Huisdieren en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Wij hebben een hond thuis en ik vroeg me eigenlijk af of de hond anders gaat doen als hij merkt dat het "vrouwtje" zwanger is.
    Ik heb wel eens gehoort dat katten dan een heel ander gedrag krijgen.
    En bij hoeveel weken zou dan het gedrag veranderen zeg maar?
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie het ervaren hebben met jullie huisdieren.

Groetjes Wendy

2. ads

ads Lid

13 mei 2008
    45
    0
    0
    ja hier ben ook wel benieuwd naar.

wij hebben zelf ook een stel dieren

3. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik weet wel dat je de kattenbak dan met handschoenen en het liefst helemaal niet moet verschonen.. Maar honden heb ik nogniet iets over gehoord. Vaak laten ze de hond op de eerste dag bij de baby.

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,
    ook ik ken de verhalen dat je een zwangerschap kunt opmerken aan het gedrag van je dieren.
    Wij hebben 2 katten, een hond en een paard en aan geen van de dieren heb ik iets gemerkt. De hond likt weleens mijn buik, maar dat deed hij voorheen ook.

5. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ik merk het wel ik heb 2 honden en een kat en mijn kat doet niet veel anders maar een van mijn honden word veel aanhankelijker en dit was nu weer zo en al een week voor de negatieve test. ook heel irri is hij veel beschermerder dat is niet leuk vooral buiten er irri.
    verder ben ik niet bang dat hij het kindje wat aan zal doen. want met mijn zoontje heeft hij ook nooit iets gedaan. buiten heel erg zorgzaam voor ons zijn
    die andere hond van mij is altijd al erg aanhankelijk en gedraagt zich niet anders

succes met zwanger worden ik hoop dat je snel een mooie pocitive test in je handen mag hebben

6. Niet meer actief

Hoi edithdeb,

Zelf ben ik ook helemaal niet bang dat onze hond, de baby iets aan zou doen als die er eenmaal is.
    Hij is verzot op kinderen en baby`s.
    We weten niet wat dat is maar wel erg fijn dus.
    We hebben een Langharige Schotse Collie.
    Zie album.

Groetjes Wendy

7. wij hebben ook een hond en een paar weken geleden werd ik helemaal gek van haar, ze bleef maar achter me aan lopen, zat soms zelfs bijna tussen de deur omdat ze weer achter me aan kwam.
    nu is er niet zo veel meer aan te merken en ook voor mijn test heb ik niets aan haar gemerkt.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    niet belangrijk toch weten wat dat is.

het is gewoon een verschrikkelijke lieverd ;)

mooi beestje hoor. geniet er van.

ik heb 2 russels

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Bij ons gaat een van de honden soms wel een uur naar mijn buik zitten staren. Hij is ook heel voorzichtig geworden met springen (hij is echt ontzettend groot, zwaar en sterk) in mijn omgeving.

De katten en de andere hond reageren er niet echt op. De kat was alleen 2 weken geleden erg beledigd toen die een schop kreeg toen ze op mn buik lag.

10. Niet meer actief

Hoi dreames,

Wel lache met de kat, die zag het natuurlijk niet aankomen haha.
    Ik zie dat je in de 1e ronde al meteen zwanger was en ook nog je 1e kindje.
    Helemaal geweldig zeg.
    Ook Winnie de Poeh fan zie ik.
    Wij willen als het zover is ook een Poeh kamer maken.
    Was je eerst aan de pil en heb onpilt of ook al meteen na het stoppen van de pil de 1e ronde in gegaan?
    Nou ik zou zeggen geniet ervan, ik ben jaloers op je zwangerschap.

Groetjes Wendy

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

ook ik vraag me wel eens af hoe mijn beestjes zullen reageren als ik (eindelijk) zwanger ben.

Wat ik na sommige verhalen gelezen te hebben wel bedacht is, dat onze poes Nala eerst eigenlijk nooit dicht bij ons kwam liggen op de slaapkamer (deur is open ivm het horen van de piep van onze pup), maar nu ligt ze constant op het matje aan mijn kant....

Zal het wat betekenen?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier moesten beide katten juist helemaal niks van mij weten toen ik zwanger was. Helaas is het geëindigd in een mk, dus misschien hebben ze het aangevoeld dat het niet goed zat.

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb 2 kleine hondjes en merk tot op heden helemaal niks aan ze.
    Mijn vriendin daarintegen is nu 28 weken zwanger en mijn hondjes willen de hele tijd bij haar liggen.
    Ik denk dus dat het pas later in de zwangerschap komt

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Grappig... Let ook steeds op onze katten of ze anders doen dan anders, maar helaas... ;) De kat van een vriendin wordt ontzettend aanhalig als er een zwangere is. Toen m'n vriendin zelf zwanger was, was ze niet uit haar buurt te krijgen. Wilde steeds maar op schoot en liep steeds achter haar aan. Heel bijzonder!

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik ben meteen na het stoppen met de pil de 1e ronde in gegaan. De pil die ik slikte was heel licht en schijnt ook meteen uitgewerkt te zijn. Dus ontpillen hoefde blijkbaar niet echt.

Hoop dat je snel zwanger bent, want ik ik gun het echt iedereen dat het zo makkelijk gaat als bij mij!

groetjes

16. Niet meer actief

Hoi dreames,

Ik had de pil Microgynon 20 is veel ligter dan de vele mensen hier die Microgynon 30 slikken.
    Welke pil slikte jij als ik vragen mag?
    Ik wens je nog veel succes en plezier met je zwangerschap.
    Mijn vriendin is nu ook 22 weken zwanger, is zo leuk.
    Maar heeft nu al last van haar bekken en zit helaas in de ziektewet daardoor.

Groetjes Wendy

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik slikte ook de microgynon en volgens mij ook de 20, maar het zou ook de 30 kunnen zijn geweest. Heb geen strips meer in huis, dus kan het niet kijken.

Dat is vervelend als ze veel last van haar bekken heeft. Ben blij dat ik er nog geen last van heb, maar ik hoor van heel veel meiden dat ze erg last van hebben!

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben 5 katten, en in het begin van de zwangerschap waren er 2 enorm afhankelijk en niet bij me weg te slaan!
    Nu is het weer normaal!
    Maar de tot ongeveer week 15 was het zo. :)

19. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Na het lezen van deze verhalen wordt het hier wel heel spannend op de wachtbank!
    Ik voel me deze cyclus echt heel anders na mijn ei dan anders en vandaag liep de poes van mijn vriendin de hele dag achter me aan. Dat doet ze normaal gesproken nooit. :rolleyes:
    Zou het dan misschien nu raak zijn......

20. Selina26

Selina26 Bekend lid

27 nov 2007
    935
    126
    43
    Vrouw
    Geen last van dieren, maar vandaag kwam het kind van 5 van mijn schoonzus naar me toe, zegt ze: heb je een baby in je buik? Ik was heel verbaasd en vroeg haar: Wat denk jij? Zegt ze: Ja...

Ik vond het wel grappig....

Deel Deze Pagina