Huisdieren tijdens verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 6 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja precies, dat is ook hetgeen wat ik schrijf. Ik zou mijn hond ook niet volledig afzonderen in een andere ruimte. Ik snap echter niet waarom het aanlijnen dan wel zou kunnen als er een vriendje/vriendinnetje komt spelen, maar niet wanneer er visite is (zeg niet dat dit bij jou zo is hoor, maar algemeen in dit topic n.a.v.. alle reacties)

2. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb een oude kater van 12/13 jaar en die houdt sowieso niet van drukte, als ik bezoek heb ligt hij in mijn slaapkamer onder bed. Als het niet te druk is komt hij nog wel eens even kijken. Ik zorg altijd dat mijn slaapkamer deur open staat zodat hij zich lekker kan terug trekken :)

3. Jonahah

Jonahah Lid

1 aug 2023
    47
    11
    8
    Wij hebben drie honden en dat wordt echt wat te druk met een feestje en schooien ze overal etenx dus die slapen dan tijdens het feestje in de slaapkamer.
    De poezen lopen in en uit wanneer ze willen.

als er kinderen komen spelen trouwens niet. Daar moeten ze gewoon aan wennen en anders komen ze niet.

4. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik vind t ietwat afhankelijk van het karakter van de dieren, maar mijn katten mogen zelf kiezen of ze in de kamer blijven of naar t balkon willen. Ze gaan zelden bij iemand op schoot liggen. Komen ze bij je in de buurt vind ik t echt geen probleem als je ze gewoon weer op de grond zet of wat verder weg. Het liefst ligt de jongste kat bij je voeten. Heb je weinig last van. En hij is t ondertussen wel gewend om door lompigheid een tik te krijgen door de plekken die hij uitkiest om te gaan liggen, dus als een ander dat per abuis doet, zal ik ook niet boos worden :rolleyes:

De hond van mijn schoonzus daarentegen (heel groot ras) is om 1 of andere duistere reden altijd heel beschermend naar mijn jongste dochter. Omdat de hond denk 30 kilo zwaarder is, duwt hij haar telkens (al is t met de beste bedoelingen) om en kan ze geen kant op. Ze is er niet bang voor, maar t is voor haar gewoon niet leuk om zo op visite te gaan. Dan gaat ie wel altijd voor een uurtje in de bench (of naar buiten). Dat is allemaal wel in t zicht van de leefkeuken waar wel altijd zitten en de hond accepteert het ook prima.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.208
    113
    Dat vind ik ook vaak nog:oops:

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind dat als je een verjaardag viert waarvoor je mensen uitnodigd je ook met hen rekening moet houden. Allergie, angst, kan van alles zijn. Als mensen daardoor wegblijven zou toch wel jammer zijn.

Vrienden van ons hebben 4 labradors. Dat kan gewoon niet als je een kinderverjaardag viert. Nu hebben zij er voor gekozen om de honden in huis te houden en de visite onder te brengen in een schuurtje wat op hun terrein staat. Veel mensen vinden er wat van, de honden boven de visite verkiezen. Je moet nu bv ook naar zo'n sanibroyeur toilet. Ik zie nu dat sommigen ook wegblijven. Het blijft een dingetje, huisdieren en visite.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha ik moet wel lachen, 4 labradors wow,
    Wij hebben er 1 en dat vind ik al veel, zoveel zou hier geeneens passen.

Lief of Stoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina