Huisdieren en vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Mijne wil er het liefst naar toe.. Alleen al al die kinderen op straat wordt hij zo blij van! Snap er niks van, ik vind het soms net klinken of gooien ze met granaten haha..

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Zoals Door iemand gezegd pension zit niet in wijk
    Pension waar onzer honden heen gaan ligt in middle of nowere. En word geen vuurwerk afgeschoten ze hebben t daar met andere honden meer na t zin dan hier thuis. Bij ons word erg veel carbid geschoten en veel knal vuurwerk
    En t is juist heel slecht je hond aandacht te geven en te aaien als ie bang bij je komt

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Karten tot vanmiddag nog even naar buiten van Daan. Nu liggen ze lekker te slapen. Als de ergste knallen komen dan zijn ze meestal wel bang en zoeken ze een veilig plekje boven.

4. DevilFromHeaven

DevilFromHeaven Actief lid

9 mrt 2014
    122
    0
    16
    Maar wat is beter volgens jou dan? Ik ga mijn hond niet negeren als hij in paniek door de kamer rent, tegen deuren, kastjes en andere meubels aan botst.. Dan neem ik hem dicht bij me en probeer hem te sussen :)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ligt nu wel al de halve middag achter de bank. Lekker te slapen. Maar wel zijn schuilplek in huis. Kwam net nog wel wat eten maar ging weer snel terug naar zijn schuilplek.

Om 12 ben ik er niet maar denk wel dat hij er goed door heen komt. :)

6. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Twee van onze katten liggen onder ons bed. We hebben eten en drinken naast het bed gezet en heel af en toe komen ze er voorzichtig onder vandaan. We hebben ook nog een kitten, hij reageert er niet echt op.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier een ouwe taart van 9 die het liefst de rotjes en strijkers apporteert :$ :D Die zit dan ook lekker in haar buitenkennel, met licht en radio een paar tandjes luider dan normaal :D
    De jonge reu, 14 maanden, ligt lekker op mijn voeten, maar verblikte of verbloosde vandaag ook niet. Wij hebben hem sinds een half jaar, dus wisten niet hoe hij zou gaan reageren op al het vuurwerk.

Nu wonen wij op t platteland, dus hier is het relatief rustig qua knallerij overdag. De buurman heeft een 'carbid-kanon' wat om de 10-15 minuten een forse knal geeft... maar ook daar reageren ze niet echt op. Ben ik wel blij om.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier een hele bange hond...al jaren...

Hij krijgt nu sinds 5 jaar een medicijn waar hij niet suf van wordt maar wel minder bang is.

Ik blijf de hele dag bij hem en probeer zoveel mogelijk rustig te zijn en geluiden aan te hebben in huis.

Het gaat redelijk nu...morgenochtend zal er alleen wel ontlasting of een plasje ergens liggen...want hij wil bijna niet naar buiten om iets te doen...

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja dat zou inderdaad mooi zijn, maar met de bagger handhaving hier in NL gaat dat natuurlijk nooit lukken. Hier wordt al de hele dag flink geknald, terwijl het officieel pas vanaf 18 uur mag. Geen mens die zich daar aan houdt en waarom zouden ze ook, er wordt toch niet gecontroleerd en beboet.
    Mijn nijnen gaan de schuur in. Verder mag het van mij helemaal afgeschaft worden.

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Onze hond vindt het prima zolang hij binnen is en de ramen en deuren dicht zijn. Hij schrikt wel af en toe, maar gaat dan weer liggen.
    Hij kijkt ook naar ons, hoe wij reageren, en wij negeren het vuurwerk (en hem, als hij verschrikt naar ons kijkt - geen geluid, geen oogcontact).

Blij dat we dit bij hem als pup al zo deden, we hebben nog nooit last gehad ermee.

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Dat snap ik heel goed maar dan voed/beloon je de angstreactie in feite... Ik weet verder niet hoe je die totale paniek goed sust hoor, snap jouw reactie heel goed, maar een hond ziet dat als beloning en niet als troost, en dat 'moet' natuurlijk niet...

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Wij zijn trouwens wel met opzet thuis vanwege de hond. Hem alleen laten vinden we ook niet zo'n slim plan.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze kat is enorm bang, heb hem nu in zijn mandje met een deken over op het rustigste plekje in huis gelegd. Net nog even gekeken, hij lag in ieder geval nu lekker te slapen.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah arme taiko... Dikke knuffel voor hem..

Onze honden reageren niet. Helemaal niks, heerlijk!
    2 katten reageren ook amper. Ze zijn alleen minder buiten. Onze andere kat leeft altijd buiten en die komt alleen met oud En nieuw binnen. Dit jaar weer en dan slaapt hij tot vanacht in de slaapkamer. Daarna vertrekt hij weer.

Betreft pc.. levensgevaarlijk.. een humaan product moet je niet aan dieren geven. Er zijn maar een paar die gebruikt kunnen worden bij dieren zonder dat ze hier ziek van worden.

Betreft kalmeringsmiddelen. Als je het al wilt doen moet je dit echt bij de da kopen. Niet bij een dierenwinkel.

En over alcohol.. tja.. ik dacht dat we ondertussen wel slimmer waren dan dat.. als je je kind een glas geeft slaapt hij ook lekker, maar dat doen we ook niet.. zelfde idee.. dom dom dom..

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit is een heel achterhaalde gedachte.

Het is inderdaad niet slim om je hond op te zoeken en heel zielig ye gaan behandelen. Maar je hond aaien en tot rust brengen door hem bij je te nemen of als hij jou opzoekt is absoluut niet verkeerd.

Als jou kind bang is dan laat je het hem toch ook niet uitzoeken?

Er is natuurlijk een grens. Je moet het niet overdrijven. Maar een dier troosten welke angst heeft is absoluut niet erg.

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Nee dat snap ik inderdaad. Ik ben ook geen hondenfluisteraar natuurlijk en het is ook maar net hoe bang de hond is. Die van ons wil graag bij de voordeur liggen maar komt er toch steeds vandaan omdat het hard knalt. Tja, dat schrikken doen wij zelf ook. Dit is een 'angst' die te negeren valt. Kan me voorstellen dat het een ander verhaal is als de hond echt paniekerig is.

17. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier wisselt het. Ene keer rent ie er naartoe en de volgende keer maakt ie dat ie wegkomt. Kat. Beter dan voorgaande jaren momenteel, toen zag ik hem bijna de hele dag/nacht niet. Ligt ook vaak op zn kleedje of op de rand van de bank. Wel aanhankelijker dus dan de afgelopen dagen, want toen lag ie al een tijdje slapen. Iets waar ik nu ook zin in heb nu haha, slapen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze hond maakt het naar omstandigheden goed

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tuurlijk. En als je nu heel zielig gaat lopen aaien en doen dan voer je die angst idd..

Maar als hij trillend in een hoekje zit of naar jou toe komt omdat hij in zn broek schijt dan Kun je hem met alle liefde aaien. Niks mis mee ;)

dat laatste is niet voor jou voor. Maar voor andere die dit anders zien.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Onze honden vinden het verschrikkelijk. Piepen, janken en totale apathie. Echt zo sneu. De gene die het ergste heeft krijgt tabletjes, daar word ze kalmer van. Anders rent ze de hele dag rondjes, de ander vind alleen het erge geknal vervelend en ligt nu te trillen op de bank bij 1 van ons.
    We hebben de oudste nu 5 jaar, en het is al zo veel beter. De eerste o&n was drama, de hele avond en nacht heeft ze gejankt, gehuild en zitten trillen. De jaren daarna vuurwerk training gedaan, thundershirt aangeschaft en medicatie. Met redelijk resultaat. Vind het erg sneu voor dr maar goed morgen is het ergste weer voorbij..

Deel Deze Pagina