Huisdieren op bed

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mogen huisdieren bij jou op bed?

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Och, ja sneu... nog nooit op die manier over nagedacht trouwens. Maar zoiets kan natuurlijk ook gebeuren.

2. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier net zo. De katten mochten boven op bed s nachts. Sinds ik zwanger ben niet meer. Is geen probleem, maar weet nu wel dat ze het niet met baby associëren. De hond mocht nooit boven, kan ze in dit huis ook niet ivm open trap.

Ohja, als de deur bovenaan de trap per ongeluk open staat, vinden we wel katten op bed :p

3. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Niet in de ruimte van onze kleine, maar wel de kat bij ons op bed. Eerst vond mijn man het ook vies, nu kan hij niet zonder de kat.
    Soms kruipt ze onder mijn kant onder de dekens, maar zodra hij het voelt, schrikt hij wakker. Dat vindt hij wel smerig een kat tegen zijn blote bovenlijf.

4. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

eerder mochten de katten altijd wel mee naar boven toe en ze sliepen ook altijd bij ons, zelfs sliep er 1tje altijd bij mij op mijn zij en soms ook stukje onder de deken. (helaas is zij op 3 jarig leeftijd overleden)

Maar toen de oudste werd geboren, mochten ze niet meer naar boven toe, vond dat geen fijn idee qua dat ze per ongeluk op haar kamer zouden komen, de haartjes wat ze achter laten en dat zij die dan in haar mond zou krijgen.

Nu mogen ze soms heel even mee naar boven als de kinderen naar bed gaan en dan weer naar beneden.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Alleen op zondag ochtend. Dan mag onze herder kruising mijn man wakker maken. Daarna word toch het bed verschoond. Ik heb dus op anders gestemd.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ehm ja... :)
    Ik schaam me altijd een beetje om het toe te geven. Veel mensen vinden het vies en eigenlijk 'hoort' het ook niet zo.

Het is wel iets van de laatste maanden. We hadden altijd 3 katten en ze hadden hun eigen kamer in het huis waar de krabpaal stond, slaapmandjes, kattenbak en voerbakjes.
    Toen dochter geboren werd onstond er een probleem tussen de katten en haar waardoor ons hele huis werd onder gepist en gesproeid. Na een paar maanden hebben we de meest kloterige beslissing ever moeten nemen en onze liefste maatjes moeten herplaatsen. Eentje is er toen gebleven.

Met hem gaat het sindsdien super! Hij is zo lief, sproeit niet meer, accepteert dochter. Alleen... ik vond het zóóó zielig dat hij opeens helemaal alleen in dat kamertje moest, zonder z'n andere kattenvriendjes. Dus toen spraken we af: we laten de deur van onze slaapkamer open en als ie behoefte aan gezelschap heeft ;) dan komt ie wel bij ons.
    En ehm... sindsdien is dat dus zo en ik vind het nog steeds hartstikke zielig om hem buiten te sluiten.

Gelukkig verhaart hij niet zo heel erg en ik heb ook speciaal een plaid aangeschaft zodat hij daar op ligt en niet op ons dekbed.

7. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    wij hadden eerst 3 honden

een labador die lag tussen ons in echt op een kussen met zijn kop
    hellaas overleden 2 jaar geleden

golder triever die we 3 weken geleden moesten inslapen sliep in haar eigen mand in de slaapkamer
    die vond het bed altijd te warm

nu nog een stafford en die slaapt nog steeds als altijd onder de dekkens in mijn knieholters
    heerlijk vind ik het zelf

dus we hadden 2 honden in bed
    nu nog maar 1

en ik verschoon mijn bedengoed op

dinsdags,donderdags,zaterdags/zondags

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ja hoor, altijd gezellig met onze twee katten! Ze weten precies wanneer we naar bed gaan en liggen al op bed als ik boven kom:)

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja mijn katten mogen bij mij op bed slapen.
    Ik verschoon wel wat vaker mn bed maar ik vind het wel gezellig,en de katten ook!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had vroeger een jack russel die altijd tegen me aan lag te slapen. Heerlijk vond ik dat...

Toevallig is nu de hond van mijn ouders hier en ik weet nog niet of ze vanavond bij mij op het voeteneind mag slapen. Ik denk het wel want ze mist het baasje en het vrouwtje best wel.

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nee onze huisdieren mogen niet in bed en ook niet boven komen.

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Voordat ik kinderen had wel, daarna niet meer. Vind het niet hygienisch.

13. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Wij hebben 3 katten, en 1 daarvan slaapt bij ons (en in de winterals het heeeeel koud is komt nummer 2 ook). Nummer 3 slaapt zelden bij ons.
    Ik vind het niet vies, ik vind het super gezellig en heerlijk!

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben een hond gehad. No way dat die bij ons op bed mocht.
    Overdag lekker met de pootjes door een kwak mensenrochel, hondenpoep, sigarettenpeukje, afval.. zo nu en dan even met de snuit in het gat van een andere hond en een likje hier en daar aan andere ranzigheid en dan 's nachts lekker bij je in bed kruipen zeker:D
    Brrrrrrrrr..!

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Onze hond ligt (onder het dekbed) tegen mn buik tegenwoordig, voor mn zwangerschap bij mn voeten.
    1 poes ligt tegen mij aan (op het dekbed) en onze andere poes ligt tegen mn vriend aan.
    Heerlijk!
    En s ochtends leggen we de kids erbij als ze wakker zijn om even rustig wakker te worden met zn allen.
    Ik zou niet anders willen.
    En qua hygiëne, ik verschoon het bed wat vaker en vind de haren enz wel meevallen.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier moeten de katten ook op bed slapen, die slapen dan op het voeteneind

17. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Voordat we kinderen hadden, sliep 1 van onze 2 Dobermann 's in zijn mand in onze slaapkamer en de ander bij ons tussenin. Ik sliep alleen zelf slecht van dus zodra ik zwanger was beide honden beneden laten slapen. Toen mochten ze nog wel boven komen. Nu we verhuisd zijn naar een ander huis hè ik er heel bewust voor gekozen om ze helemaal niet meer boven te laten komen (met uitzondering van zondag ochtend, met zijn allen in bed ochtend :p) ik vind het heerlijk dat ze niet meer boven komen want dat scheelt een hoop schoonmaken en bedden verschonen ;)

18. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Onze katten sliepen eerst altijd wel op ons bed. (Nu hebben we er nog maar 1)
    Sinds onze dochter er is niet meer aangezien ik haar ook altijd voedde in bed etc en dan vonden wij het niet fris met die haren..

Heeft even geduurd voordat ze het accepteerden. Nu moeten we ook echt nog steeds de deur dicht houden anders springt meneer meteen op bed :)

19. Jel

Jel Niet meer actief

We laten onze hond in principe niet boven, dus ook niet op bed. Maar het gebeurd bijvoorbeeld weleens dat 'baasje' nog op bed ligt en we hem samen even wakker gaan maken. Dus dan neem ik haar mee onder de arm en dan word ze heel enthousiast als ze baasje ziet. Dan laat ik haar even op bed zodat ze kan knuffelen met baasje. Maar heel snel haal ik haar er ook weer af. Wil niet dat ze te lang op bed blijft, dat vind ik vies.

Heb dus 'anders' ingevuld in de poll.

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    We hebben 2 katten en een hond. De hond is bijna 14 en komt met geen mogelijkheid meer boven, ook al zou ie willen. Dus nee, die slaapt niet bij ons bed. Hij zou ons er bovendien uitwerken met z'n logge lijf (grote Golden Retriever). ;)

De poes Diesel is zomers altijd buiten 's nachts en 's winters slaapt ze vaak in een kastje op de overloop, ze denkt er niet aan om bij ons in bed te kruipen, daar voelt ze zich veel te goed voor.

Ons katertje Elmo (gecastreerd) slaapt altijd op 't voeteneind op een quilt dat we over ons bed hebben. Toen ik hier kwam wonen had mijn vriend hem al maar was ie ontzettend schuchter en bang en zat altijd op zolder. Hij kwam uit een asiel en had al een verleden. Mijn vriend kreeg het niet voor elkaar om 'm aanhankelijker te maken, het lukte gewoon niet. Ik heb er echt de tijd voor genomen om 'm te 'leren kennen' en iedere dag kwam hij een treedje lager om uiteindelijk niet meer van m'n zijde te wijken. Hij slaapt dan ook sindsdien, of in de vensterbank of zoals gezegd op 't voeteneind en ik laat 't lekker zo. De quilt wordt iedere dag even gelucht en iedere week gewassen, gaat prima zo. Heerlijk zo'n warm kruikje naast je voeten! ;)

:D Oh ja, vroeger ging de hond wel mee met m'n ex en mij op vakantie, we sliepen dan vaak in een tentje... en hij tussen ons in.
    Ik heb daar de leukste herinneringen aan, hij snurkte erger dan m'n ex soms en soms werd je ineens wakker van een poot om je heen...haha! Maar thuis kwam ie dus nooit bij ons in bed, dat ging me net iets te ver. Wel kwam hij zelf naar onze slaapkamer als het bijv. onweerde en dat lieten we ook maar zo.

Deel Deze Pagina