Een vriendin van mij komt hier iedere dag een paar uurtjes zitten en spelen met dr zoontje als wij op vakantie zijn. Wij hebben 2 katten en een klein aquarium met wat visjes en garnalen. Van mij hoeft ze alleen eten te geven en (hangt van de duur vd vakantie af) even de kattenbak te scheppen. Maar ze vind t zelf wel gezellig om hier een tijdje te zitten en haar zoontje speelt graag met ons speelgoed. Toen we nog een hond hadden kwam mijn vader hier fulltime housesitten als wij op vakantie gingen.
We hebben alleen buiten dieren, een poes en ganzen, daar zorgt een familielid voor, die elke dag even langskomt. Soms mijn ouders, soms mijn schoonvader of mijn zusje, er is altijd wel iemand die toch dagelijks langs ons huis rijdt en even aan wil gaan om voer te geven
Een vriendin, zwager of mijn broer zorgt ervoor. Meestal in ons huis, mijn broer heeft zelf een hond dus die komt dan ook gezellig mee. Doen we ook terug uiteraard. Wij passen ook regelmatig op de hond van mijn broer.
Mijn ouders, zusje en haar gezin en ik met mijn gezin hebben alle drie een teefje uit het zelfde nest, we boeken onze vakanties om elkaar heen, mijn ouders gaan bijv buiten het hoog seizoen en passen dan op onze hond en op die van mijn zusje en wij passen dan op hun hond als hun gaan,
Wij hebben katten en onze (leuke) buren ook, wij wisselen elkaar dus af. Mochten zij heel toevallig op dezelfde dagen op vakantie zijn, dan komen onze ouders. We gaan er twee keer per dag heen en andersom ook. Even voeren, medicatie, kattenbak etc.
Onze hamster gaat eigenlijk altijd naar mijn moeder of mijn broer. Weekendje weg blijft ze wel gewoon thuis.
De hond gaat naar de honden opvang. Een grote boerderij waar die heerlijk kan rondrennen en die helemaal ingericht is voor honden. Ideaal
Onze hond brengen we altijd naar mijn ouders. En voor de vissen vragen we altijd iemand of die 1x per dag wilt voeren.
Hond pension in zomer. Herfstvakantie gaat hij mee. Andere hond naar ouders. Die kan niet naar een pension ivm medicatie. Katten doen mn ouders of buurvrouw.
Onze vissen blijven thuis ma geeft ze eten als ze ook de post binnen legt. Scheelt dat vissen goed een dag zonder kunnen. Voerapparaat wel geprobeerd maar daar kwam telkens schimmel in
Voor onze zoon er was gingen de honden mee als we met de auto gingen. Vliegen kwam er iemand bij ons thuis. Tegenwoordig gaan ze dan naar het pension. En elke twee dagen komt mn schoonmoeder de katten en de kippen en de vissen verzorgen.
Soms dan gaan onze katten logeren, soms dan komt er iemand bij ons thuis, soms dan gaan ze mee. Ligt eraan waar we heengaan, voor hoelang en of we iemand kunnen vinden hier of aldaar.
Onze katten gaan altijd naar een kattenhotel. Komt heerlijk thuis, geen stank en overal haar en we hoeven nooit iemand te regelen, die voor de katten zorgt. Enige nadeel is dat de katten het vreselijk vinden om in hun carrier te moeten om daarheen te gaan. Eenmaal in het hotel vinden ze het prima- ze hebben daar een eigen kamer en best veel ruimte.
Hier gaat de hond als we in NL blijven gewoon mee, maar met een vere vakantie gaat hij naar een dierenpension, waar ze de hele dag buiten zijn.. voor onze konijntjes regelen we altijd oppas!
Dit zijn wij ook van plan. Wij hebben sinds juni een puppy, afgelopen zomervakantie zijn we daarom niet weggeweest. Komend jaar willen we wel weer gaan en dan waarschijnlijk zonder hond (als we dr kunnen missen ). Ze is het niet gewend om lang alleen thuis te blijven en mijn ouders, schoonouders, broertjes en zusjes werken allemaal, dus dat is geen optie.