoluut niet aan jouw verzorging van de cavia's. Die beesten hebben het goed bij je. Laat toch kletsen.....Iedereen heeft een ander gevoel voor humor dat geeft het leven kleur.
er is me trouwens al vaak gezegd je kan ze daar kwijt en die is goed etc maar dat wil ik niet, ik heb voor die beestjes gekozen dus maak het ook zelf af!
@ Yake, waarom voel jij je zo aangevallen? Waar heb ik gezegd dat jij je cavia's niet goed verzorgd etc? Ik geef mijn mening in het algemeen, nadat ik gedachten lees over levende wezens zoals: ''Ik ben ze zat", ''Had hem liever dood dan levend maar niet op zo'n manier natuurlijk'' Mijn mening is, dat als je dieren bijna ''dood'' zou wensen, je ze beter weg kan doen naar iemand die er WEL plezier van heeft. Ook heb ik nergens gezegd dat er dieren mishandeld of wat dan ook worden, dat er 'ongelukjes' gebeuren dat begrijp ik wel hoor. Ik kan ook wel om dingen lachen, mijn vader heeft toen hij klein was een keer een goudvis met zeep gewassen, dat vond de vis uiteindelijk ook niet prettig... Geloof maar dat ik er om heb gelachen, ook al is het wel zielig.