Huisdieren en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Wij hebben 1 kater wat echt nooit een schootkat geweest is liep alleen langs je benen of wilde alleen geaaid worden wanneer hij dat wilde.. Nu komt hij sinds ik zwanger ben elke keer op mijn buik liggen en is er dan ook niet vanaf te krijgen meestal laat ik hem 45/60 min zo liggen en dan vindt ik het wel weer genoeg geweest hihi als ik s'nachts na de wc ga of wat dan ook ik wordt in de gaten gehouden zoo super schattig hihihi

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, ik heb 3 katten en 1 hond maar ik merk geen verschil hoor..

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb 2 katten en 2 honden.

Mijn katten zijn met de hand gevoed geweest en dus erg aanhalig. Ik vind ze niet aanhaliger Dan normaal.
    Mijn honden merk ik helemaal niets aan :). Die leunen nogsteeds gewoon met Hun poten soms op mijn buik :).

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier ook weer veel aanhankelijker. De ene poes zou constant op mijn buik willen liggen. Dus ze weten volgens mij ook wel dat er iets is. Toen mijn oudste zoontje geboren was, waren ze eerst bang van hem als hij weende. Daarna beetje bij beetje aanhankelijker. Hij is nu 1,5 jaar en hij mag ze nu ook voorzichtig aaien. (daarvoor was het meer slaan op de poezen) De ene poes ligt zelfs altijd bij ons als we spelen.

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat dieren niks merken ervan en dat ze slechts reageren op jouw gedrag is niet waar. Mijn kat kreeg in de week dat ik positief testte last van epileptische aanvallen, ervoor nooit gehad. Heel jong beestje nog. Deze aanvallen waren zo heftig dat we haar helemaal hebben laten onderzoeken door de dierenarts. Hier kwam niets uit. De eerste vraag van mijn dierenarts was of ik toevallig zwanger was.. hij legde uit dat je een hormoon afscheidt dat dieren oppikken. Sommige katten (of andere dieren) reageren hier totaal niet op, andere dieren worden aanhankelijker en in extreme gevallen kunnen dieren zo van slag zijn dat ze epileptische aanvallen krijgen. Mijn DA zei toen dat als het door mijn zwangerschap zou komen, de kat na een week of 13/14 minder tot geen last meer zou moeten hebben. Het hormoon verdwijnt dan weer langzaam. Inmiddels is het bijna 9 weken geleden dat mijn kat haar laatste aanval had. En dat terwijl ze echt elke dag aanvallen had. Ik was hier in eerste instantie echt te nuchter voor, maar heb met eigen ogen gezien dat dieren meer oppikken dan wij denken. Nu is ze erg aanhankelijk en verliest me geen moment uit het oog. Heel lief! :)

6. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Bij de eerste zwangerschap kwam onze hond iedere dag een keer op mijn buik zitten. Toen was ik nog wat sceptisch, toeval of niet?
    Nu waren voor de 2e bezig, 6 dagen voor de positieve test deed hij het weer iedere dag! Daaruit dacht ik al dat ik zanger was en dat klopte ook!

7. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier net zo, onze poes slaapt het liefst naast of boven op mij op bed. Op de bank ook meteen bij mij op schoot..
    Idd net een sticker, gaat het liefst mee de wc in ;) hahaha!

8. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Mee eens!!

Honden zullen echt wel wat ruiken maar zullen er weinig mee doen verder. Ik heb 3 honden (friese staby, labrador en chihuahua) en een kater maar merk niks aan ze hoor.. Ze zijn altijd het meest aanhankelijk aan mij geweest. En als iemand aan me zit zijn ze er altijd als de kippen bij, niet omdat ik nu een dikke buik heb.
    Ze liggen nog net zo lief bij me alleen krijgt de kleinste daar nu wat moeite mee. Die rolt van m'n buik af hihi.
    De kat laat zich alleen horen als ie honger heeft en slaapt verder heel de dag.

9. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Hier 5 honden en allemaal aanhankelijk, altijd al geweest ;)

10. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

27 okt 2012
    139
    0
    0
    hier ook zo. ik heb zelf een poes en 2 honden. mijn poes die volgt me overal, zit ik in de zetel komt ze bij me liggen, gaan wij slapen dan komt ze ook bij ons liggen. als ze me niet ziet of ik ben niet in de buurt maakt ze van da raar lawaai. ook aan mijn honden merk je dat er iets anders is. ik had wel altijd gehoord dat dieren er extra gevoelig zijn voor zwangerschappen maar dat het zo erg was wist ik ook niet. maar vind het wel leuk die "extra aandacht"

11. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Hier ook 2 chihuahua's 1 van ander half (mannetje) en een vrouwtje van +-7 mnd het mannetje was eerst ook wel aanhankelijk bij mij maar nu helemaal als ik zeg maar beetje zit maar bene ligge op de bank kom hij vaak tege me buik aan ligge mijn vriend denk dat ze het niet echt door hebbe dat ik zwanger ben maar ik denk daar anders.over merk het wel een beetje aan hem dat hij vaker bij me licht enz dat was ook zo met de honde van me zus enz dus ik geloof er wel in mijn hondjes zijn echt kindervriendjes waar ik heel blij mee ben

12. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    hier ook een kater die altijd zijn eigen gang gaat en nu constant bij me is, hij is extreem ontspannen geworden. Herken hem niet meer.. denk niet dat dit te maken heeft met hoe ik mij gedraag, maar wellicht dat hij iets aanvoelt?

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb hier een labrador die al erg op mij gericht was maar nu nog meer. Als ik thuis ben en op de bank zit wil hij altijd naast.. nou ja het liefst op me liggen. Hij volgt mij overal. En als we buiten zijn en hij loopt los dan zijn z'n oren ver te zoeken...

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Tijdens de vorige zwangerschap had ik 3 poezen, misschien dat ze iets aanhaliger waren mar dat viel niet echt op.

Alleen de laatste week van mijn zwangerschap gedroeg 1 poes zich anders dan anders: ze sliepen altijd allemaal op het voeteneinde van het bed op de dekens, die laatste week sliep 1 poes tussen onze hoofdkussens in, was er niet weg te krijgen.
    Ze lag helemaal tegen mijn kussen aan, heeft dit na de bevalling nooit weer gedaan.

Deel Deze Pagina