n handicap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sophietje, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    ik heb n zoontje met n ernstige ontwikkelingsachterstand en waarschijnlijk n vorm van autisme,nu gaan we voor de tweede wie heeft hier ervaring mee?we zijn erg angstig maar willen graag n babietje erbij!!!!!!!!!!!groetjes van n angstige moeder :(
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik zou het zo niet weten, en heb er geen ervaring mee, ik zou als ik jullie was het gaan uitzoeken de HA kan je vast door verwijzen om te kijken of het erfelijk zou kunnen zijn!
    In ieder geval succes met het zwanger worden!

    Liefs Carry
     
  3. Natas26

    Natas26 Bekend lid

    2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi,

    Allereerst welkom en succes met zwanger worden.

    Mijn oom en tante hebben 4 kinderen, de oudste en 2 jongsten zijn gezond, het 2e kind is autistisch. Of het erfelijk is....?.....ik weet het niet, maar als ik naar mijn oom en tante kijk hebben ze of heel veel geluk, of het is niet erfelijk. Maar ja ieder kind is anders he, misschien zijn er ook wel verschillende soorten???
    Verder weet ik er niet veel van, maar zoals Carry ook zegt, je kunt altijd naar de huisarts. Zou ik gewoon doen als je er zo angstig onder bent.

    Succes!
     
  4. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Welkom en succes met zwanger worden!
    Ik zou inderdaad als jullie angstig zijn even langs de huisarts gaan...die kan jullie er waarschijnlijk wel meer over vertellen!
    Succes liefs, misspuma
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    tja, moeilijk antwoordt te geven de ha zal het wel weten je hebt zoveel verschillende soorten van autisme ik zou zeggen vraag het of informeer bij een vereniging voor autisme zal je vast wel hebben :)

    groetjes bianca
     
  6. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Je hebt heel veel verschillende internetsites over auttisme en andere stoornissen....

    Ik geloof dat www.hersenstorm.com ook over autisme gaat....

    Dat is de website van een vrij gerenommeerd psychiater, die ook adhd-ers onderzoekt...

    edit: heb eens gekeken, is toch meer adhd, maar dit is een goede site: www.autisme-nva.nl
     
  7. Miracle

    Miracle Lid

    25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    Hoihoi,

    Het hoeft absoluut niet zo te zijn dat je tweede kind weer een afwijking heeft!
    Ik werk onderandere met kinderen/mensen met autisme of aan autisme verwante stoornis en als ik naar alle gezinnen kijk, is er geen een gezin waarin meerdere kinderen autisme hebben. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen. het is niet uitgesloten!
    Nou sterkte met een beslissing nemen!
    Liefs
     
  8. bengel

    bengel Niet meer actief

    hoi hoi
    ik sluit me aan bij miracle.
    Ik ben logopedist en werk veel met vg mensen. Autisme is niet erfelijk. Een syndroom kan erfelijk zijn, en als jullie al een kind met ontw. achterstand heeft zullen professionelen heus wel onderzoek verrichten...
    Veel succes!
     

Deel Deze Pagina