Huisdieren en vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja inderdaad zo sneu

Hier ook medicijnen en die halen de ergste angst er af...

Maar toch...blijft het erg vervelend voor hem.

Hij gaat trouwens vannacht bij ons slapen...dat is elk jaar.

2. mumija

mumija Niet meer actief

Hier 1 kat die ontzettend bang is...ligt achter het schot op zolder, al de hele dag.
    De andere snapt niet dat die ene bang is en drentelt maar van boven naar beneden, is niet echt bang maar wel wat gespannen.

3. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Onze hond van 11 maanden heeft het goed gedaan. Weinig reactie op het vuurwerk. Dus ik ben er heel blij mee.

Onze pas overleden hond was ook niet bang. Die ging gewoon mee naar buiten haha.

4. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Onze kat geeft er niets om. Volgens mij vindt hij het zelfs wel leuk, als hij wat hoort gaat hij gauw in de vensterbank zitten kijken. Ben daar wel heel erg blij mee!

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Onze hond lijkt vuurwerk juist leuk te vinden.
    (beagle 5 jaar)
    om 24:00 liep madam kwispelend buiten naar alle lichtjes te kijken. Onvoorstelbaar.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Kat (15 jaar) had zich verstopt achter de wasmachine….hij was aan het miauwen vannacht….dacht dat hij dood ging:x:x

7. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Onze hond stond gezellig in de voortuin zo lief

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier een hond die er nauwelijks op reageerd. Blijft wel liever binnen. Maar ligt lekker aan een bot te knagen of te slapen. Heeft wel liever dat ik in zijn buurt ben. Zoekt net wat meer contact als anders.

Enne je moet je hond juist wel steunen als hij hier om vraagt. Trillend jouw opzoeken betekend dat ie t alleen niet trekt. gewoon even die hand door z'n vacht. Jij bent het vertrouwde gezicht en als dat gezicht je negeert wanneer je een bevestiging nodig hebt kan dit vreselijk averechts werken. Je moet de angst niet voeden maar door zelf erg rustig te blijven zal je hond ditt makkelijker overnemen.

Iedereen de beste wensen voor 2016!

9. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Onze hond is doodsbang voor vuurwerk, ik moet heel eerlijk zeggen dat het gisteren boven verwachting goed terwijl er vreselijk geknald werd, ze kwam nu wel bij ons liggen maar verder genegeerd dus niet geaaid als zij piepte of wegkroop gewoon laten gaan, uiteindelijk stond ze om 00 uur bij het raam te kijken niet rustig maar minder in paniek, vanmorgen vroeg lekker eind met dr gelopen voorlopig mag ze nog niet los ze vlucht nog als ze een knal hoort in blinde paniek.

De katten hebben lekker op onze slaapkamer opgesloten gezeten en zijn vannacht pas weer beneden gekomen,

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ah Ok nou dan snap ik het i.d.
    Fijn dat er een vuurwerkvrije plek is

Hier ging het trouwens best goed vannacht.
    Hij werd wel een beetje druk en kwam steeds aandragen met zijn speeltjes. Maar verder heeft hij het grootste gedeelte gewoon geslapen..

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier ging het wel aardig, onze beagle van 13 was wel wat bang paar keer geplast in huis. Onze andere hond van 10 geeft er niet zo veel om.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn beestjes hebben het goed doorstaan :). Ik zou eerst thuisblijven voor ze, maar er werd al de hele middag flink afgestoken hier rondom het huis en ze waren helemaal niet bang. Uiteindelijk dus toch maar weggegaan. Nog even twee ramen zonder gordijn afgeplakt tegen de lichtflitsen, gordijnen verder dicht, schuilplekjes voor ze gemaakt voor de zekerheid, valeriaan erin gedruppeld want dat vinden ze lekker, brievenbus dichtgeplakt zodat daar ook niets mee kon gebeuren en klein mijn telefoonnummer op de brievenbus geplakt, met de mededeling dat er 3 katten binnen zaten, zodat in geval van nood iemand me kon bereiken en de katten kon redden.
    Toen ik 1:45 thuis kwam waren ze heel rustig ondanks dat er nog steeds veel afgestoken werd in de straat. Verstopplekjes leken niet te zijn gebruikt, geen haren op de dekens die erin lagen. Dus volgens mij hebben ze het prima doorstaan :).

Deel Deze Pagina