Huisdieren en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naat, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    mijn kat is juist heeel knuffelig en gaat lekker tegen mijn buik aan liggen....deed ze de vorige zwangerschap ook en had ook het idee dat ze toen ik hoogzwanger was de schoppen wel voelde en dat wel fijn vond en extra dicht tegen me aankroop...
     
  2. chkriss

    chkriss Lid

    16 feb 2006
    9
    0
    0
    verkoopster
    rotterdam
    Ik herken het wel een beetje, welliswaar niet bij mij thuis, we hebben helaas geen hond meer, maar wel bij vrienden van ons. Zij hebben een jack russel, lekker druk natruurlijk. Als hij aan het spelen is, sprong hij altijd over iedereen heen, maar sinds we daar komen en ik zwanger ben, springt ie niet meer over mij heen, en komt hij de meeste tijd rustig bij mij liggen, en dat terwijl hij nooit wat van mij moet hebben.

    Ik denk wel dat ze het voelen hoor..

    Groetjes Kirsten
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben dan al bevallen, maar Djara (de hond) is ontzettend waaks naar Iris.... er hoeft maar iemand langs het huis te lopen en ze laat even weten dat er iets aan de hand is.... ook als Iris begint te huilen, gaat ze erbij staan met een blik van.....och wat zielig.....maar goed, het is en blijft een hond natuurlijk, dus we houden het goed in de gaten...maar zoals het nu gaat, gaat het prima
     
  4. Miran

    Miran Lid

    28 jul 2005
    56
    0
    0
    Onze honden hebben het ook goed in de gaten vooral Ginger(kruising bordeauxdog) Ze is extra knuffelig en wil het liefst met haar kop op m´n buik liggen. Buiten is ze extra beschermend.
    Honden ruiken het als je zwanger bent. Door verandering van je hormonen ruik je voor je hond heel anders. En die weet precies wat er aan de hand is.
     
  5. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Vanmiddag ging onze lab boven op mijn buik liggen en hij begon me helemaal af te lebberen! Hij was zo aan het knuffelen! En nu zit ik met de laptop op mijn schoot en hoorde ik een piepje van hem. Nu ligt hij zo dicht mogelijk bij me met zijn voorpoten tegen mijn been.

    En als er iemand binnenkomt (ook mijn vriend), dan gaat ie tegen mijn benen aanhangen als ik sta en als ik zit, gaat ie recht voor me zitten, maar maakt altijd contact!

    Ik denk dat we wel moeten oppassen dat als ons kindje er is, dat ie niet zo beschermend wordt, dat ie gaat happen. Zou dat kunnen?

    Liefs,

    Moontje
     
  6. bengel

    bengel Niet meer actief

    hoi moontje

    tip voor je: mijn tante had twee niet al te lieve dobermann pinchers, toen mijn nichtje geboren werd, hebben ze de eerste poepluier aan de honden gegeven, en mijn nichtje is nu heilig voor de honden...nooooooooit verwqacht, want het kunnen echt etters zijn, vooral tegen kids..
    t is niet fris, maar werkt wel...als t bij mij zover is, krijgt mijn hond, hoe lief ie ook is tegen mijn baby buurmeisje, ook de eerste luier
    (zelfs gehoord dat placenta aan hond gegeven wordt)
     
  7. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    He, dat had ik nog niet eerder gehoord!
    Misschien is dat wel een heel goed idee, want die van ons is wel heel erg lief, maar kan ook heel onstuimig en lomp zijn! (labrador he, die zijn van nature al lomp). En vies of niet, als dat goed werkt, zal ik het zeker onthouden!

    Thanks!

    Liefs,

    Moontje
     
  8. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Goeie tip van die luier zeg!
     
  9. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja die poepluier is een goeie tip, maar de placenta gaat me toch iets te ver ..
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    De placenta moet je niet te eten geven maar alleen maar laten ruiken. Als ze het opeten zien ze het als iets eetbaar en het ruikt naar het kindje natuurlijk even 1 + 1 optellen......... ;)
    Maar een luier geven kan geen kwaat, dat helpt heel goed wel oppassen dat ze er geen smeerboel van maken hahahaha :)
     
  11. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo

    Ik heb zelf drie honden en mijn oudste jackrussel is heel erg beschermend geweest tegen over mij
    ze lag regelmatig op schoot en legde haar hooft gewoon op mijn buik ja het was heel grapig

    liefs roelien
     
  12. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo,

    Mijn vriendin is kraamverzorgster en die vertelde mij dat je de hond het
    beste een doek kan geven waar de baby na de geboorte mee is afgedroogd.
    Als je een luier geeft dan heb je kans dat de hond elke keer de luieremmer overhoop gooit (hij mocht het eerst toch ook).

    Groetjes Senna
     
  13. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi klopt wel hoor Senna dat van die luieremmer leeghalen.
    Dat hadden wij dus indd toen bij de oudste :) Ook hadden we indd het shirt als eerst bij de hond gebracht waarin ik bevallen was, en waar de baby dus op gelegen had....

    Ze had destijds de baby wel volledig geaccepteerd gelukkig en ze mocht ook overal bij zijn....

    Helaas is ze heel jong overleden, ander s was ze nu een jaartje of 13 geweest .
     
  14. Mijn honden voelen t volgens mij ook. Mijn reu verliest mij geen seconde meer uit t oog en is heel beschermend. Hij komt steeds met zijn hoofd op mijn buik liggen.
    Onze teef moet juist nu niks meer van me weten. Terwijl ze vroeger uren bij me kon zitten wil ze nu niet eens meer een bank met me delen. Hoop dat t nog over gaat bij d'r
     

Deel Deze Pagina