onstoken oogjes baby 11 mnd

Discussie in 'Verzorging' gestart door douglas84, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Onze dochter is sinds vrijdag grieperig. Eerst 2 dagen van 39,5 graden koorts en nu zijn de oogjes ontstoken. Daarnaast erg verkouden. Denk ook dat er nog een tandje komt. Wat kan ik het beste doen aan de oogjes? En wel of niet naar de huisarts?

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Bedoel je van die lekkere snot-oogjes??? Ik ben met mijn mannen wel naar de ha geweest (maar toen waren ze 3 maanden, gecorrigeerd net geen 2) en hebben ze oogdruppels daarvoor gehad...

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    onstoken oogjes krijg je in eerste instantie niets voor bij de huisarts. je kan het regelmatig even schoonmaken met een wattenschijfje gedoopt in afgekoeld gekookt water. niet continu want dat stimuleert alleen maar meer. verder gewoon een aantal dagen afwachten, meestal krijg je pas een oogzalfje ofzo als het na een week nog niet over is.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    er komt echt geel/groen pus uit. Maak het idd schoon met gaasje en water.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook 1. Ik maak ze schoon met watten in afgekoeld gekookt water.

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou naast het schoonmaken ook veel spuiten met neusspray (zout water). Dat raadde mijn dokter mij toen aan omdat dat ook zorgt dat de traanbuis open gaat en het er dus lekker uit kan komen.

Je kan bij de dokter idd wel iets krijgen als een zalfje/gel achtig iets maar ik kan je vertellen dat je dat niet makkelijk in de oogjes krijgt :)

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ow, paar dagen maar... De mijne heeft het al 6 maanden (vanaf toen hij 1 week was). Zoon is inmiddels ruim 6 maanden. Door de Huisarts wordt geen drol aan gedaan.

Paar adviezen die ik kreeg:
    - Water koken. Af laten koelen. Schoon wattenschijfje pakken en in de afgekoelde gekookte water dompelen. Van buiten naar binnen schoonmaken. Iedere keer schoon watje pakken.
    - Kamille thee (natuurlijk afgekoelt) op een watje en van buiten naar binnen (zelfde handelingen als hierboven genoemd)

Je kan de afgekoelde gekookt water afgedekt in de koelkast maximaal 24 uur bewaren.

Succes.

p.s Na 6 maanden zeuren en zeiken bij onze eigen huisarts en ons eigen CB arts hebben we bij een VERVANGEND huisarts EINDELIJK(!!!) ooggel gekregen. Indien dit niet helpt, worden we alsnog doorverwezen

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij zijn vandaag toch naar de huisarts gegaan, omdat 1 van de oogjes dikker werd en het oogwit werd rood aan de binnenkant.

Ondanks het rode oogje denkt de huisarts aan een "gewone" ontsteking van de ooglidrand, dus veel schoonmaken. Hij heeft een gel meegegeven, maar hij gaf ook een extra schoonmaaktip.

Omdat de bacterie op talg groeit, is het goed om de ooglidranden te ontvetten. Ontvetten kun je het beste doen met een oplossing van 1 theelepel babyshampoo in 3 theelepels lauw water en naspoelen. Dit kun je 2 keer per dag doen.

Ik heb al wel gemerkt dat het ontvetten van de ooglidrand niet makkelijk is bij een baby :( Ze knijpt haar ogen stijf dicht...

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier 7,5 maand ontstoken oogjes gehad, heb al die tijd schoongemaakt. Twee x iets gekregen van de oogarts, zalf en uiteindelijk druppels. Hielp niet. Maar van de ene op de andere dag was het over bij7,5 maand. Als hij verkouden of koortsig is komt het idd een paar dagen terug en dan maak ik het 's ochtend en 's avonds schoon met gewoon kraanwater en een wattenschijfje en is het vaak binnen een paar dagen tot een week weer weg

Deel Deze Pagina